بهترین مشاوره تلفنی خانواده

با توجه به روند کنونی زندگی در خانواده ها و گسترش فضای مجازی در بین اعضای خانواده که باعث ضعیف شدن روابط عاطفی و عدم توجه افراد به یکدیگر شده است، ممکن است مشکلات ریز و درشتی در خانواده به وجود بیاید که اگر بتوانیم هر چه زودتر در صورت پیشگیری و درمان این گونه مشکلات و سوءتفاهم ها، دیگر شاهد مشکلات بزرگ تری نخواهیم بود که بنیان خانواده را تهدید کند. هدف اصلی ما از راه اندازی بهترین مشاوره تلفنی خانواده ، در دسترس قرار دادن کارشناسان روانشناسی و خانواده در دسترس عموم است.

 

بسیاری از افراد ترجیح می دهند مشکلات زندگی خود را به تنهایی حل کنند و تا حد امکان فردی نباشند که به روانپزشک مراجعه کرده اند چون معتقدند مشاوره روانشناسی فقط برای افرادی است که مشکلات بسیار شدیدی دارند.!

اما حقیقت این است که مشاوره به شما کمک می کند ذهن خود را بهتر بشناسید و بتوانید افکار، رفتار و احساسات خود را بهتر کنترل و مدیریت کنید. با کمک یک مشاور می توانید از شر احساسات و افکار مزاحم خود خلاص شوید و احساس بهتری نسبت به خود و زندگی خود داشته باشید. به هر حال، زمانی که به توانایی خود در حل مشکلات ایمان بیاورید، می توانید با راهنمایی یک مشاور به سرعت بر افکار و احساسات خود غلبه کنید

 

ویژگی مشاوره خانواده خوب

بهترین مشاوره خانواده تلفنی

1-  یک مشاور خانواده خوب با دقت و حوصله گوش می دهد و برای اینکه مشاور دغدغه ها و مسائل شما را درک کند، باید به حرف ها و درد دل شما توجه زیادی داشته باشد. مشاوری که صبورانه این فرصت را به شما می دهد، رابطه صمیمانه تری نیز ایجاد می کند.

 

-2 یک مشاور خوب همدل است برای همه ما پیش آمده که مشکلی ذهن ما را به خود مشغول کرده است و به محض اینکه آن را با دیگران مطرح می کنیم به جای همدردی و همدلی دیگران ما را سرزنش و توهین می کنند. یک مشاور خوب کسی را قضاوت نمی کند و سرزنش نمی کند، تمام غم او این است که به ما کمک کند افکار و احساسات خود را کنترل کنیم و برای حل مشکلات خود قدم های عملی برداریم.

 

-3یک مشاور خوب یک متخصص است. ویژگی های عمومی مشاور را می توان در دوستان نزدیک و اعضای خانواده یافت، اما در اغلب موارد در صورت مشورت با این افراد، راه حل های قابل اعتمادی ارائه نمی شود. این باعث می شود که تجربه مشاور از نظر ما مهمترین مزیت یک روانشناس خوب باشد.

 

-4 یک مشاور خوب محرم اسرار است تصور کنید که می خواهید عمیق ترین رازها، ترس ها و مشکلات خود را به کسی بگویید. اگر به راز او اعتماد نکنید، قطعاً نمی خواهید با او همدردی کنید.

 

معایب و مزایای مشاوره تلفنی خانواده

ما مزایا و معایب این روش را به خوبی بررسی می کنیم تا مردم تصمیم بگیرند که چگونه از این روش استفاده کنند.

در روش مشاوره تلفنی افراد زمان کمی را صرف مشاوره با مشاور خود می کنند اما نکته اینجاست که در مشاوره حضوری آشنایی بسیار خوبی با طرف مقابل ایجاد می شود.

در کشور ما بدلیل شرم و حیا ممکن است برخی از مشکلات مطرح نشوند و گاهی افراد از شناسایی شدن در مراکز مشاوره می ترسند.

به همین دلیل ترجیح می دهند برای حل مشکل خود به مشاور تلفنی مراجعه کنند. در مشاوره تلفنی به راحتی می توانید تمام مشکلات خود را مطرح کنید.

بنابراین اولویت اول برای مشاوره، مشاوره حضوری است

اما برای کسانی که مشاوره حضوری ندارند، مشاوره تلفنی می تواند مفید باشد.

 

مشاوره خانواده چگونه می تواند کمک کند؟

بهترین مشاوره تلفنی خانواده

در گام اول بهترین مشاوره تلفنی خانواده در مواقع بحرانی به فرد کمک می کند تا احساسات ناشی از تعارض را کنترل کند و به دلیل انباشته شدن تمام تنش ها در طول زمان، تصمیمات و رفتارهای ناگهانی که پیامدهای مخرب تری به دنبال دارد، نداشته باشد. در مرحله دوم بررسی همه جانبه شرایط ریشه‌یابی اختلافات و یافتن منشأ آن و در مرحله نهایی ارائه راه‌حل اولیه، عملی و مؤثر.

سایر خدمات مشاوره خانواده در اختیار خانواده هایی است که ممکن است با از دست دادن فرزند، همسر یا والدینشان مشکل داشته باشند و این تغییرات ناگهانی ممکن است منجر به تغییر در سبک زندگی آنها شود.

مشاور به غلبه بر غم از دست دادن عزیز و بازگشت به زندگی عادی کمک می کند.

 

مرکز مشاوره راز ماندگار  مفتخر است که در طول سالیان فعالیت خود به دو صورت مشاوره حضوری و تلفنی در خدمت شما هموطنان عزیز بوده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *