سوالات زمان خواستگاری

ما وقتی آدم درستی را بشناسیم می توانیم یک ازدواج خوب داشته باشیم. اما چطوری می توانیم بشناسیم؟ جواب آن ساده است، با سوالات زمان خواستگاری.

هیچکس دوست ندارد که با آدم اشتباهی ازدواج کند اما چه اتفاقی می افتد که بعضی ها شخص مناسب زندگیشان را پیدا می کنند و بعضی ها گیر آدم اشتباهی می افتند.

شاید خیلی از شماها ندانید که چه سوال هایی باید در جلسه خواستگاری بپرسید. ما در این مقاله سوالات اساسی خواستگاری را برای شما آورده ایم. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که سوالات خواستگاری پسر از دختر نیز مهم می باشند و شما باید جواب های خوب و قانع کننده ای را برای این سوالات داشته باشید.

چه سوالاتی در زمان خواستگاری مطرح کنیم ؟

سوالات زمان خواستگاری باید از مهم ترین و اساسی ترین سوالات انتخاب شوند. در این شب سوالات شما باید به گونه ای باشند تا بتوانید اطلاعات کلی ای در مورد خواستگارتان پیدا کنید.

سوالات زمان خواستگاری باید به گونه ای باشند که شما متوجه شوید آیا نیاز هست دوباره با او صحبت کنید و یا این که شخص مورد نظر شما نیست و دیگر نیازی به ادامه رابطه ندارید.

آشنایی اولیه

اولین سوالاتی که باید پرسیده شوند مربوطه به اطلاعات کلی فرد هستند. بگذارید واضح به شما بگویم. سوالات اول همانند فرم ثبت نام مدرسه هستند. شما باید از شخص مقابل بخواهید خودش را معرفی کند. این معرفی شامل این موارد خواهد بود:

  • نام و نام خوانوادگی
  • میزان تحصیلات
  • شغل
  • سن
  • محل زندگی
  • تعداد خواهر و برادر
  • شغل پدر و مادر
  • شغل خواهر و برادر

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که دقیقا یک فرم ثبت نام است. بعد از این که این مسائل را فهمیدید باید سراغ مسائل اعتقادی بروید.

سوالات اعتقادی زمان خواستگاری چیست ؟

یکی از مهم ترین مباحث سوالات زمان خواستگاری سوال در مورد دین و اصول دینی است. از خواستگارتان بخواهید به طور کلی در مورد اعتقاداتش توضیح دهد تا شما نیز بتوانید تشخیص دهید که آیا از لحاظ اعتقادی به یکدیگر نزدیک هستید یا خیر.

دقت داشته باشید شاید مهم ترین سوالات همین قسمت باشد زیرا اعتقادات چیزهایی هستند که به طور آهسته شکل می گیرند و تغییر دادن آن ها تقریبا می توان گفت غیر ممکن است. بنابراین باید دقت داشته باشید که از لحاظ اعتقادی کاملا با یکدیگر بسازید وگرنه به مشکلات زیادی بر خواهید خورد.

سوالات اجتماعی زمان خواستگاری چیست ؟

از او بخواهید که دیدگاهش را نسبت به جامعه فعلی توضیح دهد و به طور کلی جامعه را نقد کند از هر دیدگاهی. سیاست، اقتصادی، فرهنگی و … . سپس به جواب هایی که می دهد دقت کنید و بررسی کنید که آیا دیدش به جامعه با شما نزدیک است یا خیر.

این مجموعه از سوالات زمان خواستگاری بسیار گسترده هستند و ابعاد بسیار گسترده ای دارند که در صورت موافقت با ادامه آشنایی باید در جلسات بعدی پرسیده شوند. اینگونه سوال های خواستگاری به طور کلی برای فهمیدن جایگاه اجتماعی شخص و دید او نسبت به جامعه پرسیده می شوند.

اهداف زندگی

هدف از اینگونه سوال ها این است که ببینید آیا هدف او از زندگی در آینده و چیزی که می خواهد با شما یکی است یا خیر؟ اگر قرار باشد که با یکدیگر زیر یک سقف زندگی کنید آیا میخواهید در آینده به یک مقصد برسید یا خیر؟

  • اهداف تشکیل خانواده (چند تا بچه خواهید داشت، برنامه ریزیتان برای آینده اشان چه خواهد بود و …)
  • صحبت در مورد اهداف می تواند دارای چند بخش باشد
  • اهداف مالی (وضع مالی ایده آل از نظر او چیست، بودجه ماهانه ی مناسب برای یک زندگی از نظر او چیست)

به طور کلی در شب اول با سوالات زمان خواستگاری نیازی نیست که وارد جزئیات شوید و فقط باید تشخیص دهید که در کل مناسب یکدیگر هستید یا خیر. اگر در کلیات به توافق رسیدید می توانید وارد مرحله بعد شوید.

اهداف زندگی در جلسه خواستگاری

به یاد داشته باشید که موضوع اهداف و آینده سوالات کلیدی زمان خواستگاری را در بر دارد و باید به جواب های سوالات با دقت گوش دهید و روی آن ها فکر کنید و در صورتی که با نظر خود شما در مورد آن سوال ها یکی بود به بقیه مسائل فکر کنید.

سوالات زمان خواستگاری در جلسه آخر چیست؟

شما با سوالات زمان خواستگاری در این شب می توانید برخی از خصلت های طرف مقابل را بشناسید. به طور مثال می توانید از او بپرسید که هدیه مورد علاقه اش چیست؟ و یا اینکه اگر بخواهد هدیه بدهد به نظر او چه چیزی مناسب است؟ پاسخی که به این گونه سوالات داده می شود می تواند به شما تا حدود زیادی سلیقه او را نشان دهد.

  • نظرش در مورد دختری که دوست پسر داشته است چیست؟
  • تا چه میزان در مورد آزادی دختر قبل از ازدواج رضایت دارد؟
  • می توانید از او بپرسید که آیا رابطه ای قبل از ازدواج داشته است یا خیر؟
  • اگر داشته است به چه دلیل تمام شده است؟
  • آیا تا به حال خیانت کرده است؟

و در نهایت از او بخواهید اگر چیزی در مورد گذشته اش وجود دارد که می خواهد به شما بگوید الان به شما بگوید.

سوالات زمان خواستگاری بسیار متنوع و مهم هستند شما می بایستی بر اساس اولویت های زندگی خود سوالتتان را نیز اولویت بندی کنید، ما در این نوشته سعی کردیم تا مهم ترین سوالات را به صورت جامع و به طور مرحله ای برای شما بیان کنیم تا نهایت استفاده را از آن ها ببرید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *