مشاور خانواده خوب

زمانی که زن و شوهر در روابط زناشویی خود با همسرشان اختلاف نظر دارند، می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره و کمک گرفتن از یک مشاور خانواده خوب ، مشکلات زناشویی و اختلافات خانوادگی خود را حل کنند. مشاوره خانواده ممکن است نقش های متفاوتی را در طول درمان ایفا کند. بنابراین لازم است یک مشاور خانواده خوب از تحصیلات بالا برخوردار باشد.

مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسانی، تجربیات دوران کودکی او در محیط خانواده است.اصلا خانواده یعنی چی ؟

خانواده یعنی گروهی از افراد دلسوز و همراه که به ارتباط با یکدیگر به عنوان یک واحد کل شناخته می‌شوند. اما مهمترین نکته در این نهاد همراهی اعضا و حفظ آرامش آنها در خانواده است. به همین دلیل نقش مشاوره خانواده در ایجاد تعادل بین اعضا بسیار مهم و حیاتی است.

فضای خانواده سرشار از محبت، لطافت، فداکاری، بردباری، آشنایی و گرمی است و در عین حال گاهی با حسادت، دشمنی، کینه، نفرت و خشم همراه است. در طول معاشرت، کودکان این احساسات را با والدین و خواهر و برادر خود تجربه می کنند. اعضای خانواده آنقدر به یکدیگر وابسته هستند که هر مشکل یکی از اعضای خانواده به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی سایر افراد تأثیر می گذارد.

مشاوره خانواده با استفاده از تحقیقات در سایر زمینه های روانشناسی و همچنین پژوهش های خانواده برای بررسی موانع و مشکلات مربوط به خانواده از قبیل مشکلات ازدواج و مشارکت، اختلافات زناشویی و علل آن، نحوه تعامل و روابط زناشویی و همچنین راه تعامل با کودکان و این امر راهکارهای عملی برای بهبود روابط خانوادگی و ارتقای سلامت روان خانواده ارائه می دهد.

 

 

مزایای اصلی مشاوره خانواده خوب و حرفه ای:

مشاور خانواده خوب

1. تجربه، اعتبار، تخصص و حرفه ای بودن در مشاوره خانواده

2. ارتباط موثر، همدلی و مشتری مداری از طریق مشاوره خانواده

3. بهبود فرآیند مشاوره خانواده

4. رضایت آگاهانه و سایر مسائل حقوقی

5. به زن و شوهر اجازه می دهد تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند.

6. رفتار و الگوی ارتباطی همسرتان را بررسی و تحلیل می کند.

7. به زوج ها مهارت هایی را برای بهبود یک ازدواج سالم می آموزد.

8. از زوجین درباره گذشته، دوران کودکی و سابقه خانوادگی آنها سؤالاتی می پرسد.

9. در جلسات مشاوره خانواده اعضای خانواده می توانند در محیطی امن و کنترل شده با راهنمایی یک متخصص مشکلات خود را حل کنند.

10. درک بهتری از محدودیت های روابط سالم داشته باشید.

11. داشتن برخورد پیشرفته با یکدیگر و رسیدن به فهم مشترک

12. نزاع و درگیری را کاهش دهید.

13. مهارت های مدیریت خشم را بیابید.

14. توانایی یافتن راه حل برای مشکلات و مسائل

 

بیشتر بخوانید : تاثیر اعتیاد در خانواده و مشکلات اعتیاد

چگونه می توانیم یک روانشناس خانواده خوب پیدا کنم؟

مشاور خانواده خوب

حفظ کانون خانواده یا تحکیم پایه های آن کاری نیست که به تنهایی و بدون تجربه انجام شود. بنابراین لازم است بهترین مشاور خانواده یا مراکز مشاوره خانواده را با دقت و جدیت انتخاب کنید. شما باید مشتاق و علاقه مند به یافتن بهترین مشاور خانواده باشید که می تواند تغییر مثبتی در وضعیت خانواده و روابط با اعضای خانواده شما ایجاد کند.

اگر شما و همسرتان در زندگی مشترک مشکل دارید و می خواهید ارتباط عاطفی بهتری بین خود و همسرتان برقرار کنید، می توانید از یک روانشناس خوب، زوج درمانگر و مشاور خانواده کمک بگیرید. خوشبختانه در کشور ما ایران در زمینه روانشناسی و علوم رفتاری پیشرفت های زیادی حاصل شده است و روانشناسان خوبی در تهران و سایر شهرهای ایران در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج مشغول به کار هستند.

اگر هنوز در مورد مشاوره یا مراجعه به مرکز مشاوره مطمئن نیستید، بهتر است از طریق مشاوره تلفنی یا مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید تا به حضور مشاوره در زندگی بیشتر از قبل باور داشته باشید.

 

 

مشاوره خانواده خوب در جلسه اول چه موضوعاتی را مطرح میکند؟

اصولاً در اولین جلسه مشاوره خانواده قواعد و اصول کلی مشاوره مطرح می شود. در اولین جلسه مشاوره، انتظار می رود مشاور خانواده در مورد محرمانه بودن مشاور، تعداد جلسات مشاوره مورد نیاز و تکنیک هایی که مشاور در طول زوج درمانی استفاده می کند صحبت کند. همچنین در جلسه اول مشاور از زوجین می خواهد که در صورت داشتن مشکل روانی با مشاور در میان بگذارند.

 

کلام نهایی

همه به آرامش، امنیت، عشق و محبت نیاز دارند. خانواده جایی است که ما اولین گام ها را برای رفع این نیازها برمی داریم. بنابراین تلاش برای حل مشکلات و تعارضات خانوادگی و همچنین یافتن یک مشاور خوب خانواده چیزی است که باید برای آن تلاش کنیم.

داشتن یک درمانگر حرفه ای و دلسوز می تواند به سلامت روان خانواده شما کمک کند. همکاران ما در مرکز مشاوره راز ماندگار با تخصص و هوش خود شما را برای موفقیت در این مسیر همراهی می کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *