مرکز مشاوره قبل ازدواج

آیا به دنبال آدرس بهترین مرکز مشاوره قبل ازدواج هستید؟

آیا می دانید هدف از مشاوره زناشویی و مشاوره قبل از ازدواج در مراکز مشاوره زناشویی چیست؟

در روزهای اولیه ازدواج و در دوران آشنایی قبل از ازدواج، افراد بسیاری از نکات مهم شروع یک زندگی مشترک موفق را نادیده می گیرند و به همین دلیل پس از سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی بین همسران به وجود می آید. هدف اولیه مشاوره زناشویی آموزش نحوه برخورد با مشکلات زناشویی است. از آنجایی که ازدواج مهم ترین تصمیم در زندگی هر فرد است، ضروری است که آنها برای گرفتن این تصمیم آموزش ببینند و مهارت های زندگی مشترک را بیاموزند. در ادامه مقاله شما را با بهترین مرکز قبل ازدواج آشنا می کنیم.

 

مشاوره ازدواج برای هر کسی که قصد ازدواج دارد، صرف نظر از اینکه با نامزد خود رابطه دارد یا نه، ضروری است. البته هستند زوج هایی که اعتقادی به مشاوره قبل از ازدواج ندارند و زمانی که بعد از ازدواج با همسرشان دچار مشکل شدند و زندگی مشترکشان را بهم ریختند و طلاق گرفتند به فکر مراجعه به مرکز مشاوره زناشویی افتادند.

اینکه همسران در انتخاب همسر آینده برای داشتن یک انتخاب مسئولانه، تمام تفاوت ها و اختلافات را در نظر بگیرند. بهترین مشاور ازدواج در بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوج ها در این زمینه کمک کند.

 

مرکز مشاوره قبل ازدواج

 

بهترین مشاور ازدواج با بیان اینکه این روابط ممکن است برای ازدواج مناسب نباشد، می گوید: عشق یک طرفه، رابطه ای که دختر و پسر می خواهند ناجی باشند و طرف مقابل نجات می دهد، رابطه ای که در آن دختر و پسر به چشم الگو به یکدیگر نگاه می کنند، رابطه ای به شکل دختر – پدر یا مادر – پسر که متخصص مشاوره ازدواج در بهترین حالت قبل از ازدواج هشدار می دهد, یا رابطه ای که در آن زوجین به دلیل ویژگی های خاص دیگری از جمله تحصیلات عالی مایل به ازدواج هستند.

مشاوره زناشویی این فرصت را به شما می دهد تا در مورد مسائلی که به طور معمول در رابطه قبل از ازدواج بین یک دختر و یک پسر رخ نمی دهد بحث کنید. به عنوان مثال، رازهای گذشته، تجربیات بد، رابطه جنسی و انتظارات همسر آینده را از طریق بحث تعریف می کند.

 

مشاوران ازدواج از افرادی که قصد ازدواج دارند سوالات زیادی می پرسند. گوش دادن با دقت به پاسخ های نامزدتان راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همسر آینده تان است.

 

مشاوره قبل از ازدواج از احتمال طلاق در آینده جلوگیری می کند. یکی از مهمترین مزایای مشاوره زناشویی جلوگیری از طلاق بعد از ازدواج است. از مهمترین عوامل طلاق می توان به خیانت زناشویی و مشکلات مالی اشاره کرد و منشأ آن عدم مهارت در برقراری ارتباط موثر بین همسران است. مشاوره قبل از ازدواج به شما این امکان را می دهد که حس اعتماد خود را نسبت به یکدیگر افزایش دهید و تکنیک ها و روش هایی را برای حمایت و رها کردن از همسرتان به شما آموزش می دهد.

 

هفت مزیت مراجعه به مرکز مشاوره قبل ازدواج

1- تشخیص نقاط قوت زوجین و رشد آن

2- بررسی ویژگی های شخصیت زوجین

3- تقویت مهارت های ارتباطی

4- درگیری ها و مشکلات را حل کنید

5- بررسی تاریخچه خانوادگی

6- مسائل مالی بررسی شوند.

7- بیان اهداف هر شخص

 

کار مشاور زناشویی راهنمایی زن و مرد است و به عنوان شخص سوم تفاوت ها، اشتراکات، مسائل دور و مانند آن را از منظر جدید و کاملتر بررسی می کند. ممکن است در بین زنان و مردان موارد زیادی وجود داشته باشد که خود متوجه میزان و عمق این مشکلات نباشند. در این مواقع مشاور ازدواج عمق مسائل را به خوبی درک می کند و بسته به میزان حساسیت رابطه، نحوه ادامه یا حتی پایان دادن به رابطه را راهنمایی می کند.

 

به عنوان مثال، در اینجا مواردی وجود دارد که یک مشاور ازدواج آن ها را مورد ارزیابی قرار دهد :

خشم

خیانت

مشکلات جنسی

مشکلات ارتباطی عدم مصرف مواد مخدر و اعتیاد آور

البته این فهرست به این موارد محدود نمی شود و بسته به فرد مورد نظر، مواردی که باید بررسی شوند متفاوت است. در نهایت، مشاور ازدواج کسی است که به عنوان راهنمای زن و مرد برای آمادگی کامل برای ازدواج عمل می کند.

 

مراجعه به مرکز مشاوره قبل ازدواج را به چه کسانی توصیه می کنیم؟

 

مرکز مشاوره قبل ازدواج

 

ملاقات با یک مشاور ازدواج می تواند به زوج ها کمک کند تا برای ازدواج و یک رابطه متعهدانه و طولانی مدت آماده شوند.مشاوره تخصصی زناشویی با سنجش و دانستن تفاوت های شخصی دو طرف، نظر زوجین را در مورد این تفاوت ها جلب می کند و به شناخت بیشتر خود فرد کمک می کند. همچنین توجه داشته باشید که با باورها، ارزش ها، تاریخ و گذشته منحصر به فرد خود، وارد رابطه ای می شوید که ممکن است همیشه با شریک زندگی و شریک عاطفی شما هماهنگ نباشد. ارزش‌های خانوادگی، مذاهب و باورها به قدری متنوع هستند که نادیده گرفتن این تفاوت‌ها می‌تواند مشکل ساز باشد.

 

کلام اخر

ازدواج مهم ترین انتخابی است که بر تمام جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد. قبل از ازدواج بهتر است شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشیم تا در این مسیر دچار مشکل نشویم.

روانشناسان و متخصصان مرکز مشاوره قبل از ازدواج راز ماندگار می توانند در انتخاب های واقع بینانه و متفکرانه به شما کمک کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *