مشاور تحصیلی خوب

مواردی که به افراد کمک می کند تا در انتخاب مشاور تحصیلی خوب خود دچار اشتباه و سردرگمی نشوند در زیر آمده است که به شرح زیر است:

علاقه واقعی به دیگران

این یکی از نظر فنی یک مهارت نیست، اما یک مولفه اساسی در انتخاب و حرفه مشاوره تحصیلی خوب است.

آیا صبح که از خواب بیدار می شوید، انگیزه و انرژی لازم را دارید که بهترین و بدترین حالت را با مردم داشته باشید؟ آیا می توانید برای داستان های مشتریان خود، هرچند دشوار یا طولانی، کاملاً حاضر باشید؟  تعهد پایدار برای تسهیل تحول مثبت و ارتباط انسان ها با هم، کلید موفقیت آن ها می باشد.

بازتاب خود

یک مشاوره تحصیلی موثر، می داند که نگاه به درون خود به همان اندازه مهم است که دیگران را با دقت مشاهده کند. ایده “خود به عنوان ابزاری” برای آموزش و حرفه موفقیت آمیز در سلامت روان افراد مهم است. به یک دانشجوی مشاوره، آموزش داده می شود که احساس خوبی داشته باشد، خوب فکر کند و خوب رفتار کند. با احساس خوب، یک مشاوره تحصیلی می تواند ارتباط خوبی برقرار کند و با مشتری ها همدلی کند.

خوب فکر کردن به معنای تفکر انتقادی، مفهوم پردازی مشتری از نظر تئوریک و نشان دادن مهارت های آکادمیک خوب است. خوب عمل کردن به معنای رفتار خود در خدمت مشتری، جامعه و حوزه حرفه ای است. از طریق استفاده از Self به عنوان ابزار، مشاوران تحصیلی می توانند ارتباط بهتری با مشتری داشته و تغییرات مثبت را تسهیل کنند.

قابلیت گوش دادن در چند سطح

این یکی ممکن است امری عادی به نظر برسد، اما گوش دادن موثر به عنوان یک مشاورتحصیلی خوب یک مهارت ظریف است. یک مشاور تحصیلی نه تنها باید به آنچه گفته می شود گوش دهد، بلکه نحوه گفتن آن، دلیل بیان شدن آن و معنی آن را در متن آن مشتری خاص، باید بشنود.

یک مشاور تحصیلی خوب، همچنین باید بتواند “بین سطرها” را گوش دهد، به عبارت دیگر، برای مواردی که گفته نمی شود. آنچه مشتری در جلسه حذف می کند، می تواند به همان شفافی که با صدای بلند به او اعلام می شود، صحبت کند. شاید از همه مهم تر، یک مشاور تحصیلی باید بداند چگونه بدون قضاوت یا ارزیابی گوش دهد. مشتریان می خواهند با مسائل دشوار و پیچیده ای به شما مراجعه کنند و آنها باید احساس کنند گویی فضای کافی برای گفتن هر آنچه لازم است را دارند، بدون ترس از شرم و احساس اینکه گویا مشاور آنها به نتیجه رسیده است.

به عنوان یک مشاور، ایجاد یک نگرش غیر واکنشی و یادگیری تفاوت بین مشاهده و ارزیابی، در ارزیابی دقیق و ایجاد ارتباط رابطه ای با مشتری کمک می کند.

قابلیت دسترسی و اصالت

مشاور تحصیلی خوب باید برای جلب اعتماد مشتری در دسترس او باشد، اما شاید مهم تر از آن، یک مشاور باید اصیل و همدل باشد، در ارتباطات، گوش دادن و شخصیت حرفه ای خود باید بسیار حرفه ای عمل کند. ایجاد ارتباط همدلانه با هر مشتری کلید حرکت رو به جلو در روند تحصیلی است و هسته اصلی یک رابطه موثر مشاور و مشتری است.

انعطاف پذیری

یک مشاور خوب تحصیلی دارای انعطاف پذیری در دیدگاه های جهان و درک قوی از موضوعات چند فرهنگی در عمل بالینی است. هر مشتری در زمینه، تجربه و تعامل خود در روابط با دیگران متفاوت است، بنابراین توانایی انتقال از یک منظر به دیدگاه دیگر بر اساس هر مشتری، مهارتی است که باید در همان اوایل پیشرفت مشاور به آن دست یابد.

با این حال، تشخیص اینکه چه زمانی یک مشاور و مشتری با یکدیگر تطابق خوبی ندارند، یکی دیگر از موارد مهم انعطاف پذیری است. توانایی برقراری ارتباط در مواقعی که کارها جلو نمی روند، و سپس پیشنهاد ارجاع مشتری به متخصص دیگری که شاید بتواند به آنها کمک بهتری کند یکی از ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب است.

حس شوخ طبعی

مشاوران داستان های ناخوشایند، دشوار و غالباً آسیب زایی را پشت سر می گذارند. همانطور که گفته شده، مشکلی نیست که هم مشاوران و هم مشتریان در طول مسیر به آن نخندند. زمانبندی مطمئناً مهم ترین عامل در مورد این نوع کارهاست، اما دانستن چگونگی ایجاد ارتباط با کسی تا رسیدن به یک شوخ طبعی مشترک، مهارتی است که نباید از آن غافل شد. شوخ طبعی و درک ظریف کاربردهای آن در محیط تحصیلی ابزاری ارزشمند است که یک مشاور تحصیلی خوب باید بداند در چه مواقع و چه مکانی آن را استفاده کند.

موارد قابل توجه برای انتخاب مشاور تحصیلی خوب

مشاوره تحصیلی خوب باید به عنوان “مرکز چرخ” تلقی شود و نه فقط یکی از خدمات مختلف ایزوله شده برای دانشجویان. مشاوران علمی ارتباط شخصی با موسسه را به دانش آموزان ارائه می دهند، تحقیقات نشان می دهد برای حفظ و موفقیت دانش آموزان این امر حیاتی است. برای دانشجویان داشتن مشاوران تحصیلی خوب کاملاً امری مهم است که می تواند آن ها را برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت کمک کند.

دانش آموزان در صورت دسترسی به مشاوران تحصیلی، به احتمال زیاد در مدرسه می مانند و در مورد تجربه دانشگاهی خود احساس مثبت تری دارند. استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی خوب می تواند تفاوتی بین فارغ التحصیلی یا ترک تحصیل و همچنین یافتن شغل مناسب برای نقاط قوت خاص شما ایجاد کند. در دانشگاه، مشاوران علمی و تحصیلی خوب، به ارائه راهنمایی های شایسته دانشجویان اختصاص داده شده اند.

مشاور تحصیلی کسی نیست که به راحتی برنامه شما را تحویل دهد و در صورت لغزش نمرات با شما تماس بگیرد. به دور از این مورد، دسترسی وانتخاب و تأثیر یک مشاور تحصیلی خوب، بیشتر و مهمتر است. مشاوران طرفداران حرفه ای هستند که دانشجویان را از طریق سیستم آکادمیک معروف به آموزش عالی حمایت می کنند.

سه کار اصلی یک مشاور تحصیلی خوب

-مشاور تحصیلی خوب، به عنوان یک عامل انسان ساز کار می کند که تعامل او با دانش آموزان در خارج از کلاس و در یک محیط غیررسمی اتفاق می افتد، بنابراین دانش آموز با مشاور احساس راحتی می کند.

-مشاور به عنوان مشاور یا مربی کار می کند که به دانشجویان کمک می کند تا از طریق سیاست و رویه آکادمیک راهنمایی شوند.

-مشاور به عنوان یک کار می کند که راهکارهای موفقیت را به دانش آموزان می آموزد و به آنها کمک می کند تا برنامه درسی، هدف برنامه دانشگاهی خود را بفهمند و تفکر انتقادی حل مسئله و تصمیم گیری را تشویق می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *