فوت فتیش

به علاقه شدید قلبی به کسی،چیزی یا کاری که برای فرد لذت بخش باشد به عبارتی فوت فتیش اطلاق می شود.چرا که آنها با دیدن این ها از نظر روحی و روانی یا جنسی تحریک میشوند و می‌تواند باعث ارضاء و تخلیه تمایلاتشان شود.

فوت فتیش چیست؟

نوعی اختلال جنسی است که روی کارکرد مغز اثر می‌گذارد و تمایل زیاد به بوسیدن پا و تحریک شدن با آن در روابط جنسی و کشش نسبت به انگشتان، مچ و قوزک پای خانمها  فوت فتیش گفته می‌شود.همچنین آنها  بوی پا،جوراب و کفش آنها را هم خیلی دوست دارند،که اکثریت این بیماران آقایان هستند.

نا گفته نماند تا زمانی که فتیش فرد بر روی زندگی شخصی اش تاثیر نا مطلوب نگذارد یک سبک از روابط جنسی است و به عنوان یک اختلال از آن اسم نمی‌بریم.

دلایل به وجود آمدن فوت‌ فیتیش

دلیل به وجود آمدن این بیماری می تواند،ریشه در کودکی داشته باشد،معمولا کودکانی که مورد آزارهای جنسی و پرخاشگری بزرگسالان قرار گرفته اند یا در سنین کم، شاهد روابط جنسی پدر ومادر خود بوده اند یا در خانواده های نابسامان که دعوا و جر بحث، پایه و اساس آن را تشکیل داده،پرورش یافته اند میتوانند مستعد ابتلا به این بیماری و اختلال باشند.

حسرت های جنسی که فرد در دوران بلوغ کشیده،یا رفتار هایی که در آن دوران خانواده با او داشتند و همچنین روابط جنسی اولیه نامتعارف که سبک لذتهای جنسی را در فرد شکل میدهد،میتواند اثر گذار باشد.

اگر شما احساس می‌کنید که ممکن است در این شرایط قرار داشته باشید یا کودکانی دارید که ممکن است در این موقعیت ها باشند می‌توانید با تیم حرفه ای از متخصصان  مشاوره روانشناسی مرکز مشاوره راز ماندگار در ارتباط باشید.

دلیل دوم ابتلا به این اختلال می‌توان این باشد که،افراد به خاطر فشارهای روانی که از کودکی تا بزرگسالی تجربه کرده اند دچار خود کم بینی خیلی زیادی هستند و عقده ها، این گونه خودشان را نشان می‌دهند و برخوردهایی که این ها در شرایط جنسی دارند بدین صورت است،که گویا می‌خواهند از خودشان انتقام بگیرند.

معمولاً تعداد افرادی که به فتیش های مختلف دچار هستند زیاد است که  50 درصد از آنها در گیر فتیش پا هستند.این بیماری و این فتیش از دیگر فتیش ها شایع تر است.

آنها به خاطر اینکه آستانه تحریک جنسی شان پایین است ممکن است بدون وجود عامل تحریک کننده (مثلا فقط با فکر کردن به پا و جوراب خانمی) از طریق تصورات ذهنی هم تحریک شوند.

ممکن است چیزی که برای شما تحریک کننده باشد برای ایشان بسیار عادی باشد و چیزی که برای ایشان تحریک کننده است برای شما کاملاً عادی و بدون هیچ محرکی  باشد.

دلیل سوم از دلایلی که فرد می تواند فوت فتیش شود این است که، بخاطر اختلالات روانی که در وی به وجود آمده دچار خود کم بینی بالایی شده است،نیازمند تحقیر و کوچک کردن خود است و این نیاز خود کم بینی خود را اینگونه برطرف می کند. زیرا پای افراد در انتها ترین قسمت بدن آنها قرار دارد و او برای رسیدن به آن باید خودش را پایین بیاورد و همین پایین آمدن و تحقیر شدن،به آنها حس کم ارزشی خوب  و رضایت بخش می دهد.

چهارمین دلیل فتیش پا می تواند این باشد،که در دوران کودکی خانواده در خواب و بیداری با کودک یا نوزاد با پا بازی می‌کردند. او هم از این طریق لذت و شادی را تجربه کرده،در بزرگسالی همچنان به دنبال همان لذت است.البته آمیخته با مسایل جنسی که تحریکش با پا،میتواند نشان دهنده این موضوع باشد.

علائم اختلالات فوت فتیش چیست؟

آنها تصوراتی (فانتزیهایی) در ذهن خود دارند که باعث می‌شود زندگی آنها مختل شود. این اختلالات می‌تواند در زندگی اجتماعی (محل کار و داخل جامعه) و روابط مهم زندگی (با همسر،دوستان و خانواده) فرد باشد.

آنها به جای اینکه به شریک جنسی خود، توجه و احساس نشان دهند به اعضاء بدن او تمرکز می‌کنند و همچنین برای به دست آوردن لذت مد نظر خود، از هر روش و ترفندی استفاده میکنند،در اینجا میتوانیم بگوییم که افراد دون ژوان بسیار مستعد این اختلال هستند.

علاقه زیادی به بوسیدن پا و جوراب دارند و همچنین تمایل به تحقیر خود دارند و این ها ممکن است به خود آسیب هم بزنند.

نا گفته نماند،که این افراد به صورت اختیاری و مستقل این کارها را انجام نمی دهند،آنها تصورات ذهنی (فانتزی های) خود را کاملا ناخود آگاه بزرگنمایی میکنند.

از عوارض این بیماری می‌توان،به خودآزاری (مازوخیسم) اشاره کرد که در طولانی مدت به این اختلال دچار میشوند به علت غیر بهداشتی بودن پاها و تماس آنها با بدنشان دچار بیماری‌های خطرناک پوستی و همچنین بیماری های مقاربتی (مثل تبخال تناسلی) شوند و این می تواند بسیار خطرناک باشد.

درمان اختلال فوت فتیش

کسی که دچار خود آزاری(مازوخیسم) می شود،احتمالاً اعتماد به نفس پایینی دارد. برای درمان این بیماری باید از رواندرمانی( جلسات مشاوره)  و دارو درمانی( کنترل بیماری با دارو) استفاده شود.دلیل اینکه آنها علاقه مند به آزارو تحقیر خود هستند ریشه یابی و تشخیص داده شود.

برای درمان این مشکل می‌توان، از راههای منزجر کردن فرد استفاده کرد.در این درمان زمانی که فرد با پا یا هر چیز غیر معمولی که تحریک میشود،به او شوک های الکترونیکی میدهند.که درنهایت فرد را به بی میلی نسبت به تحریک کننده قبلی می‌رساند این روش عوارض زیادی دارد،همچنین می‌توان از داروهایی استفاده کرد که تسترون بدن را پایین می آورند و باعث می شود تمایل جنسی فرد کمتر شود و تمایل او به این محرکها هم کمتر می شود.

نکته:یکی از دلایل بروز این بیماری میزان بالای تستسترون (هورمون مردانه) در بدن است.

همچنین می‌توان از درمان هیپنوتیزمی نیز برای این بیماران استفاده کرد که می‌تواند اثر بخشی آن خیلی بیشتر باشد اما تاثیر آن به صورت کوتاه مدت است و اگر ادامه دار نباشد بیمار به حالت قبلی برمی گردد.

یکی از اولین اقدامات اساسی درمانی که برای این بیماران باید در نظر گرفت درمان استرس و اضطراب بالای آنها میباشد.

یکی از روش‌های درمانی فوت فتیش ها عادی سازی است:به این صورت که فرد دائم در مورد این مسائل صحبت کند.صدای خود را ضبط کند و روزانه چندین بار گوش کند و  پشت سر هم رویا پردازی کند و بعد از مدتی دیگر جذابیت و تصورات ذهنی برای او عادی می‌شود.

دیگر روش پیشنهادی هیپنوتیزم است،که در آن تلاش می شود به درون فرد راه یافته و باور های غلط او را تغییر دهیم.

اگر بیماری فتیش پا در مراحل اولیه درمان نشود،می تواند به بیماری های پیشرفته تری تبدیل شود و معمولا اگر در شرایطی قرار بگیرند که هر دو طرف از این محرک لذت ببرند میتوانند خود را به سمت پله های بالاتر این بیماری که همان ارباب و برده است سوق دهند.

2 دیدگاه ها

  • 《دلیل به وجود آمدن این بیماری می تواند،ریشه در کودکی داشته باشد،معمولا کودکانی که مورد آزارهای جنسی و پرخاشگری بزرگسالان قرار گرفته اند یا در سنین کم، شاهد روابط جنسی پدر ومادر خود بوده اند یا در خانواده های نابسامان که دعوا و جر بحث، پایه و اساس آن را تشکیل داده،پرورش یافته اند میتوانند مستعد ابتلا به این بیماری و اختلال باشند.》 این متن شما توهین به افرادی هست که این گرایش رو دارن. که اصلا هم غیرطبیعی نیست و صرفا یه علاقه ی جنسیه. اگه می دونستید پا چقدر خوشگل و دوست داشتنیه، پول می دادید تا مثل ما فوت فتیش بشید و از پا فیض ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *