ازدواج یک سنت حسنه است. بانوان و آقایان زمانیکه از یکدیگر به شناخت کافی رسیده اند. بایکدیگر ازدواج میکنند. اما سوال اینجاست که آیا شناخت سطحی قبل از ازدواج برای یک عمر زندگی کافی است؟ به طور قطع خیر. همه‌ی ما دیده ایم که دختران و پسران زیادی که فکر میکردند ازیکدیگر شناخت کافی دارند بدون شناخت اصولی کافی بایکدیگر ازدواج کرده و با شکست مواجه شده اند. درنتیجه باید یک حلقه‌ی گمشده میان میزان شناخت زوجین و شکست در ازدواج آنها وجود داشته باشد.

بدون شک این حلقه‌ی گمشده شناخت اصولی طرفین از یکدیگر است. برخی از زوج‌ها حتی نمیدانند باید چطور بفهمند فرد مورد نظر مناسب آنها برای ازدواج است یا خیر؟ خیلی از افراد هم کمابیش از سوالاتی که باید بپرسند اطلاع دارند اما یا خجالت میکشند ویا نمیدانند باید حرف را از کجا شروع کنند.

خانم‌ها آقایان نگران نباشید. بهترین روش شناخت پیدا کردن از اطرافیان مراجعه به یک مشاور بی‌طرف و متخصص است که میتواند بهترین مشاوره را به ما بدهد. تست‌های بیشماری برای قبل از ازدواج وجود دارد که تا حدودی تعیین کننده‌ی میزان تفاهم طرفین است. درادامه میخواهیم بهترین تست برای قبل از ازدواج را به شما معرفی کنیم.

سوالاتی که در تست‌های مشاوره ازدواج پرسیده میشود، چیست؟

  1. باید از گذشته‌ی فرد اطلاع حاصل کنید

شاید فکر کنید که گذشته‌ی هر فرد به خوداو مرتبط است اما باید بدانید آن بخشی از گذشته‌ی فرد که در زندگی ما تاثیر گذار است به ما مرتبط است.

نحوه‌ی رشد و تربیت خانوادگی او چگونه بوده است؟

آیا او فردی است که به خانواده یا فردی در خانواده اش وابسته است؟

ارتباط او با والدینش چگونه است؟

رابطه‌ی والدین او باهم چگونه است؟

خانواده‌ی پرتنش یا آرامی دارد؟

روابط او با خواهر برادرهایش چگونه است؟

آیا درگذشته با کسی دررابطه‌ی هدفمند بوده است؟

اگر در گذشته دررابطه‌ی هدفمندی بوده است چرا رابطه‌ی او منجر به جدایی شده است؟

آیا رابطه‌های گذشته او به طور کلی در گذشته دفن شده است؟

فرهنگ‌های خانوادگی آیا باهمدیگر همخوانی دارد؟

و سوالاتی از این دست که باید از همسر آینده‌ی خود بدانید.

  1. امور مالی

افرادی هستند که صحبت کردن درباره‌ی مسائل مالی را عیب میدانند و فکر میکنند اگر درباره‌ی مسائل مالی صحبت کنند فرد مقابل آنها را فردی پول پرست میداند. اما حقیقت دقیقا برعکس است. دانستن میزان حقوق و درآمد و به‌طورکلی وضعیت مالی فردی که میخواهیم با او ازدواج کنیم بسیار مهم است. شما حق دارید بدانید درآینده در چه خانه‌ای زندگی میکنید. اتومبیل دارید یا اگر دارید آن چه اتومبیلی است. باید بدانید کیفیت زندگی آینده‌ی شما چگونه است تا بتوانید آمادگی لازم جهت ورود به آن زندگی را پیدا کنید. سوالاتی که بهتر است قبل از ازدواج درباره‌ی امور مالی از همسر آینده‌تان بپرسید موارد زیر است.

آیا درآینده حساب‌های جداگانه‌ی مالی خواهیم داشت؟

آیا همسر لازم میداند خانمش هم بیرون از منزل کار کند؟

مدیریت مالی به دست کدامیک از طرفین است؟

خریدهای خانه را چه کسی باید انجام دهد؟

هرماه چه مقدار پس‌انداز خواهیم داشت؟

برنامه‌ی ما برای خرید خانه و ماشین چگونه است؟

چه کسی وظیفه دارد صورتحسابها را چرداخت کند؟

برنامه‌ی ما برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول چیست؟

و سوالاتی از این قبیل که باید درمشاوره ازدواج از همسرتان بپرسید.

سوالات قبل از ازدواج

  1. دوستان و زندگی اجتماعی

دوستان هردو طرف تا میزان زیادی دررابطه‌ی میان زوجین تاثیر گذار هستند. باید بدانید دوستان همسرتان چه کسانی هستند. آیا افرادی از لحاظ اجتماعی سالم هستند. آیا بهتر است همسرتان ارتباط خودرا با آنها ادامه دهد یا خیر؟ شما باید بتوانید با دوستان همسرتان ارتباط موثری برقرار کنید. شما دیگر یک خانواده هستید و باید دوستان او را درمیهمانی‌ها و جشن‌ها ملاقات کنید. پس بهتر است از دوستان او درمشاوره ازدواج سوال بپرسید.

ابتدا ببینید همسرتان درونگرا است یا برونگرا؟

دیدگاه شما از روابط اجتماعی چگونه است؟

آیا دیدگاه یکسانی دارید؟

انتظارات شما از زندگی اجتماعی چیست؟

آیا همسرمان اجازه دارد دوستانی از جنس مخالف داشته باشد؟

نحوه‌ی برخورد و معاشرت همسر ما دربرخورد با دوستان چگونه است؟

آیا ترجیح میدهد بیشتر وقت خودرا درکنار دوستانش باشد؟

وغیره.

  1. خانواده ها

شاید بتوان گفت مهم ترین بخش نیز همین است. زمانیکه ازدواج شکل میگیرد درواقع دوخانواده بایکدیگر وصلت میکنند. خانواده‌ها درآینده باید بیشتر بایکدیگر معاشرت کنند. درمیهمانی‌ها یکدیگر را ببینند شاید هم باهم به پیک نیک بروند. شاید برخی بگویند که اگر زوجین با ازدواج موافقت کنند خانواده ها مجبور به پذیرش این ازدواج میشوند. اما اگر خانواده‌ها ازدواج را نپذیرند درنهایت منجربه طرد شدن او از خانواده میشود. درنتیجه این مهم است بدانید که :

آیا خانواده‌ها این ازدواج را پذیرفته‌اند؟

دلایل مخالفت خانواده‌ها با این ازدواج چیست؟

بعداز ازدواج به‌طور میانگین باید چند بار در هفته به دیدار والدین برویم یا یا آنها تماس بگیریم؟

نحوه‌ی برخورد با خانواده باید چگونه باشد؟

درتعطیلات و جشن‌های خاص باید به کدامیک از خانواده‌ها سر بزنیم؟

  1. بچه‌دار شدن

بچه دار شدن مهم‌ترین بخش از زندگی زوجین است. انتخاب زمان بچه دار شدن و آمادگی زوجین برای بچه دار شدن بسیار مهم است. قبل‌از بچه دار شدن باید اطلاعات خودمان را درباره‌ی نحوه‌ی تربیت صحیح فرزند بالا ببریم. مهم ترین وظیفه‌ی ما تربیت فرزندان به سبک درست است تا فرزندمان درآینده فرد موفقی باشد. (متاسفانه عده‌ی زیادی هستند که بدون این اطلاعات اقدام به بچه‌دار شدن میکنند.)

درکل باید نظر همسرمان را دراین باره نیز جویا شویم. درمشاوره ازدواج باید درباره‌ی بچه دار شدن، تعداد فرزندان، زمان بچه دار شدن، اختلاف سنی فرزندان، نحوه‌ی تربیت فرزندان (با چه اعتقادات مذهبی فرزندمان را پرورش دهیم؟) نحوه‌ی تربیت خانوادگی فرزندان و… باید صحبت شود.

نتیجه گیری

سوالات بسیار زیادی وجود دارد که باید درمشاوره‌ ازدواج از همسرمان بدانیم. دراین بخش به برخی از این موارد اشاره شد. با مراجعه به مشاور ازدواج متخصص، بهترین تست برای قبل از ازدواج را از هردوی شما به صورت جداگانه و باهم میگیرد و نتایج را به‌خوبی تحلیل میکند.

مشاور متخصص با پرسیدن سوالات و با توجه به پاسخ‌ها و همچنین بازخوردهایی که از هردو نفر میگیرد میتواند به خوبی متوجه شود که آیا این زوج مناسب یکدیگر هستند یا خیر؟ برای مراجعه به مشاور ازدواج متخصص و انجام تست قبل از ازدواج با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *