درمان افسردگی

با این حال، پزشکان تنها در صورت ادامه، احساس غم و اندوه را بخشی از افسردگی می دانند. افسردگی یک مشکل مداوم است، نه یک مشکل گذرا. این شامل اپیزودهایی است که طی آن علائم حداقل 2 هفته ادامه دارد. افسردگی می تواند چندین هفته، ماه یا سال ادامه داشته باشد. مشاور درمان افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روحی و روانی، افسردگی است.

این بیماری اگرچه اثرات منفی زیادی بر احساسات، عملکردهای ذهنی و حتی فعالیت و زندگی روزمره افراد می‌گذارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل خیلی زود پیشرفت می‌کند. اما خوشبختانه این بیماری قابل درمان است و در صورت تشخیص به‌موقع می‌توان تا حد زیادی عوارض آن را کنترل کرده و حتی از میان برد.

فرد مبتلا به افسردگی ممکن است غم و اندوه مداوم را تجربه کند. افسردگی نوعی اختلال خلقی است که شامل احساس غم و اندوه مداوم و از بین رفتن علاقه می شود. با نوسانات خلقی که افراد مرتباً به عنوان بخشی از زندگی تجربه می کنند متفاوت است. وقایع مهم زندگی مانند سوگواری یا از دست دادن شغل می تواند منجر به افسردگی شود.

مشاوره برای افسردگی

از آنجایی که افراد از برچسب افسرده و یا دچار ناراحتی روانی بودن هراس دارند، استفاده از مشاوره تلفنی یا آنلاین می‌تواند راه مناسبی برای آغاز درمان این بیماری باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با علائم افسردگی، افراد مستعد ابتلا به این بیماری و معرفی ویژگی‌های بهترین مشاور درمان افسردگی آشنا کنیم.

کلینیک روان شناسی نشان می‌دهند که افسردگی بیشتر وابسته به عوامل اضطراب‌زای متعددی است که در زندگی تجربه می‌شوند و اثراتشان تجمعی است. هرچه در طول زمان اضطراب‌های بیشتری تجربه شوند، احتمال افسرده شدن بیشتر است. از دست دادن یک رابطه‌ مهم به دلیل مرگ یا طلاق  و یا جدایی از یک رابطه عاطفی یکی از عوامل اضطراب اصلی است که نیاز به مراقبت قابل توجه دارد. depression treated

مرکز مشاوره انلاین راز ماندگار، طی تحقیات گسترده ای که از مراجعین خود داشته به این نتیجه رسیده است که   تنهایی یک عامل اضطراب‌زای فیزیکی و احساسی است  .  نرخ تنهایی در میان سالمندان بالاست و در میان جوانانی که دوستان متعدد و  نزدیکی ندارند، در حال افزایش است. از دست دادن شغل یا تهدید از دست دادن شغل یکی از منابع نگرانی مداوم در جوامع امروزی  است. مرکز مشاوره راز ماندگار اظهار دارد در غیاب مهارت‌های مقابله‌، حتی مشکلات کوچک در مسیر زندگی تبدیل به عوامل اضطراب‌زای محیطی می‌شوند.

طرز تفکر چگونه می‌تواند بر علل افسردگی تاثیر می‌گذارد؟

مشاوره انلاین راز ماندگار بیان میکند : غصه خوردن بیش از حد برای اشتباهات و تجربیات ناخوشایند، رسیدن به نتایج مصیبت‌آمیز تنها با یک یا دو شکست، تعمیم دادن بیش از حد با شواهد محدود همه خطاهای تفکر یا انحرافات شناختی هستند که به شدت با افسردگی در ارتباطند. چنین تفکر مغز را در منفی‌بافی غرق کرده و اگر بررسی و درمان نشود، باعث شک کردن به خود و ناامیدی می‌شود.

به علاوه مطالعات نشان می‌دهد که طرز فکرهای منفی مانند مصیبت جلوه دادن وقایع، شکست در زندگی و تفکر راجع به به انتها رسیدن زندگی و ……، واقعا فیزیولوژی بدن را تغییر می‌دهند. محققان مرکز مشاوره روان شناسی راز ماندگار دریافته‌اند که این افکار واکنش‌‌پذیری نسبت به تحریکات دردناک و سطح هورمون‌های کورتیزول و عوامل پیش‌التهابی را در بدن بالا می‌برند. پاسخ التهابی باعث تغییرات رفتاری وابسته به بیماری و افسردگی از قبیل خستگی، زمان واکنش آهسته‌تر، کندی شناخت و از دست دادن اشتها می‌شود.   depression

مرکز مشاوره روان شناسی راز ماندگار طی تحقیقات نشان داده‌ است  که یک ارتباط قوی بین تجربیات نامطلوب در دوران کودکی از قبیل سواستفاده‌ کلامی یا فیزیکی یا محیط ناسالم خانه و یا نشنیده شدن کودک و بی اهمیتی و پرخاشگری ، به سبب والدینی که دچار مشکلات روانی هستند و ریسک طولانی مدت افسردگی وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که سواستفاده‌ کلامی ریسک افسردگی را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. تجربیات نامطلوب، یک منبع قابل توجه از اضطراب هستند.

اما چه این تجربیات باعث به کارگیری منبع برای مقابله‌ موفق شوند و چه منجر به ناامیدی شوند، بخشی از آن به فرد و بخشی به موقعیت بستگی دارد. مرکز انلاین مشاوره راز ماندگار با توجه به تخصص در زمینه کودک و نوجوان ،  کودکی  را که با سواستفاده‌ کلامی یا فیزیکی در خانه یا مدرسه مواجه است و راهی برای فرار از این آسیب مداوم ندارد، در معرض ریسک بالایی از   افسردگی قرار دارد و ممکن است موقعیت‌ها قابل تغییر نباشند اما نگرش، تفسیر و معنای تجربیات همیشه تحت کنترل فرد هستند و می‌توانند در مقابل افسردگی و دیگر اختلالات مقاومت ایجاد کنند.

 کمال‌گرایی چگونه به علل افسردگی تبدیل می‌شود؟

زوج درمانگران مرکز مشاوره راز ماندگار کمالگرایی را  مانند یک کارنامه‌ منفی نامحدود میداند .  افرادی که گرفتار این مشکل هستند، نه تنها برای خود استانداردهایی بالا در نظر می‌گیرندو آن استانداردها را برای خود چهار چوب توصیف میکنند و معیار قرار می دهند ، بلکه همواره منتقد خود هستند و خود را سرسختانه قضاوت می‌کنند.

آن‌ها بر تمام چیزهایی که می‌خواهند از آن‌ها اجتناب کنند (ارزیابی منفی و شکست) تمرکز می‌کنند. کمال‌گرایی افراد را غرق در خود و پیدا کردن اشکال در خودشان می‌کند که این ذهنیت آن‌ها را از چالش‌های پرارزش دور می‌کند.

مرکز مشاوره راز ماندگار بر این باور است  : کمال‌گراها حتی در صورتی که یک کار را تکمیل کنند، نمی‌توانند از احساس موفقیت خود لذت ببرند و همیشه در چالش هستند و به نحو احسن کار سپرده شده را به اتمام نرسانده اند ؛ نگرانی جدی در مورد اشتباهات منجر به احساس عدم قطعیت در مورد عملکردشان می‌شود.

تمرکز منفی مداوم منجر به ایجاد دیدگاه منفی و شک کردن به خود و احساس عدم کفایت و بی‌ارزشی می‌شود. مرکز مشاوره راز ماندگار بیان میکند کمال‌گراها در برابر افسردگی آسیب‌پذیرند زیرا ارزش شخص وابسته به رسیدن کامل به اهداف است، شرطی که هیچ‌وقت به معنای واقعی محقق نمی‌شود. مرکز مشاوره راز ماندگار  طی تحقیقی به این رسیده است که افراد کمال گرا با ذهنیت اینکه همه چیز باید بدون نقص و ایرادی باید انجام شود .

و اگر در این مسیر کاری دارای نقص باشد کل کار خراب است و باید از نو شروع کرد این ذهنیت افراد کمال گرا را دچار وسواس و د رنتیجه دچار افسردگی میکنند . افسردگی در افراد کمال‌گرا آنان را د رادامه مسیر موفقیت دچار نقص میکند و در نتیجه دوره های افسردگی را شدید تر میکند و فرد در عملکردهای روزانه با مشکل مواجه میشود .

آیا ‌فاکتوری برای علل افسردگی وجود دارد؟

در حالی‌که ژنتیک می‌تواند در ایجاد حساسیت نسبت به افسردگی نقش داشته باشد، هیچ ژن یا مجموعه‌ خاصی از ژن برای این موضوع مشخص نشده است؛ به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از ژن‌ها که احتمالا با رژیم غذایی یا رفتار اصلاح‌پذیرند، هر کدام نقش کوچکی در ایجاد حساسیت نسبت به افسردگی تحت شرایط اضطراب را به عهده  دارند.

افراد می‌توانند به دلیل ویژگی‌های شخصیتی، به خصوص اگر تمایل زیادی به نگرانی بیش از حد اعتمادبه نفس پایین، ایده‌آل‌گرایی، حساس به انتقاد شخصیتی، نقد از خود و منفی بودن، داشته باشند، نیز در خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

چه کسانی مستعد افسردگی هستند

از نظر سن ابتلا، این بیماری دارای یک دامنه سنی خاص نیست و هر شخصی حتی کودکان می‌توانند قربانی افسردگی باشند. طبق آمارها از هر 6 نفر حداقل 1 نفر در طول عمر افسردگی را تجربه می‌کند، بنابراین می‌توان گفت این بیماری خاموش در کمین هر کدام از ما بوده و می‌تواند عامل ویرانی زندگی بسیاری از اشخاصی باشد که برای تشخیص و درمان به‌موقع این بیماری اقدام نکرده‌اند.

بهترین درمان افسردگی

از آنجایی که افسردگی یک بیماری روانی است، بنابراین بهترین راه درمان آن استفاده از راه‌کارهایی است که مشاوران با تجربه در زمینه روانشناسی به بیماران ارائه می‌دهند. خوشبختانه طبق آمارهای منتشر شده حدود 90 درصد از مبتلایان به افسردگی با دریافت مشاوره در این زمینه توانسته‌اند اختلالات خود را درمان کنند. در بسیاری از موارد بدون وجود یک مشاور متخصص نمی‌توان این بیماری را به صورت ریشه‌ای ارزیابی و درمان کرد. حال سوال اینجاست که بهترین مشاور درمان افسردگی کیست؟

ویژگی‌های بهترین مشاور درمان افسردگی

اگر بخواهیم به‌صورت دقیق به بیان ویژگی‌های یک مشاور درمانی خوب بپردازیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آگاه و متخصص در زمینه روانشناسی و اختلالات روانی: در اولین گام یک مشاور خوب باید قادر باشد تا با استفاده از شواهد موجود و بررسی شرایط فیزیکی و روحی بیمار سریعا بیماری او را تشخیص داده و راه‌های درمانی ممکن را آنالیز کند. شناخت شخصیت بیمار و اتخاذ راه درست درمانی مهمترین اقدام یک مشاور درمان افسردگی است.
  • با حوصله، رازدار و ماهر در ایجاد ارتباط با بیمار و جلب اعتماد وی: مطمئنا برقراری ارتباط با انسانی که دچار اختلال افسردگی است کار ساده‌ای نخواهد بود، مشاور باید قدرت جذب بیمار و جلب اعتماد وی را داشته باشد تا بتواند ریشه اصلی ایجاد بیماری افسردگی در بیمار را یافته و برای رفع آن اقدام کند.
  • دارای مهارت بالا در ارتباط کلامی و نفوذ کلام: تاثیرگذاری کلام مشاور و قدرت کلام او می‌تواند نقش موثری در روند بهبودی بیمار مبتلا به افسردگی داشته باشد. حرف‌شنوی از مشاور و اعتماد به راه‌کارهای درمانی وی از اثرات نفوذ کلام یک مشاور در بیمار دچار اختلالات روحی است.
  • تسلط به ایجاد انگیزه در بیمار برای شروع جلسات درمانی: معمولا افراد افسرده دچار بی‌انگیزگی و بی‌هدفی هستند و به‌همین دلیل زندگی برای آنها پوچ و بی‌معنا خواهد بود، یک مشاور خوب باید بتواند انگیزه لازم برای شروع درمان را در بیمار ایجاد کرده و او را برای بهبودی همراهی کند.
  • قابل اعتماد، بی‌طرف و شنونده خوب بودن : قضاوت نکردن بیمار، مواخذه نکردن اشتباهات او، مداخله نکردن در امور شخصی وی می‌تواند از دیگر ویژگی‌های یک مشاور توانا باشد، بهترین مشاور درمان افسردگی باید تنها شنونده خوبی باشد، تا بیمار بتواند هرچه باعث اذیت و آزار روحی او شده است را با مشاور در میان بگذارد.

همانطور که اشاره کردیم مشاوره بهترین اقدام برای درمان بیماری‌های روحی و روانی و به‌ویژه افسردگی است، با انتخاب یک مشاور مناسب و با تجربه می‌توان به بهبودی صد در صدی بیمار مبتلا به افسردگی امید داشت، در صورتی که تشخیص به‌موقع و شروع درمان موثر خیلی زود رخ دهد.

علائم و نشانه های افسردگی

علائم افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

-یک روحیه افسرده -کاهش علاقه -از دست دادن میل جنسی -تغییر در اشتها -کاهش یا افزایش وزن ناخواسته -خیلی زیاد یا کم خوابیدن -تحریک، بی قراری و بالا و پایین رفتن وزن -حرکت و گفتار را کند می کند -خستگی یا از دست دادن انرژی -احساس بی ارزشی یا گناه را به فرد دست می دهد -مشکل در فکر کردن، تمرکز یا تصمیم گیری -افکار مکرر مانند، مرگ یا خودکشی، یا اقدام به خودکشی براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، افسردگی در زنان تقریباً دو برابر مردان بیشتر است.

در زیر برخی از علائم افسردگی وجود دارد که بیشتر در زنان ظاهر می شود:

-تحریک پذیری -اضطراب -نوسانات خلقی -خستگی -نشخوار (سکونت در افکار منفی) -همچنین، برخی از انواع افسردگی فقط در زنان وجود دارد ، مانند: -افسردگی پس از زایمان -اختلال ناخوشی پیش قاعدگی

در مردان

طبق انجمن روانشناسی، حدود 9٪ از مردان احساس افسردگی یا اضطراب دارند. مردان مبتلا به افسردگی بیش از زنان به دلیل ابتلا به این اختلال، بیش از حد الکل می نوشند، خشم نشان می دهند و ریسک می کنند. سایر علائم افسردگی در مردان ممکن است شامل موارد زیر باشد: -اجتناب از خانواده ها و موقعیت های اجتماعی -بدون وقفه کار کردن -در پیش بردن مسئولیت های شغلی و خانوادگی مشکل دارند

علائم افسردگی و نکات مورد توجه در آن در گروه های مختلف

در دانشجویان

تحصیل در دانشگاه می تواند استرس زا باشد و فرد ممکن است برای اولین بار با سبک زندگی، فرهنگ و تجربیات دیگری روبرو باشد. برخی از دانش آموزان برای کنار آمدن با این تغییرات مشکل دارند و ممکن است در نتیجه دچار افسردگی، اضطراب یا هر دو شوند. علائم افسردگی در دانشجویان ممکن است شامل موارد زیر باشد: -مشکل در تمرکز بر کار مدرسه -بیخوابی -زیاد خوابیدن -کاهش یا افزایش اشتها -اجتناب از موقعیت ها و فعالیت های اجتماعی که قبلاً از آنها لذت می بردند

در نوجوانان

تغییرات جسمی، فشار همسالان و سایر عوامل می تواند در افسردگی در نوجوانان نقش داشته باشد. آنها ممکن است برخی از علائم زیر را تجربه کنند: -کناره گیری از دوستان و خانواده -مشکل در تمرکز بر کار مدرسه -احساس گناه، درماندگی، یا بی ارزشی -بی قراری، مانند عدم توانایی در آرام نشستن

در کودکان

تخمین زده می شود 3.2٪ از کودکان و نوجوانان 3-17 ساله تشخیص افسردگی دارند. در کودکان، علائم می تواند کارهای مدرسه و فعالیت های اجتماعی را به چالش بکشد. آنها ممکن است علائمی مانند: -گریه کردن -انرژی کم -رفتار سرپیچی -طغیان های صوتی داشته باشند. کودکان کوچکتر ممکن است در بیان احساس خود با کلمات مشکل داشته باشند. این می تواند توضیح احساس غم و اندوه را برای آنها دشوارتر کند.

سریع ترین تکنیک های درمان افسردگی

اکنون که علائم افسردگی را دانستید، برخی مهارت های مثبت  می تواند در درمان افسردگی به شما کمک کند. تمام تکنیک ها توسط تحقیقات علمی و تجویز داروها پشتیبانی می شود، مانند روانپزشکان و این مهارت ها اغلب به عنوان بخشهای مهم درمان حتی برای بیمارانی که به مصرف داروهای ضد افسردگی ادامه می دهند توصیه می شود. این مهارت های مقابله ای را هر روز تمرین کنید توصیه می شود بسیاری از مهارت ها و فنون مقابله زیر را یک بار در طول روز هنگام تجربه افسردگی انجام دهید. مهم است که بدانید احتمالاً در ابتدا انگیزه انجام هیچ یک از آنها را نخواهید داشت، زیرا افسردگی به طور مکرر انگیزه را کاهش می دهد. بیمارانی که با آنها کار می شود و این مهارتهای مقابله ای را مرتباً تمرین می کنند، بهتر می شوند.

1. روش های کوچکی برای خدمت به دیگران پیدا کنید.

با خدمت به چیزی بزرگتر از خود، معنای شخصی خود را پیدا کنید. بخاطر بسپارید که خدمات برای شمارش ضروری نیست. این را در نظر بگیرید، ” موفقیت، مانند خوشبختی، قابل پیگیری نیست؛ باید رخ دهد. به عنوان عارضه جانبی ناخواسته فداکاری شخصی فرد در دوره ای بالاتر از خودش می تواند ارزش و شخصیت فرد را بالا ببرد و باعث درمان افسردگی وی شود.

2. اهداف عملی را بیابید که به شما احساس موفقیت می دهد.

بیشتر افراد هنگام صحبت در مورد اهداف احساس گناه می كنند زیرا اهداف غیرمعقول یا غیرقابل عملی را تعیین می كنند. اگر هدف قابل اجرا باشد: -چیزی که می توانید کنترل کنید (یعنی به دیگران بستگی ندارد) -قابل کنترل (یعنی زیاد نیست) -واقع بینانه برای شما (نه برای شخص دیگری) -قابل اندازه گیری (به عنوان مثال، شما می دانید که این کار انجام می شود یا انجام نمی شود) اگر مشکلی در هدف شما پیش آمد، از خود بپرسید: “چه چیزی می توانم از این یاد بگیرم؟ همچنین، هنگام مقایسه پیشرفت خود با دیگران مراقب باشید. ما معمولاً بزرگترین ضعف خود را با بزرگترین نقطه قوت شخص دیگر مقایسه می کنیم. این غیرمنصفانه است.

3. برنامه ریزی فعالیت ها یا رویدادهای دلپذیر را انجام دهید.

منتظر نمانید تا به یک “روحیه عالی” برسید. به عنوان مثال، به خودتان اجازه 30 دقیقه “استراحت” را بدهید یا هر روز یک سرگرمی سالم ترتیب دهید. فقط به یاد داشته باشید که این فعالیت ها را با نگرش صحیح انجام دهید همچنین، سپاسگزاری را تمرین کنید. وقت بگذارید و توجه کنید که چه چیزی امروز خوب اتفاق افتاده است، نه فقط آنچه که اشتباه است. در نظر گرفتن یک ژورنال سپاسگزاری می تواند در درمان افسردگی کمک شایانی کند.

4. ورزش کردن

انجام ورزش حدود پنج بار در هفته می تواند به طور چشمگیری به خلق و خوی شما کمک کند. ورزش متوسط   نوعی فعالیت است که هنگام انجام آن می توانید به درمان افسردگی خود کمک کنید. همچنین به این نکته توجه کنید که نوع غذا یا نوشیدنی که می خورید بر روحیه شما تأثیر می گذارد. شما لازم نیست رژیم های مد جدید را انجام دهید، اما هر کسی که مکرراً کربوهیدرات ها، غذاهای ناخواسته و نوشیدنی های انرژی زا مصرف کند افسرده می شود. فضیلت اعتدال را به خاطر بسپارید.

5. بر روی افرادی که شخصیت شما را بالا می برند تمرکز کنید.

تعامل مکرر با دیگران که شما را تربیت می کنند (نه افرادی که شما را پایین می آورند) می تواند در درمان افسردگی کمک کند. در حالی که خوب است فقط کمی وقت بگذارید، تعادل پیدا کنید و خود را منزوی نکنید وگرنه افسردگی طولانی می شود.

6.سعی کنید یک برنامه خواب منظم داشته باشید.

تعادل خود را با خواب کم و خواب زیاد حفظ کنید. یک شب بیدار ماندن و بعد از آن خوابیدن بیش از حد در روز راهی مطمئن برای تغذیه افسردگی است. همچنین سعی نکنید اواخر شب وقتی مغز شما نیمه خواب است مشکلات را حل کنید. همانطور که این مهارت های مقابله ای را تمرین می کنید، بدانید که در مسیر غلبه و درمان افسردگی هستید. در مقابل، افسردگی زمانی طولانی می شود که بیماران دلیل نمی آورند که نمی توانند این کارها را انجام دهند. مهم نیست که چه دارویی مصرف می کنید، انجام چندین مورد از این فعالیتها هر روز، به خصوص هنگامی که احساس خوبی ندارید برای درمان افسردگی بسیار حیاتی است. این مهارت های مثبت مقابله ای ممکن است به زمان و تمرین نیاز داشته باشد، اما اگر اکنون برای بهبودی وقت نگذاریم، دوره های “ناخوشی” ممکن است بعداً به ما تحمیل شود. برای بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، داروهای تجویزی می توانند داروهای شگفت انگیزی باشند. داروهای ضد افسردگی، به ویژه مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRI) مانند پروزاک (فلوکستین) و زولوفت (سرترالین) می تواند در درمان افسردگی موثر باشد. اینها می توانند عوارض جانبی داشته و بسته به پوشش بیمه درمانی شما گران تمام شوند. روش های زیادی برای مقابله با برخی از علائم افسردگی وجود دارد که شامل داروهای تجویزی نیست. اگر مبتلا به افسردگی هستید، ممکن است بخواهید آن را به طور طبیعی، بدون دارو کنترل کنید، یا داروهای ضد افسردگی خود را با سایر روش ها مکمل کنید. در این صورت، این گزینه های طبیعی را بررسی کنید و سپس با پزشک خود صحبت کنید که ممکن است این عوامل به عنوان بخشی از رژیم درمانی شما باشد .

رفتار

روان درمانی ممکن است به فرد کمک کند علائم افسردگی خود را کنترل کند. افسردگی قابل درمان است و مدیریت علائم معمولاً شامل دو مولفه است: -روان درمانی: برخی از گزینه ها شامل مشاوره درمانی و شناخت درمانی رفتاری، نیز به عنوان روان درمانی شناخته می شوند . -درمان دارویی: پزشک ممکن است داروهای ضد افسردگی تجویز کند .

دارو

داروهای ضد افسردگی می توانند به درمان افسردگی متوسط  تا شدید کمک کنند. چندین کلاس ضد افسردگی موجود است: -مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین -مهار کننده های مونوآمین اکسیداز -داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای -داروهای ضد افسردگی غیر معمول -مهارکننده های جذب مجدد سروتونین و نوراپی نفرین هر کلاس بر روی یک انتقال دهنده عصبی یا ترکیبی از انتقال دهنده های عصبی متفاوت عمل می کند. فرد فقط باید طبق تجویز پزشک از این داروها استفاده کند. بعضی از داروها ممکن است مدتی طول بکشد و تأثیر خود را بگذارد. با قطع دارو، فرد ممکن است مزایایی را که ممکن است به همراه داشته باشد تجربه نکند. برخی از افراد پس از بهبود علائم، مصرف دارو را متوقف می کنند، اما این می تواند منجر به عود شود.

عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی

SSRI ها و SNRI ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. یک شخص ممکن است تجربه کند: -حالت تهوع -یبوست -اسهال -قند خون پایین -کاهش وزن -بثورات -اختلال عملکرد جنسی سازمان غذا و دارو تولیدکنندگان را ملزم می کند که هشدارهایی را به بسته بندی داروهای ضد افسردگی اضافه کنند. هشدارها باید نشان دهد که در میان سایر خطرات، این داروها ممکن است افکار یا اقدامات انتحاری را در برخی از کودکان، نوجوانان و جوانان در طی چند ماه اول درمان افزایش دهند.

درمان های طبیعی

برخی از افراد برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط از داروهای طبیعی مانند داروهای گیاهی استفاده می کنند. با این حال، در زیر برخی از محبوب ترین گیاهانی که مردم برای درمان افسردگی استفاده می کنند: -جینسینگ : پزشکان طب سنتی ممکن است از این روش برای بهبود وضوح ذهنی و کاهش استرس استفاده کنند. -بابونه : این شامل فلاونوئیدهایی است که ممکن است اثر ضد افسردگی داشته باشد. قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی یا مکمل برای درمان افسردگی صحبت با پزشک ضروری است. بعضی از گیاهان می توانند در عملکرد داروها تداخل ایجاد کنند یا در غیر این صورت علائم را بدتر می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *