مشکلات جنسی

امروزه گرچه داشتن یک مشاور جنسی درمانی در زمینه حل مشکلات جنسی مفید است، اما همه روانشناسان باید بتوانند در مورد جنسیت انسان راهنمایی هایی به مشتریان خود ارائه دهند. این که آیا رابطه جنسی درمانی یک سنگ بنای عمل شما است یا چیزی که فقط به طور خلاصه به آن می پردازید.

در اینجا سه عامل وجود دارد که باید در این زمینه بررسی شود:

1- مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی

درمانگران مشکلات جنسی از روشهای مختلفی برای درمان اختلال عملکرد جنسی استفاده می کنند. علاوه بر تکنیک های شرح داده شده، ابزارهایی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) ، درمان مبتنی بر احساسات و تکنیک های ارتباطی زوجین، اصلی ترین پایه درمان مشکلات جنسی بوده اند. بسیاری از درمانگران رابطه جنسی می گویند، اکنون جنس درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی به طور فزاینده ای به عنوان یک مداخله موثر شناخته می شود.

روش های درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، هیجان انگیز است زیرا هم موثر است و هم به طور گسترده در بسیاری از انواع مشکلات جنسی قابل استفاده است.زیرا ذهن آگاهی نسبتاً گسترده ای برای مشکلات برانگیختگی و میل، درد هنگام نفوذ، کمبود ارگاسم و مشکلات جنسی به دنبال شرایط پزشکی دارد.در واقع این درمان مشابه درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی است، اما متناسب با زمینه های جنسی است.

بیماران می آموزند که چگونه با احساسات وابسته به عشق شهوانی سازگار شوند و چگونه می توانند تکنیک ها را در برخوردهای جنسی در اتاق خواب ادغام کنند. مشکلات جنسی درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی اکنون در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و چندین گروه تحقیقاتی دیگر آن را در جمعیت های مختلف آزمایش می کنند.

2- مداخلات روان درمانی بیش از داروها

اولین درمان خوراکی مورد تأیید FDA برای اختلال نعوظ، در سال 1998 وارد بازار شد. هنوز تأکید زیادی بر درمان های دارویی برای مشکلات جنسی وجود دارد. در همین حال، روانشناسان نشان می دهند که باید بیشتر بر روی مداخلات روانشناختی تأثیرگذار باشد که اثبات شده است. هم چنین مشاوران جنسی، به این نتیجه رسیدند که عوامل روانی اجتماعی، عوامل خطر واضحی برای اختلال عملکرد جنسی هستند و زنان و مردان مبتلا به این بیماری علاوه بر ارزیابی پزشکی، باید ارزیابی روانی اجتماعی نیز ارائه دهند.

حتی هنگامی که اختلال و مشکلات عملکرد جنسی مرد با داروهایی مانند ویاگرا قابل درمان است، او می تواند عواقب روانشناختی را تجربه کند که همچنین باید برطرف شود.

یک مرد با یک مشکل جنسی احتمالاً دارای مشکلات عزت نفس، عدم اعتماد به نفس و شاید اجتناب از صمیمیت باشد. در همین راستا بیشتر رابطه جنسی درمانی در مردان به سمت عواملی است که به دلیل یک مشکل جنسی رخ می دهد پیش می رود.

در مردان، میل جنسی به شدت تحت تأثیر تستوسترون است. اما در زنان، اختلال عملکرد جنسی اغلب پیچیده تر است. میل جنسی در زنان بیشتر به دلیل میل به صمیمیت، احساس نزدیكی و ارزشمند بودن است.

این یک جمله معمول است، اگرچه کاملا دقیق نیست، که مردان فقط به مکانی برای رابطه جنسی و زنان به دلیل نیاز دارند. البته، زنان و مردان با اختلالات جنسی باید علل بیولوژیکی را رد کنند. اما داروها به تنهایی اکثر مشکلات جنسی را درمان نمی کنند.

 

3- گسترش و فراگیری مسایل و مشکلات جنسی

از نظر تاریخی، مشاوره جنسی درمانی در یک دیدگاه سنتی ریشه دارد، هرچند، به طور فزاینده ای، محققانی که به مطالعه رابطه جنسی و مشکلات جنسی می پردازند، دیدگاه گسترده تری را در نظر می گیرند. د بسیاری از فرهنگ های مختلف، رابطه جنسی غالباً شامل پیام های متفاوتی است. شما می توانید در مورد رابطه جنسی شوخی کنید، اما قرار نیست در مورد چگونگی آن صحبت کنید، خصوصاً اگر مشکلی دارید.

از طرف دیگر، همه این پیام ها وجود دارد که نشان می دهد ما باید این زندگی های جنسی شگفت انگیز را داشته باشیم. ما در فرهنگ عامه با این پیام های بسیار باریک درمورد “خوب بودن رابطه” غرق شده ایم و این پیام ها می توانند استرس زیادی ایجاد کنند.

در عین حال، بسیاری از مردم هنوز از ایده گرفتن کمک برای مشکلات جنسی خود جلوگیری می کنند. این یکی از دلایل خوش بین بودن درمانگران رابطه جنسی در مورد توسعه روانشناسی و مداخلات مبتنی بر وب است. آنها نتیجه گرفتند که تحقیقات بیشتری لازم است، اگرچه مطالعات اولیه نشان داده است که سایبرتراپی برای درمان انواع مشکلات جنسی در مردان و زنان موثر است.

امروزه بسیاری از روانشناسان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشتاقانه فکر می کنند که سلامت جنسی در حوزه پزشکی است.اما عمده درمان اختلالات جنسی روانشناختی است و روانشناسان نقش بسزایی در ارزیابی، درمان و مدیریت این مشکلات دارند.

در حالی که بیشتر آموزشهای روانشناسان پایه های محکمی برای درمان مشکلات جنسی به آنها می دهد، آموزشهای خاص جنسیتی بسیار ارزشمند است، خصوصاً که به روانشناسان کمک می کند تا با عقاید، تعصبات و ناراحتیهای خود در رابطه با رابطه جنسی مقابله کنند.

مشاوره جنسی

ما در یک فرهنگ کاملا جنسی زندگی می کنیم، اما به بسیاری از ما یاد داده نشده است که در مورد جنسیت مکالمه سالم داشته باشیم و یا حتی به روش علمی دقیق درباره بدن ما چیزهای زیادی آموزش داده شده است. جایی که آموزش های اضافی وارد عمل می شود، دانش، ارزش ها و نگرش های جنسی است.

مشاوره جنسی

برای علاقه مندان به یادگیری بیشتر، انجمن مربیان، مشاوران و درمانگران رابطه جنسی، آموزش مداوم و صدور گواهینامه را برای مشاوران جنسی، درمانگران و مربیان جنسی ارائه می دهد. انجمن سکس درمانی و تحقیقات همچنین منابعی را برای متخصصان، از جمله روانشناسان، با علایق بالینی یا تحقیقاتی در زمینه نگرانی های جنسی انسان فراهم می کند.

محققان نیز می توانند در زمینه های عملکرد جنسی و مشکلات جنسی چیزهای زیادی را کشف کنند. اختلال عملکرد جنسی، مسائل جنسیتی، تأثیر بیماری و پیری بر جنسیت وجود دارد.اغلب اکراه برای پذیرفتن این بخش مهم از زندگی مردم وجود ندارد. اما این یک زمینه حیاتی است که اتفاقات زیادی در آن می افتد.

با استفاده از روش جنسی درمانی “تمرکز احساس”، زوجین به نوبه خود یکدیگر را لمس می کنند، زیرا یاد می گیرند چگونه بهتر با احساسات جسمی بدن سازگار شوند. همچنین این آگاهی در حال افزایش است که افراد دارای اقلیت جنسی و جنسیتی که دچار اختلال عملکرد جنسی هستند، ممکن است عوامل پیچیده ای داشته باشند که باید در درمان مورد توجه قرار گیرند.

در بسیاری از موارد، بیماران دارای اقلیت جنسی، مشکلات جنسی زیادی را تجربه می کنند. در حالی که تنوع و فراگیری در تحقیقات جنسی در حال افزایش است، اما هنوز شواهد منتشر شده در مورد چگونگی بهترین روش برای درمان این جمعیت در دسترس نیست. اما آنها پیش بینی می کنند که این یک زمینه مهم برای تحقیقات آینده خواهد بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *