مواد مخدرهای عجیب

امروز قصد بحث درباره مواد مخدرهای عجیب را داریم. در ابتدا لازم است بدانیم، اعتیاد از عوامل انحراف بسیاری از انسان‌ها در سنین مختلف است. اغلب این افراد به دلیل عدم اطلاعات درست و یا کنجکاوی بیش از حد، دچار تله اعتیاد می‌شوند. با باورهایی غلط و ساده لوحانه مثل، هر موقع خودم خواستم ترک می‌کنم! یا فقط یه باره خب!

واقعیت طور دیگریست، در واقع افراد مبتلا تا حد زیادی اختیار خود را به دست اعتیاد می دهند. بسته به سلامت روان و جسم فرد معتاد، افساری که به دستان اعتیاد داده‌ایم، رها نشدنی‌تر می‌شود. جمعیت معتادان رو به افزایش است که همین مورد موجبات تنوع و انواع مواد مخدر مثل نفس شیطان را فراهم می کند.

به مرور زمان مواد مخدرهای عجیب، از قدرت بیشتری برای کنترل و قطع ارتباط فرد با واقعیت برخوردار می شوند. هر موادی درجات مختلفی از وابستگی و تخریب را نشان می‌دهد. متناسب با شدت، سلامت روانی و جسمی فرد را تهدید می‌کند. و سلول‌های مغزی خود را می سوزاند.

در این مقاله قصد بررسی 9 مورد از تعجب آورترین موادهای مخدر را خواهیم داشت، که حالات متفاوتی از یک فرد معتاد را بروز می‌دهند. حالاتی که احتمال مرگ شخص معتاد را بسیار افزایش می دهد. در صورت وجود هرگونه مشکل در زمینه مصرف مواد مخدر، با روانشناس اعتیاد، جهت جلسه مشاوره خانواده و یا اعتیاد زمانی را معین نمایید.

مواد های مخدر عجیب و غریب

مواد مخدرهای عجیب و غریب موجود در جهان

  • نفس شیطان
  • کروکودیل
  • لین (lean)
  • برومو دراگون فلای
  • وونگا
  • قورباغه
  • دی ام تی (DMT)
  • فلاکا
  • دانه آرکا
  • اکستازی
  • قارچ
  • جی اچ بی
  • نخ
  • برنز
  • آیس
  • نمک حمام

نفس شیطان

از مواد مخدرهای عجیب که بدون بو و مزه می باشد. با مصرف آن فرد از حالت عادی خود خارج شده و روی مغز وی تاثیر می گذارد. این مواد از نظر ظاهری به شکل پودر بوده و از دانه های خرد شده گیاه بوراچرا به دست می آید. از نام های دیگر این مخدر می توان، بوروندانگا و اسکوپولامین را نام برد.

به صورت نوشیدنی، پاشیده شدن روی صورت و یا خیس نمودن کارت به مصرف می رسد. نحوه اثر بدین صورت می باشد که فرد پس از استعمال، ارتباط خود را با بخش شکل گیری خاطرات مغزی از دست می دهد.

فرد مصرف کننده دست به هر عملی که بزند بعد از رفع اثرات مواد، به یاد نخواهد آورد. لازم به ذکر است که تخریب و آسیب زایی نفس شیطان از هروئین و کوکائین چندین برابر بیشتر است.

کروکودیل

از مواد مخدرهای عجیب که در سال 1932 از ترکیبات مورفین توسط روسیه ساخته شد. سپس به دلیل اعتیاد آوری ممنوع گردید. تا در سال 2002 در سیبری به عنوان مواد مخدر به خیابان ها راه پیدا کرد.

نسبت به هروئین ارزان اما قوی است و از نظر ترکیبات ساختاری بسیار راحت و سریع آماده می گردد. ترکیبات آن کدئین، تینر رنگ یا الکل، گازوئیل و نفت است که به مدت 30 دقیقه آماده می شود!پوست فرد مصرف کننده به رنگ قهوه‌ای در آمده و شبیه پوست کروکودیل می شود.

در موارد شدید مصرفی که معتاد قادر به پیدا کردن رگ نمی باشد پوست منطقه تزریق از بین رفته و به استخوان می رسد.

مراحل ترک بسیار سخت و درد آوری برای فرد به همراه دارد و دوره سم زدایی آن چیزی نزدیک به یک ماه طول می کشد. به نسبت ترک هروئین، بسیار رنج آورتر می باشد.

لین(lean)

لین (lean) نوشیدنی شیرین است که پایه ترکیبش شربت ضد سرفه بوده و از ترکیب آن با نوعی تافی و لیموناد به دست می‌آید. مورد علاقه خواننده ها و فوتبالیست ها می باشد.

به دلیل در دسترس بودن و زیاده روی در مصرف به راحتی افراد را به کام مرگ می کشاند. در مواردی با کدئین نیز ترکیب می شود. در صورت ترکیب با الکل بسیار کشنده خواهد شد.

برومو دراگون فلای

از سری موادهای مخدر عجیب است، که تاثیرات توهم زای آن تا 3 روز با فرد مصرف کننده همراه است.!!! و دلیل نام گذاری به این اسم به خاطر شباهت ساختار مولکولی اش به سنجاقک می باشد.
مصرف بیش از اندازه سبب مرگ فرد می شود و در مواردی عوارض تهوع و استفراغ را با خود به همراه دارد.

وونگا

از مخرب ترین موادهای مصرفی در آفریقای جنوبی می باشد که اثرات کشنده با خود به همراه دارد. از نظر ظاهری به شکل پودر سفید بوده و از ترکیبات متفاوت نوشابه، پودر لباسشویی، داروی ضد ویروس، سم موش، هروئین، شوینده استخر و پودر شیر به دست می آید. و اثرات آن چیزی بین 2 تا 4 ساعت با معتاد همراه خواهد بود.

از عوارض بعد از اتمام سرخوشی می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • دل درد بسیار شدید
  • درد در نواحی مختلف بدن
  • استفراغ
  • اضطراب
  • افسردگی

قورباغه

از موادهای مخدر عجیب که با نام نیشکر در رودخانه کارادو آمریکا درحال زیست می باشد. این قورباغه، سمی در پوست خود دارد که فرد را دچار حالت توهم می نماید.

در مواردی آن را شکار نموده و بعد از خشک نمودن پوست قورباغه، به مانند سیگار با دود کردن، مورد استعمال قرار می گیرد. موارد متعدد مرگ مصرف کننده در آمریکا به ثبت رسیده است.

دی ام تی

دی ام تی(DMT)

اولین بار در سال 1920 توسط ریچارد مانسک به صورت مصنوعی ساخته شد. دی ام تی یا ان ان دی متیل تریپتامین، ترکیبی طبیعی است. برخلاف خطر کم آن از قویترین موادهای مخدر عجیب توهم زا می باشد. از گیاه حساسه mimosa گرفته شده و به بدن تزریق می گردد. در خالص ترین شکل نیز به صورت کریستال بوده و دود می شود.

اثرات آن برخلاف ال اس دی که 8 تا 12 ساعت در بدن می ماند، 5 تا 15 دقیقه است اما فرد بعد از مصرف ممکن است احساس نماید که روزها و یا ماه ها در این حالت بوده است. جالب اینجاست که تجربیات اغلب افراد از مصرف این مواد عجیب یکسان می باشد.

فلاکا

عوارض و اثرات این ماده شبیه به کوکائین بوده اما 10 برابر آن تاثیر دارد. حالت تهاجمی و زامبی مانندی به فرد می دهد و فرد مصرف کننده حالت هوشیار و پارانویایی بالای خواهد داشت. خشم و خشونت زیادی داشته و ضربان و فشار قلب به همراه دمای بدن بالا می باشد و حتی امکان حملات قلبی و در نهایت مرگ وجود دارد.

دانه آرکا

دانه ای که از درخت نخل آرکا برداشت می شود. و  با جویدن آن مغز دچار توهم و سرگیجه می گردد. در آسیای جنوب شرقی بیشترین میزان مصرف را دارد و به صورت جویدنی می باشد. که طبق تحقیقات امکان ابتلا به سرطان دهان را فزونی می بخشد.

اکستازی

گرمازدگی که بسیار خطرناک بوده و فرد بیمار برای رفع تشنگی خود آب زیادی می‌خورد که این خود موجب رقیق شدن بیش از حد خون شده و توازن سدیم به هم خورده و موجب تورم اعضاء می‌شود.

استفراغ و توهم گویی و آسیب شدید به ریه و کبد از آثار مخرب مصرف این مواد می‌باشد.از نظر ظاهری به حالت قرص بوده و در رنگ‌های مختلف تولید میشود.

قارچ

قارچ‌های جادویی قارچ‌های وحشی یا پرورشی هستند که حاوی پسیلوسیبین، یک ترکیب توهم‌زای طبیعی است.

خطرات مصرف قارچ: درد شکم، اسهال، استفرغ و در موارد شدید حتی موجب مرگ فرد مصرف کننده نیز می‌شود.

جی اچ بی

از نظر ظاهری مایع بی رنگ بوده که به صورت پودر نیز یافت می‌شود و در بطری‌های کوچک و کپسول بسته بندی می‌شود.

خطرات: استفراغ، خواب آلودگي، سردرگمی، تشنج و مشكلات ریوی را در پی دارد.

نخ

از نظر ظاهری به شکل دانه‌های سوخته برنج است که در حجم‌های بزرگ معتادان آن‌ها را به دور سیگار پیچیده و مورد استعمال قرار می‌دهند.

نحوه دیگر مصرف نخ به این صورت است که فرد با ایجاد زخمی به عرض یک تا دو سانتی متر و طول 5 الی 7 سانتی متر! در سطح بدن به جذب آن از این طریق عجیب و غریب می‌پردازد.

مثل مخدر برنز دارای اختلالاتی چون عدم توانایی شناسایی، اختلال در هشیاری و تشخیص ندادن خانواده اشاره کرد.

برنز

از نظر ظاهری به حالت جامد بوده و کریستال مانند است. و نحوه مصرف آن به این صورت است که فرد آن را روی یخ گذاشته و ماده تبخیر می‌شود.

از عوارضی که در سیستم بدنی و مغز ایجاد می‌کند می توان به اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن بلندی‌ها و کوتاه دیدن ارتفاعات اشاراه نمود.

آیس

نام‌های دیگر آن:
دی متامفتامین هیدروکلراید
تینا
شیشه
کریستال
مت

از موادهای مخدر قوی و اعتیاد آور می‌باشد. از نظر ظاهری به صورت کریستال های رنگی بوده و از طریق تزریق، بلعیدن و… مورد مصرف قرار می‌گیرد. استفاده میزان زیادی از مت، امکان نقص شدید در رگ‌های مغزی و حتی مرگ را در پی دارد. از ویژگی‌های ظاهری مصرف کریستال:

سر درد شدید، تهوع، افزایش فشار خون، افزایش حرارت بدن، تپش قلب، سوزش لب‌ها، افزایش اندازه مردمك، سیاهى رفتن چشم و لرزش دست را می‌توان نام برد.

نمک حمام

از بوته گیاهی به نام Khat به دست می‌آید. و اثرات مصرف آن تا چند روز در فرد باقی می‌ماند. اثراتی از قبیل روان پریشی که طبق گزارشات به دست آمده از قتل و تجاوزهای انجام شده، مصرف نمک حمام قبل این جرایم عنوان گردیده است. از نام‌های دیگر آن:
خوشی
رعد و برق سفید
طوفان شارلی
موج عاج

می باشد. که به رنگ ظاهری سفید یا قهوه‌ای، به طور خوراکی یا استنشاقی و دود نمودن مورد مصرف قرار می‌گیرد. از اثرات آن می‌توان تپش قلب، ایست قلبی و خودکشی را نام برد.

در این مقاله به بررسی 9 مورد از مواهای مخدر عجیب پرداختیم. در صورت وجود هرگونه مشکل در مورد اعتیاد و تهدید کانون خانواده، می توانید جهت مشاوره اعتیاد، با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *