مشاوره درسی خصوصی

مشاوره درسی خصوصی و شخصی جایگاهی را پر می کند که تنها در مدارس امروزی قابل پر کردن نیست. تدریس خصوصی در مدارس با برنامه های آموزشی ترکیبی رایج شده است. والدین و مربیان بیشتر و بیشتر می فهمند که تدریس خصوصی به قلب یادگیری افراد نفوذ می کند و می تواند در امر مشاوره تحصیلی کمک دهنده باشد. با تمام حواس پرتی هایی که در دنیای فوق فناوری امروز وجود دارد، برخی تعاملات رو در رو از طریق راهنمایی و مربیگری دقیقاً همان چیزی است که دانش آموزان بیشتر به آن نیاز دارند.

مشاوره درسی خصوصی

در مشاوره درسی خصوصی مدرسان موفق با دانش آموزان خود روابط شخصی و محکم برقرار می کنند.

مربیان نقش متفاوتی از معلمان و والدین را ایفا می کنند و همین امر آنها را در موقعیت منحصر به فردی برای حمایت از دانش آموزان قرار می دهد. روابط شخصی برای موفقیت دانش آموز اساسی است، هرچه دانش آموز با معلم خصوصی خود ارتباط بیشتری برقرار کند، معلم خصوصی اعتماد و احترام بیشتری ایجاد می کند واین امر مواد اساسی لازم برای یادگیری خوب دانش آموزان است. وقتی یک استاد راهنما گوش می دهد و وقت خود را صرف ایجاد رابطه با دانش آموز خود می کند، این استاد راهنما می تواند:

  • -واقعاً یادگیری را شخصی کند
  • -ارتباط با علایق دانش آموز را در خود بگنجاند
  • -به نقاط قوت دانش آموز توجه کند
  • -نقاط ضعف دانش آموز را به حداقل برساند

ما دریافتیم که 95 درصد دانش آموزان ما بیشتر تمایل به تکمیل تکالیف و دقت خود با یک معلم و مشاور تحصیلی خصوصی هستند که یک رابطه شخصی و قوی با آنها ایجاد می کند. همچنین، دانش آموزان ما 86 درصد بیشتر هدف داشتند که اهداف تعیین کنند، از برنامه هفتگی خود استفاده کنند و مهارت های عمومی مطالعه و استراتژی های سازمانی خود را بهبود ببخشند.

 

در مشاوره درسی خصوصی مربیان موفق زود هنگام گوش می دهند و ارتباط برقرار می کنند و اغلب با والدین و معلمان هستند.

ارتباط و همکاری با همه ذینفعان از عوامل اصلی موفقیت دانش آموزان است. هنگامی که مربیان ومشاوران بر تعیین هدف، ایجاد معیارها و برنامه ریزی معکوس تمرکز می کنند، این دانش آموزان را برای پیشرفت تحصیلی آماده می کند. مربیان موفق با استفاده از دانش آموزان خود، با همکاری والدین و معلمان، برنامه های یادگیری جداگانه ای ایجاد می کنند تا از بینش افراد بزرگسال در زندگی دانش آموزان استفاده کنند و برنامه بهتری برای موفقیت و پاسخگویی ترسیم کنند. وقتی مربیان ومشاور تحصیلی با معلمان ارتباط برقرار کردند، متوجه شدیم که دانش آموزان 83 درصد بیشتر در کلاس شرکت می کنند و 72 درصد بیشتر با مدرسه درگیر می شوند.

مشاوران موفق تخصص محتوای خاصی دارند

یک مشاور تحصیلی خصوصی واقعا موفق، می تواند یادگیری را واقعی، مرتبط و سختگیرانه کند. این مشاوران در محتوای آکادمیک خود متخصص هستند، آنها مفاهیم، ایده ها و مشکلات موضوع را از درون می دانند. حتی اگر اکثر مدرسان هرگز نمی توانند یک جلسه یادگیری مبتنی بر پروژه را به صورت سفارشی تسهیل کنند، آنها می توانند درباره کاربردهای زندگی واقعی بحث و معرفی کنند. معلمان اگر بتوانند تکالیف مدرسه را به فعالیت های مبتنی بر پروژه تبدیل کنند و فرصت هایی را برای کار واقعی و عملی به جای تکالیف انتزاعی یا کاربرگ ارائه دهند، با دانش آموزان بیشتر درگیر می شوند و رابطه بهتری  با آن ها برقرار می کنند.

حواس پرتی کمتر

یک محیط کلاس بزرگ می تواند بسیار حواس پرت کننده باشد و مانع از استفاده صحیح بچه ها از وقت خود شود. از آنجا که تدریس ومشاوره خصوصی معمولاً در محیطی ساکت و آرام انجام می شود، حواس پرتی کمتری وجود دارد. مدرسان ومشاوران می توانند توجه کامل دانش آموزان را به خود جلب کنند و دانشجویان می توانند به طور کامل بر روی مطالب مطالعه تمرکز کنند.

بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس

رویکرد یک به یک، هنگام کار با یک معلم ومشاور تحصیلی خصوصی، می تواند به دانش آموزان کمک کند تا نسبت به دانش خود در این زمینه اطمینان بیشتری کسب کنند. تقویت مثبت مداوم از آن می تواند برای عزت نفس آنها مفید باشد. در نتیجه، آنها می توانند در مدرسه نیز فعالیت و مشارکت بیشتری داشته باشند.

مزایای مشاوره درسی عمومی

  • مشارکت جمعی و ایده آل

تدریس و مشاوره عمومی همه جا وجود دارد. مدرسان و مشاوران تحصیلی خوب اهمیت همسان سازی دستورالعمل های خود را با آنچه در کلاس می گذرد، تشخیص می دهند. در مشاوره عمومی هر روز با دانش آموزان تعامل برقرار می شود و به راحتی می توانند با نظرسنجی جمعی مشکلات درسی دانش آموزان را به حداقل برسانند.

  • افزایش شوق و انرژی وانگیزه

وقتی معلمان و مشاوران تحصیلی از تدریس عمومی در اطراف خود استفاده می کنند کمک فوق العاده ای برای دانش آموزان می تواند باشد. این امر موجب می شود دانش آموزان بتوانند به راحتی با هم رفع اشکال کنند، تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند و درنتیجه انگیزه آن ها دوچندان می شود و انرژی بیشتری می گیرند.

  • نبود نگرانی در مورد ایمنی دانش آموز

به طور بسیاری از والدین احساس اعتماد به نفس نمی کنند فرزند خود را در کنار بزرگسالی بگذارند که شاید او را به خوبی نمی شناسند. برای جلوگیری از بروز هرگونه موارد منفی، جستجوی مشاور عمومی جهت رفع نگرانی والدین می تواند کمک دهنده باشد.

معایب تدریس و مشاوره خصوصی

1. هزینه های بالا

یکی از معایب اصلی تدریس ومشاوره تحصیلی خصوصی، هزینه های آن است. استخدام مربی و مشاور تحصیلی باکیفیت با شرایط و سابقه قبلی می تواند هزینه بر باشد و ممکن است بسیاری از خانواده ها توانایی پرداخت هزینه های آن را نداشته باشند.

2. اتلاف بالقوه پول

خانواده هایی که بودجه کمی دارند ممکن است گزینه های مشاور خصوصی ارزان تری را انتخاب کنند.

معایب تدریس و مشاوره عمومی

  • -حواس پرتی بیشتر
  • -عدم تمرکز
  • -در بعضی موارد عدم عملکرد کافی در مدرسه

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *