مشاور کنکور

 

مشاور کنکور موقعیت منحصر به فردی در مدرسه دارند زیرا در زمینه تحصیلی و رفتاری به دانش آموزان مشاوره می دهند، اما آنها به هیچ وجه از نظر اداری یا انضباطی تدریس یا خدمت نمی كنند.

اهمیت و ضرورت مشاور کنکور؟

مشاوران کنکور اعضای حیاتی تیم آموزشی هستند و دانش آموزان موفقی ایجاد می کنند. آنها به دانش آموزان با استفاده از استراتژی های موفقیت به صورت آکادمیک کمک می کنند و همچنین به دانش آموزان کمک می کنند تا مدیریت احساسات و استفاده از مهارت های بین فردی خود را یاد بگیرند.

مشاوران همچنین به دانشجویان کمک می کنند تا برای گزینه های پس از متوسطه برنامه ریزی کنند. مشاوران مدرسه می توانند در یک محیط ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان کار کنند. مدارک تحصیلی مشاور مدرسه شامل اخذ حداقل مدرک کارشناسی ارشد در زمینه مشاوره، احراز گواهینامه های دولتی مشاور مدرسه و برآورده سازی شرایط ادامه تحصیل می باشد.

 

نقش مشاور کنکور در موفقیت دانش آموزان

زمانی که دانش آموزان از تحصیل می افتند و یا دانشجویان در زمینه تحصیلی خود پیشرفت نمی کنند، اینجاست که مشاور کنکور می تواند نقش مهمی را ایفا را کند. دانش آموزانی که قرار ملاقات با مشاور خود می گذارند باید یک یا دو هفته منتظر بمانند تا در واقع با مشاور خود به صحبت و مشاوره بپردازند.

دانش آموزان با نیازهای بهداشتی و درمانی خطاب به مدرسه می آیند و مشاوران اغلب اولین خط دفاعی در مورد پیشگیری و شناسایی نیازهای برآورده نشده بهداشت روان هستند. اگر دانش آموزی با اضطراب یا افسردگی به مشاور مدرسه مراجعه می کند، در واقع مشاوران آن روش درمانی را ارائه نمی دهند.

آنها برای شناسایی و سپس مراجعه به آن حمایت درمانی آموزش دیده اند. بعلاوه، معلمان چیزهای زیادی در ذهن خود دارند. امروزه ما یک بحران بزرگ نگهداری معلم داریم. معلمان در حال حاضر زیاد دست و پنجه نرم می کنند و وقتی مشاور مدرسه ندارند که وقتی دانش آموزان با مشکلی روبرو می شوند به آن ها مراجعه کند درنتیجه مشکل آن ها به تعویق می افتد، این باعث می شود کار بیشتری برای آنها به وجود آید و حمایت کمتری از بچه ها صورت گیرد.

تأثیر جامعه

هم چنین تأثیر یک جامعه فوق العاده هم می تواند در این امر وجود داشته باشد. معمولا دانش آموزان یک کلاس یا دانش آموزانی که خود را برای کنکور آماده می کنند در حال حاضر آموزش دانشگاهی، آگاهی، آمادگی یا اکتشاف را نمی بینند.

این مهارت ها از این جهت بسیار مهم هستند که به مهارت های استخدام تبدیل می شوند. ما دانش آموزانی را پرورش می دهیم که نمی دانند چگونه احساسات را مدیریت کنند. آنها نمی دانند چگونه قاطع باشند. آنها وقتی در محل کار هستند نمی دانند چگونه ارتباط برقرار کنند.

همیشه از صاحبان مشاغل و مدیران عامل می شنویم که می گویند آنها فقط می خواهند دانشجویی به موقع حاضر داشته باشند یا فقط دانشجویی می خواهند که بلد باشد چگونه برقراری ارتباط کند و یک ایمیل مناسب بنویسد. از اوایل، مشاوران مدرسه یا مشاوران کنکور به شما در آموزش این مهارت ها کمک می کنند و هنگامی که شما مشاور مدرسه ای ندارید که این مهارت ها را آموزش دهد، این مهارت در مسیر تحصیل آنها گم می شود و حتی گاهی تا دوران بزرگسالی و رفتن به کنکور آن ها ادامه پیدا می کنند.

مشاوران مدارس در واقع به عنوان روشی که یک معلم ریاضی انجام می دهد که دارای تخصص محتوای ریاضی است یا به روشی که مدارس دارای یک مدیر منابع انسانی هستند که کارمندان می توانند برای سوال از آنها استفاده کنند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر تیمی ندارد که به مشاوران مدارس اختصاص داده شود تا بتوانند پیشرفت حرفه ای داشته باشند و صدای مشاوران مدرسه باشند.

به علاوه، معلمان در حال حاضر اطلاعات و موارد زیادی در حیطه شغلی خود دارند. بدون مشاور مدرسه یا مشاور کنکور یک بحران بزرگ نگهداری معلم وجود دارد، معلمان با مسائل عاطفی اجتماعی و آسیب های ناشی از تجربیات نامطلوب با دانش آموزان زیادی سر و کار دارند. بنابراین بسیاری از دانش آموزان با آسیب دیدگی به مدرسه می آیند.

آنها ممکن است زندگی خشنی در خانه داشته باشند و حتی نمی توانند در تست های استاندارد جواب درست بدهند. بنابراین، وقتی صحبت از دانشگاهیانشان می شود، آنها نمی توانند بهترین تلاش خود را بکنند و وقتی شما یک مشاور کنکور در این زمینه ندارید که برای کمک به دانش آموزان در آنجا باشد، آنها به درستی آموزش نمی بینند و در نتیجه در کنکور به موفقیت دست پیدا نمی کنند. درنتیجه حضور یک مشاور کنکور و تحصیلی برای دانش آموزان امری لازم است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وجود برنامه های پشتیبانی و داشتن یک مشاور مناسب برای موفقیت دانش آموزان

امروزه وجود یک مشاور بالاخص مشاور کنکور در حوزه تحصیلی از امری واجب برخوردار است. بنابراین وقتی دانش آموزی با آسیب،  اضطراب یا افسردگی به سراغ مشاور می آید، می تواند این امر کمک دهنده باشد. مدارس بیشتری به سازمان هایی از این دست در دانشگاههای خود احتیاج دارند.

مشاوران مدارس فاقد بخش توسعه حرفه ای هستند. معلمان به همراه مربیان آموزش و برنامه درسی می بینند. اما مشاوران مدارس این نوع آموزش را نمی بینند. و اگر آنها آموزش ببینند، این فقط یک بار است و سپس آنها به مدارس خود بازمی گردند و افراد مشغول کار برای انجام هر کاری بیش از حد هستند.

آن قسمت پیگیری امروزه وجود ندارد که بتواند توسط سرپرستان دفتر منطقه ای و / یا کارکنان بخش آموزش که متخصص محتوا هستند تهیه شود. هدف ایجاد زنجیره ای از فرماندهی و نظارت برای اطمینان از انجام کارها و اجرای توسعه حرفه ای است. اگر بحث موفقیت دانش آموزان به میان آید، مشاوران یک به یک پشتیبانی می شوند و مشاوره گروهی هم ارائه می دهند تا دانش آموزان بتوانند به درستی به پیشرفت دلخواه خود برسند.

آن ها  همچنین وقتی دانشجویان در کنار آمدن با مشکل روبرو می شوند، میانجیگری های زیادی انجام می دهند. با آنها می نشینند و کمک می کنند راهی برای برقراری ارتباط ایجاد کنند. آن ها همچنین بسیاری از واسطه های معلم-دانش آموز را انجام می دهند که به طرز درستی کار می کنند و می توانند نیازهای دانش آموزان را برطرف کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *