توصیه های سربازی

کافیست درباره معافیت یا کسری سربازی در اینترنت جستجویی انجام دهید، انواع و اقسام سایت ها با توضیحات مختلف بارگذاری می شوند. در برخی از سایت ها بیش از حد بدین مسائل پرداخته شده، به حدی که حتی مشمول را گیج می نماید. اما آیا سایتی یا مطلبی را دیده اید که با شما در رابطه با توصیه های سربازی سخن بگوید؟ راهنمایی هایی که در واقع فوت کوزه گری هستند و بعضا در برگرداندن ورق و راحت نمودن سختی شرایط موثرند!

 

توصیه های سربازی

اگر با یکی از سربازانی که به تازگی خدمت خود را به اتمام رسانده به بحث و صحبت بنشینید، مشاهده خواهید کرد که توصیه های سربازی وی شاید در هیچ جایی یافت نشود. زیرا این موارد در بطن خدمت بوده و در ظاهر آشکار نیستند. یا مثل قوانین معافیت و کسری شاید حتی در جایی نوشته نشده باشند.
در همین راستا در این مقاله قصد بررسی و ارائه برخی از توصیه های سربازی بنابه تجربیات سربازان و مشمولان را خواهیم داشت. در صورت وجود هرگونه سوال تا پایان مقاله با راز ماندگار همراه و در صورت فوریت می توانید جهت مشاوره نظام وظیفه با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

توصیه های سربازی مهم

راهنمایی ها در بخش های مختلفی ارائه شده و از قبل خدمت سربازی تا اتمام و حتی بعد از آن را در بر می گیرد. توجه داشته باشید که امکان دارد بسته به یگان و نوع نیرو از نظر ارتش، ناجا و سپاه اندکی تغییر در توصیه های سربازی وجود داشته باشد.

توصیه های سربازی قبل از اعزام به دوره ضرورت

مشمولان در این بازه زمانی اطلاعات بسیار اندکی از سربازی دارند. همین امر سبب اشتباهات بسیاری می شود. به یاد دارم دانش آموزی بود که به دلیل مشکل جسمانی که داشت توانایی معافیت پزشکی را داشت. اما از روی ندانم کاری و ادامه تحصیل و دریافت مدرک لیسانس، تنها معاف از رزم نصیب وی شد!
پس از زمانی که وارد سن 18 سال تمام شدید و چه بهتر قبل از آن، به مطالعه قوانین نظام وظیفه و مشاوره با افراد حاذق و آگاه بپردازید.

دانش آموزان در سال کنکور، در صورت کسب رتبه مناسب امکان انتخاب رشته و دانشگاه های خاصی را دارند. برخی از این رشته با داشتن تعهد خدمت جزء سربازی محسوب می شوند و نیازی به گذراندن این دوره نیست. برخی از دانشگاه ها نیز از همان ابتدا شما را استخدام و مزایایی دریافت می نمایید.
برای اطلاعات از الزامات قبل از اعزام با راز ماندگار در ارتباط بوده و نظر خود را در رابطه با این مورد از توصیه های سربازی با ما در میان بگذارید.

توصیه های سربازی حین امور اعزام به دوره ضرورت

بسیار دیده شده است که افراد به دلیل ندانم کاری امکان شرکت در آزمون ارشد، استخدامی و… را از دست داده اند. این افراد از قانونی به نام تمدید ناآگاه هستند. به عنوان مثال کنکور ارشد امسال در هفته اول مرداد ماه برگزار می شود و اگر معافیت تحصیلی فردی در تاریخ 1 اردیبهشت به اتمام رسد امکان شرکت را نخواهد یافت مگر از طریق ثبت درخواست تمدید.

در صورت قبولی درخواست اعزام شخص به شهریور منتقل شده و به راحتی امکان شرکت در کنکور را می یابد.

مشمولان می توانند حتی تا حدودی در تعیین تاریخ اعزام خود نقش داشته باشند. در این مورد ما نیاز به همکاری پلیس+10 خواهیم داشت. بدین صورت است که شخص با مراجعه به پلیس+10 و سوال از کارشناس نظام وظیفه، از ماه اعزامی فعلی متناسب با مدرک تحصیلی مطلع می شود. زیرا کارشناس به دلیل اطلاع از تاریخ اعزام آخرین فرد مراجعه کننده، که نهایت دو یا سه روز است، امکان اعلام تاریخ مشخص را دارد.
انجام این عمل سبب یافتن ماه مناسب اعزام مثل قبل از عید، در ماه رمضان و… می شود. برای اطلاعات از الزامات حین اعزام با راز ماندگار در ارتباط بوده و نظر خود را در رابطه با این مورد از توصیه های سربازی با ما در میان بگذارید.

 

توصیه های سربازی در روزهای ابتدایی اعزام

توصیه های سربازی در روزهای ابتدایی اعزام

توصیه های سربازی زیادی برای دوره آموزشی وجود دارد که از مهم ترین آنان می توان به بعد روانی اشاره نمود. آن هم احساس دلتنگی به وجود آمده است. که توصیه می شود حتما کارت تلفن داشته و بیشتر در جمع دوستان همنوع خود باشید و بدانید که شرایط برای همه یکسان است.
در روز اول اعزام نیازی به وسایل اضافه از قبیل لباس، خوردنی، بهداشتی و… ندارید زیرا توسط نیرو تهیه و توزیع می شود. توصیه بر این است که از قبولی مسئولیت امتناع کنید اما در صورت علاقه و داشتن مهارت امکان اعلام خواهید داشت.

برای اطلاعات از الزامات روز اعزام با راز ماندگار در ارتباط بوده و نظر خود را در رابطه با این مورد از توصیه های سربازی با ما در میان بگذارید.

توصیه های سربازی در دوران خدمت سربازی

از جمله توصیه های سربازی این بازه زمانی حداکثر 22 یا 23 ماهه، بسته به بخش متفاوتند. در بخش بیمه و دفترچه درمانی سعی کنید از مزایایی که رایگان و یا دارای تخفیف هستند بهره ببرید. به عنوان مثال امور مربوط به دندان، بیماری های جسمانی و… که در داخل خدمت به وجود می آید با دفترچه سربازی بسیار به صرفه می باشد.

استعلاجی روی دیگر استفاده از خدمات درمانی است.به ازای هر یک سال شما مجاز به استفاده از 1 ماه استعلاجی هستید. این بازه زمانی جزء خدمت سربازی شما محسوب می شود و بنابه تشخیص دکتر برای استراحت پزشکی در نظر گرفته می شود.

این مورد یعنی تشویقی روز تولد مورد نانوشته ای است. که می توانید شانس خود را امتحان کرده و با فرمانده در میان بگذارید. معمولا یک روز تشویقی به مناسبت این روز به سرباز اعطا می شود و همچنین برای سربازانی که در داخل خدمت ازدواج نمایند 10 روز تشویقی اعطا می گردد.
در دوران نگهبانی و پاسداری در صورتی که از مسئله جسمانی یا روانی رنج می برید، به درمانگاه بخش داخلی یا بهداشت روان مراجعه و با اثبات ادعا نامه کسر یا معافیت موقت از نگهبانی دریافت کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از توصیه های سربازی پرداختیم. در صورت وجود هرگونه سوال و اطلاع از سایر توصیه ها، می توانید جهت مشاوره نظام وظیفه با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *