سریال قورباغه

رسانه ها همیشه نقش بسزایی در ایجاد و تغییر نگرش و تفکر نسبت به موارد مختلف داشته اند. این نگرش ها در قالب سریال و فیلم های خانگی و تلویزیونی، رادیو، تبلیغات به وجود می آیند. در بخشی از این فعالیت، رسانه با افزایش آگاهی و شناخت مردم در رابطه با موضوعی خاص، اثرات مثبتی از خود به جای می گذارد. یکی از این موضوع ها سریال قورباغه است که بیشتر از چند ماه از انتشار و ورود به نمایش خانگی آن نمی گذرد.

هفته پیش بود که در یک مصاحبه رادیویی، آماری از افزایش اسم ستایش به دلیل پخش سریالی به همین نام در تلویزیون اعلام شد. این نشان از تایید سخن ما در متن بالا دارد. اما سریال قورباغه یکی از جدیدترین مجموعه ها بوده و بازیگری نامرئی به نام نفس شیطان در آن به ایفای نقش می پردازد. این بازیگر نقش خود را تقریبا از اواخر قسمت اول و دوم شروع کرده و اگر نقش اول را به او بدهیم، کار اشتباهی انجام نداده ایم!

در این مقاله به بررسی مواد مخدر نفس شیطان در قالب سریال قورباغه خواهیم پرداخت. در صورت وجود هرگونه سوال تا پایان مقاله با راز ماندگار همراه باشید.

 

سریال قورباغه

سریال قورباغه

سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی، که اولین تجربه ساخت سریال وی بوده است، در تاریخ 3 دی 1399 اولین قسمت از مجموعه پانزده قسمتی خود را منتشر نمود. و در فواصل یک هفته ای به روند انتشار خود ادامه داده و در 9 فروردین آخرین قسمت عرضه شد.

در این سریال بازیگران چهره و جدیدی نیز معرفی شدند. از جمله این بازیگران می توان نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، مهران غفوریان، هومن سیدی، فرشته حسینی، نیما مظاهری و محمد امین شعرباف را نام برد.

از جلمه واکنش هایی که به سریال قورباغه شده مربوط به مسعود فراستی است که این سریال را کار بدی نخوانده و همچنین به فیلمنامه ضعیف اما پیشرفت هومن سیدی در این عرصه اشاره نموده بود.

موضوعیت سریال قورباغه چیست؟ (اسپویل)

چنان چه بحث ما در حوزه مواد مخدر و اعتیاد می باشد، بیشتر از این بعد به بررسی سریال قورباغه خواهیم پرداخت. در این سریال تعدادی چند از افراد به دنبال بازیگر نامرئی یعنی نفس شیطان هستند.
در این مجموعه نوید محمدزاده با نقش نوری، توانایی خاصی در تاثیرگذاری بر روی دیگران دارد و برخلاف زندگی که تا اواسط جوانی داشته در ادامه به ثروت زیادی از طریق این توانایی خود می رسد.

افرادی که برای نوری کار می کنند در ابتدا تصور داشتند وی هیپنوتیزم بلد است اما در روند سریال صابر ابر با نقش رامین، به وجود ماده ای که در صورت تماس با آن اعمالی شبیه به هیپنوتیزم رخ می دهد، پی می برد. ماهیت کل داستان حول همین ماده مخدر چرخیده و اتفاقات مختلفی روی می دهند.

 

ماده مخدر نفس شیطان

بازیگر نامرئی نقش اول، ماده مخدر نفس شیطان

در سریال قورباغه ماده ای مخدر وجود دارد که در کلمبیا کشت شده و سپس در تایلند با برخی مواد مثل قورباغه سمی ترکیب می شود و اثر وحشتناکی از خود بر روی مصرف کننده و یا تماس گیرنده می گذارد. در سریال قورباغه پوست هر کسی که با این مواد تماس پیدا می کند مطابق گفته های دیگران عمل کرده و تاثیری 12 ساعته بر روی تماس گیرنده می گذارد. بعد از این تماس فرد اختیاری بر روی خود نداشته و به تمامی سوالات و اعمال گفته شده پاسخ و عمل می نماید.

فرد تماس گیرنده بعد از اتمام بازه زمانی اثر، چیزی از آن به خاطر نمی آورد. در بخشی از سریال قورباغه به اینکه شخص آگاه بوده اما کنترلی بر رفتار خود ندارد اشاره شده است.

اما معرفی بازیگر نامرئی سریال قورباغه!

ماده مخدر نفس شیطان که از خطرناک ترین ماده های مخدر در سطح جهان است، از درختی به نام بوراچرو در کلمبیا به دست می آید. این درخت گل های به مانند گل شیپوری دارد و بومیان محلی از این ماده در آداب و رسوم خود استفاده می نمودند.

جالب است بدانید که از این ماده در مصارف داروئی مثل جراحی ها، تهوع، دریازدگی بهره برده می شود. نفس شیطان معرفی شده در سریال قورباغه در صورت مصرف در دوز بالا و حتی تماس، اثرات ویرانگری بر روی حافظه شخص می گذارد. و حتی می توان گفت فرد مصرف کننده تبدیل به یک زامبی می شود زیرا هیچ هشیاری نداشته و در توهمی عجیب و غریب به سر می برد. در بخشی از سریال به دلیل تماس صابر ابر با نقش رامین، از وی خواسته می شود که 12 ساعت پلک نزند و وی این عمل را انجام می دهد.

چنان چه پیداست نفس شیطان مسیر و بخش مربوط به شکل گیری خاطرات را مختل می نماید. و به همین علت شخص پس از رفع اثر این ماده خاطره ای از این مدت به یاد نمی آورد.

این ماده مخدر علاوه بر تماس، از طریق استنشاق، بلعیدن، تزریق و تدخینی نیز وارد بدن می شود.

 

عوارض مصرف ماده مخدر نفس شیطان

عوارض مصرف نفس شیطان یا قورباغه

مصرف این ماده اراده را زا شما گرفته و ممکن است شما را وادار به هر عملی نماید. در صورت مصرف دوز بالا بیهوشی و مرگ در انتظار شماست. از جمله عوارض این ماده مخدر که سریال قورباغه بدان پرداخته، در ذیل اشاره شده است.

  1. تعرق شدید
  2. سرگیجه
  3. عدم اراده و کنترل رفتار
  4. توهم شدید و وحشتناک
  5. فراموشی
  6. تضعیف حافظه
  7. افزایش ضربان قلب
  8. افزایش تنفس
  9. تاری دید
  10. حبس شدن ادرار و مشکلات مجاری ادراری
  11. تشنج
  12. کما

نکته: اثرات مخرب ماده مخدر نفس شیطان به مراتب بیشتر از کوکائین و هروئین است.

در سریال قورباغه این ماده مخدر نیز مثل سایر موادها بر روی گیرنده های مغزی اثر گذاشته و نوساناتی انتقال دهنده های عصبی ایجاد می نماید که حافظه کوتاه مدت وی را مختل می کند. این پودر سفید رنگ بی بو و بی مزه است.

در سال 2012 پلیس فردی را که دست به قتل تعداد زیادی از افراد زده بود بازداشت نمود. سی آی ای در فرآیند بازجویی از این ماده استفاده کرد که با توهم گویی مجرم مواجه شده بود. لذا در نحوه عمل و چیزی که شدت و قدرت آن در سریال قورباغه نشان داده شده است، بایستی شک نموده و خود را از خطر موادهای مخدر مختلف دور کرد.

در این مقاله به ماده مخدر نفس شیطان، که نقشی در سریال قورباغه ایفا کرده بود پرداختیم. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با مشاورین راز ماندگار جهت مشاوره اعتیاد در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *