در بیشتر موارد ، هدف از رابطه یافتن عشق با شخص دیگر و حفظ آن عشق تا زمانی که می توانیم است. وقتی فردی را پیدا کردیم که به اعتقاد ما “یکی” است ، قدم بعدی که باید برداریم خواستگاری از آنها، ازدواج با آنها و سپس زندگی پس از خوشبختی است. به هر حال، رابطه کامل رابطه ای است که در آن فقط یک زندگی خوشبختانه وجود داشته باشد و هیچ درگیری و غم و اندوه وجود نداشته باشد ، درست است؟ متأسفانه، این روابط کاملاً ایده آل وجود ندارد و روابط کار سختی است که نیاز به مراقبت و توجه مداوم شما دارد.

با توجه به اینکه 50٪ طلاق سرسام آور در ایران است، بسیاری از زوجین تصمیم می گیرند مشاوره قبل از نامزدی را به عنوان راهی برای کاهش خطر واقعیت طلاق بعداً در ازدواج دریافت کنند. این نوع مشاوره ممکن است به زوجین کمک کند تا از نظر ذهنی خود را برای نامزدی آماده کنند، به آنها ابزارهای لازم برای کمک به راه حل های ارتباطی و تعارض را می دهد و در نهایت، آنها را برای زندگی پس از ازدواج آماده می کند.

به طور کلی ، مشاوره قبل از نامزدی کمتر از مشاوره قبل از ازدواج است اما در بین زوجین مذهبی بسیار محبوب است و به شما کمک می کند تا یک لایه امنیتی اضافی قبل از نامزدی ایجاد کنید.

برخی از زوجین که بسیار به دین خود نزدیک هستند حتی ممکن است از طریق یکی از اعضای دین  مشاوره قبل از ازدواج و قبل از نامزدی دریافت کنند. بسیاری از زوجین نامزد که مشاور پیدا می کنند ، فواید قابل توجهی را در رابطه با این نوع درمان گزارش کرده اند ، از جمله موفقیت بالاتر در ازدواج.

آیا مشاوره قبل از نامزدی برای شما و شریک زندگی شما مناسب است؟

مشاوره قبل از نامزدی برای همه مناسب است، اگرچه بسیاری از زوج های مذهبی که می دانند روزی ازدواج می کنند ، مشاوره قبل از نامزدی دریافت می کنند ، اما این نوع مشاوره فقط به افراد مذهبی اختصاص ندارد و سایر زوجینی که می خواهند خود را درک کنند ، شریک زندگی و روابط آنها نیز می تواند از مزایای بیشتری برخوردار باشد.

بسیاری از زوجین به دنبال مشاوره می گردند و به دنبال یافتن مشاور برای تقویت احساسات خود هستند و به خود اطمینان می دهند كه شریک زندگی آنها واقعاً شخصی است كه می خواهند بقیه عمر خود را با او سپری كنند.

مشاوره قبل از نامزدی در یک فضای امن اتفاق می افتد که هر یک از شرکا می توانند با صریح و صادقانه در مورد احساسات و آینده خود با شریک زندگی خود صحبت کنند. درک این نکته مهم است که مشاوره لزوماً فقط برای زوجینی که دارای مشکل هستند نیست. مشاوره قبل از نامزدی فقط می تواند خیال شما و همسرانتان را از لحاظ سازگاری و برنامه راحت کند.

مزایای مشاوره قبل از نامزدی

بنابراین ، شما و شریک زندگی خود تصمیم گرفتید که مشاوره قبل از نامزدی برای شما مناسب است که می خواهید یک مشاور پیدا کنید. تبریک می گویم! با این حال ، سوالات معمولاً در اینجا پایان نمی یابند. بسیاری از زوجین می خواهند بدانند که پس از تصمیم به انتخاب خود چه انتظاری دارند و پس از یافتن مشاور چه چیزی از جلسات مشاوره خود دریافت می کنند.

برای زوج های نامزدی که یک پیشنهاد “غافلگیر کننده” را تجربه می کنند یا مایل به ازدواج هستند ، مشاوره قبل از نامزدی ممکن است گزینه ای نباشد. (بخاطر داشته باشید که هنوز به مشاوره قبل از ازدواج برای پرسیدن این سوالات مهم و دریافت کمک) دسترسی دارید.

با این وجود دلایل زیادی وجود دارد که دریافت مشاوره یا مشاوره قبل از نامزدی در اوایل نامزدی پس از یافتن مشاور بیشتر زوجین نامزد موافقت خواهند کرد که دوران نامزدی می تواند استرس زا باشد ، به ویژه با نزدیک شدن به تاریخ عروسی و همچنین مشکلات موجود بین زن و شوهر می تواند به مشکلاتی که دو نفر با آن روبرو هستند ، اضافه کند.

در اینجا برخی از مزایایی که زوجین انتظار دارند هنگام انتخاب این نوع مشاوره برای روابط خود ، دریافت کنند ، آورده شده است.

مشاوره قبل از نامزدی

زوجین را برای واقعیت ازدواج و زندگی مشترک آماده می کند

بسته به سن و تجربه دوستیابی ، این ممکن است در مورد شما درست نباشد ، اما برای اکثر افراد ، رابطه در مقایسه با اشکال جدی تر تعهد ، تجربه بسیار آرام تری است. روابط متمرکز بر اشتیاق ، جمع و سرگرمی است و اغلب آنها فاقد همان مسئولیت ها و انتظاراتی هستند که با نامزدی یا ازدواج حاصل می شود.

مشاوره می تواند نگاه بهتری به این آینده و چالش های زیادی که در کنار هم قرار دادن همه اینها با فرد دیگری وجود دارد ، ارائه دهد. هنگامی که آنها برای آینده آمادگی بیشتری داشته باشند ، می توانند این موارد را هنگام آمدن و با موفقیت از عهده آنها برآیند.

این به زوجین کمک می کند تا درک کنند طلاق تنها یک گزینه برای مسائل زناشویی است.

زوج هایی که تجربه زیادی در روابط جدی ندارند یا کسانی که مجبور نبوده اند با مسائلی در روابط فعلی خود کنار بیایند ، در صورت بروز مشکلات در ازدواج ، معمولاً نمی دانند که چه باید بکنند. در صورت مواجهه با این مسائل عظیم و فاقد ابزار و دانش برای حل این مسائل ، افراد ناآماده ساده ترین راه را برای حل مشکل خود در پیش می گیرند: طلاق.

این واقعیت تأسف برانگیز زندگی است که بسیاری بدون اینکه بدانند چگونه یک رابطه را برقرار کنند یا چگونگی حل تعارضات با فرد دیگری ازدواج کنند. با این حال ، کسانی که مشاوره می کنند نه تنها به دانش و ابزارهای هدایت ازدواج مجهز هستند بلکه آنها می دانند که طلاق یک راه حل موثر نیست و هر دو شریک زندگی می توانند با یک راهکار و استراتژی مناسب در جهت حفظ رابطه تلاش کنند.

در این مقاله به بخشی از مشکلات و راه حل های مشاوره قبل از نامزدی پرداختیم. بقیهمطالب در قسمت دوم مقاله در سایت مشاوره خانواده منتشر می شود.

در قسمت اول مقاله مشاوره قبل ازدواج به یک سریع نکات پرداختیم در ادامه آن در این مقاله می خوانید:

مشاوره پیش از نامزدی همه جنبه های یک رابطه را پوشش می دهد

مشاوره قبل از نامزدی ، مانند هر نوع مشاوره خوب که شامل افراد متاهل یا غیر متاهل باشد ، فقط به یک موضوع اختصاص ندارد. به طور کلی ، مشاوره قبل از نامزدی به شما کمک می کند تا یک مرور کلی از همه این موضوعات مرتبط را به شما ارائه دهد و به شما ابزار و منابع کمک می کند تا بتوانید در این نوع موقعیت های زندگی حرکت کنید.

حتی بهتر، مشاوره قبل از نامزدی می تواند به شما کمک کند تا روی برخی از موضوعات فعلی که با آنها سر و کار دارید و اینکه بعداً بعد از نامزدی و ازدواج با فرد مهم دیگر ، ممکن است این مشکلات توسعه یابد ، تمرکز کنید. مشاوران خاصی در زمینه های خاص تخصص خواهند داشت و به شما کمک می کنند تا این مناطق را هدف قرار دهید تا از ایجاد این موضوع در آینده برای شما بهتر جلوگیری کند

این به شما کمک می کند تا درک کنید روابط بیش از علاقه و جذابیت است.

در بیشتر مواقع ، ما معتقدیم که هنگامی که آنچه واقعاً احساس می کنیم هوس هستیم ، عاشق شریک زندگی خود هستیم. مشاوره قبل از نامزدی به ما کمک می کند تا این مفهوم را بهتر کشف کنیم و به ما کمک می کند تا بیشتر در شخصیت و عادات شریک زندگی خود فرو برویم تا بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستیم و چگونه در این معما قرار می گیریم بیشتر بدانیم.

آیا می توانید شریک زندگی خود را به خاطر همه خطاهای او بپذیرید؟ آیا می توانید از انجام برخی کارهایی که آنها انجام می دهند لذت ببرید؟ آیا شما قادر خواهید بود که با این فرد همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشید و مدتها پس از نامزدی و ازدواج این عشق را ادامه دهید؟ همه اینها سوالات مهمی است که باید بپرسیید سوالاتی است که به شما کمک می کند تا عمق واقعی روابط فعلی خود را کشف کنید و اینکه آیا پیش بردن با دیگری قابل توجه شما عاقلانه و ممکن است یا اینکه انتخاب راهی هوشمندانه تر است تا اینکه راه های جداگانه خود را دنبال کنید شما کسی را پیدا می کنید که واقعاً با او سازگار هستید و پیوند قوی تری با او دارید.

مشاوره قبل از نامزدی همچنین می تواند به زوجین کمک کند قبل از هرگونه عوامل استرس زا سازگار باشند. بسیاری از زوجین احساس فشار می کنند که باید مسائل مربوط به دوران نامزدی را کنار بگذارند ، اما متأسفانه ممکن است این موارد در اواخر ازدواج به وجود بیایند.

علاوه بر این ، برای زوج های نامزد که قصد دارند قبل از رابطه جنسی برای اولین بار تا زمان ازدواج صبر کنند ، این نوع مشاوره می تواند به راحتی ترس از ذهن را قبل از روز عروسی واقعی کمک کند. به بیان ساده ، مشاوره قبل از نامزدی یکی از بهترین اقدامات اولیه برای هر زوجی است که قصد دارند برای مدت طولانی با هم باشند.

هدف از مشاوره قبل از نامزدی

نحوه دریافت مشاوره قبل از نامزدی

بسیاری از زوجین مذهبی ممکن است بخواهند از علمای خود مشاوره بگیرند. اگرچه سودمند است ، اما ممکن است برای برخی یا گزینه ای که مسئول مشاوره معتقد است یک مشاور حرفه ای می تواند خدمات بهتری داشته باشد ، گزینه ای نباشد.

هنگامی که به دنبال یافتن یک مشاور هستید ، به خاطر داشته باشید که مشاوران دارای مجوز مذهبی و دارای گواهینامه ارائه مشاوره قبل از نامزدی در دسترس هستند و همچنین مشاوران غیر مذهبی زیادی برای زوج هایی که ممکن است به دنبال مشاوره غیر معنوی هستند در خارج وجود دارد. همچنین. برخی از زوجین ممکن است دریابند که مشاوری ندارند که به آنها اعتماد کنند یا می خواهند در نزدیکی خود با آنها صحبت کنند.

خوشبختانه مشاوره آنلاین بسیار رایج شده و به بسیاری از زوجین کمک کرده است تا خود را برای نامزدی و ازدواج موفق آماده کنند. مشاوره آنلاین این امکان را برای زوجین فراهم می کند که در برنامه خود انعطاف پذیر باشند و به آنها اجازه می دهد تا از مشاوران مختلف یکی را انتخاب کنند تا زمانی که مشاور مناسب خود را پیدا کنند. اگر شما و همسرتان قصد نامزدی دارید ، در نظر گرفتن مشاوره قبل از نامزدی از یکی از بسیاری از مشاوران مجاز آنلاین و جستجوی خود را از همین امروز شروع کنید.

چه زمانی باید مشاوره قبل از ازدواج را شروع کنید؟

زوجین امروز حتی قبل از تصمیم به نامزدی یا گذراندن مراحل نامزدی یا تبدیل شدن به زوج نامزد ، به دنبال مشاوره و شروع روند مشاوره زوجین هستند. روند مشاوره قبل از نامزدی در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب است زیرا زوجین تصمیم به نامزدی می گیرند و می خواهند مطمئن شوند که معنای رابطه متعهدانه را به طور کامل درک می کنند و یک مشاور پیدا می کنند تا قبل از تبدیل شدن به یکی از آن زوج های نامزد ، به آنها کمک کند.

مشارکت در مراحل مشاوره قبل از نامزدی این امکان را برای زوج هایی فراهم می کند که قصد دارند گام بعدی را برای یادگیری مهارت های رابطه سالم تر و شروع آماده سازی ازدواج بردارند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین در زمینه بنیادی محکم که قبل از ازدواج دارند ، کمک کند.

قبل از نامزدی یعنی چه؟

قبل از نامزدی به معنای “قبل از رسمی شدن نامزدی” است. این بدان معناست که وقتی زوج ها قرار ملاقات می گذارند و به فکر جدی تر شدن هستند ، می توانند از یک متخصص روابط مجاز کمک بگیرند تا به آنها کمک کند تا در آب های مبهم دوست یابی ، ازدواج و روابط سالم حرکت کنند. زوجینی که می خواهند خود را برای ازدواجی آماده کنند که تجربه رابطه کمی دارند می توانند اصول مهم روابط را از یک متخصص بیاموزند.

مشاوره قبل از نامزدی به ویژه برای زوجینی که قصد دارند نامزدی کوتاه داشته باشند یا در آینده نزدیک ازدواج کنند گزینه خوبی است. هنگامی که مشاوری را می یابید که برای شما و شریک زندگی شما مفید باشد.

در این مقاله به قسمتی از نکات مشاوره قبل نامزدی پرداختیم و بقیه این مقاله در قسمت سوم در سایت مشاور ماندگار منتشر می گردد.

چگونه می توانم برای مشاوره قبل از ازدواج آماده شوم؟

برای آماده شدن برای مشاوره قبل از ازدواج وقتی که به دنبال مشاوره می گردید و به دنبال یافتن مشاوری متناسب با روابط خود هستید ، لیستی از سوالات مربوط به رابطه خود را بنویسید که ممکن است مایل باشید در مورد آنها با شریک زندگی خود صحبت کنید زیرا این موارد نیز می تواند بخشی از موارد کلی باشد آماده سازی ازدواج.

اگر شما و همسرتان در رابطه با روابط و مشکلات مربوط به مشاوره قبل از ازدواج مشکوک بوده اید ، بهترین مکان برای رسیدگی به این مسائل با یک متخصص مجاز قبل از عضویت در زوج های نامزد هستید. درمانگران روابط به عنوان یك شخص ثالث و واسطه بی طرف عمل می كنند تا به زوجین كمك كند تا مسائل خود را حل كنند. با نگرشی مثبت و ذهنیت باز آماده شوید تا در جلسه مشاوره ازدواج خود شرکت کنید.

در مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی مطرح می شود؟

پس از یافتن مشاور ، هنگامی که زوجین مشاوره قبل از ازدواج می گیرند ، معمولاً مشاور یا درمانگر خانواده و خانواده شما می توانند سوالاتی را درباره کودکی، والدین، ​​خانواده، فرزندان، شغل و سایر سوالات شخصی شما به منظور تهیه ، غنی سازی و تقویت سوالات مطرح کنند. رابطه کلی شما صحبت با کسی در مورد صمیمی ترین قسمتهای زندگی خود در مشاوره قبل از ازدواج می تواند در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشد.

اگر به نظر نمی رسد مشاوری مناسب روابط خود پیدا کنید، یکی از خدمات پیشرو در ارائه خدمات درمانی را امتحان کنید، جایی که شما اطمینان دارید که جلسات محرمانه و محرمانه شماست. جلسات آنلاین درمان زوجین در مشاور ماندگار ین امکان را برای زوجین فراهم می کند که از طریق حفظ حریم خصوصی و راحتی خانه های خود با درمانگران مجاز صحبت کنند. روابط درمانگران دارای مجوز در مشاور ماندگار به صورت آنلاین 24 ساعته در دسترس هستند تا با هر برنامه ای مطابقت داشته و مشاوره محرمانه قبل از ازدواج را ارائه دهند.

چه زمانی باید مشاوره قبل از ازدواج را شروع کنید؟

زوجین نامزد یا زوج هایی که قصد نامزدی دارند هر زمان که بخواهند می توانند مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره قبل از نامزدی را شروع کنند. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج نیازی نیست که در روابط خود مشکل داشته باشید یا با چالش های رابطه روبرو شوید. بسیاری از افراد در مشاوره قبل از ازدواج شرکت می کنند تا اصول روابط مانند نحوه برقراری ارتباط موثر ، نحوه مبارزه منصفانه و مدیریت امور مالی مشترک را بیاموزند.

یک زوج درمانگر یا یک درمانگر ازدواج و خانواده می تواند شما و همسرتان را برای تهیه ، غنی سازی و حمایت از ازدواج شما راهنمایی کند – قبل از اینکه حتی ازدواج کنید. زوجینی که مشاوره قبل از ازدواج می گیرند ، به احتمال زیاد در صورت بروز راه های سالم و مثمر ثمر برای رسیدگی به مسائل مربوط به روابط پیدا می کنند.

دلیل این امر آنست که جلسات مشاوره قبل از ازدواج هر دو شریک را به ابزاری مجهز می کنند که برای پیمایش چالشهای روابط اجتناب ناپذیری که در همه روابط سالم به وجود می آید ، به آنها نیاز دارند.

مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

جلسات مشاوره قبل از ازدواج به منظور آماده سازی ، غنی سازی و حمایت از شما به همان روال جلسات مشاوره فردی طراحی شده است. وقتی مشاوره قبل از ازدواج به صورت آنلاین دریافت می کنید ، عملاً با یک درمانگر مانند درمانگر ازدواج و خانواده از طریق صدا ، ویدئو ، گپ یا تلفن در ارتباط هستید. هنگامی که شما و درمانگرتان به هم متصل شدید و هم می توانید یکدیگر را ببینید و هم بشنوید ، جلسه شروع می شود.

در جلسات مشاوره مشترک قبل از ازدواج، هر دو شریک زندگی زوجین به جلسه مجازی می پیوندند تا با یک مشاور مجاز یا درمانگر مکالمه سه جانبه انجام دهند. جلسه مشاوره قبل از ازدواج شما شامل یک جلسه پرسش و پاسخ است که در آن شما، همسرتان و درمانگر خود همه سوالاتی را در مورد چگونگی رابطه و روند نامزدی خود می پرسید و به آنها پاسخ می دهید و تصمیم می گیرید نامزد شوید.

جلسه مشاوره قبل از ازدواج شما جایی است که می توانید تمام سوالاتی راجع به روابط خود بپرسید که ممکن است قبل از این خیلی ترسیده باشید با همسرتان مطرح کنید. چند درصد از زوجین مشاوره قبل از ازدواج دارند؟

تحقیقات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج نشان می دهد که زوجینی که به این روش پیشرفته ازدواج درمانی مبتلا می شوند ، سی درصد احتمال رضایت از ازدواج و روابط صمیمانه خود را گزارش می کنند. این بدان معنی است که بسیاری از افراد دریافت مشاوره قبل از ازدواج را برای ازدواج خود مفید می دانند زیرا این امر به آماده سازی ، غنی سازی و تقویت روابط آنها قبل از ازدواج کمک می کند.

آیا مشاوره قبل از ازدواج جواب می دهد؟

متخصصان و محققان روانشناسی گزارش کرده اند که بهبود هفتاد درصدی روابط افرادی که مشاوره می گیرند ، بوده است. پس از یافتن مشاور و شروع مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره زوجین و ازدواج درمانی به زوجین درگیر کمک می کند تا یاد بگیرند که در صورت سنگین شدن روابط گزینه های دیگری به جای جدایی یا طلاق وجود دارد و این می تواند به آماده سازی ، غنی سازی و حمایت از بنیان کمک کند. رابطه.

بسیاری از موضوعاتی که همسران ملاقات و ازدواج دارند با مداخله شخص ثالث که به زوجین کمک می کند درک جدید و صمیمانه ای از یکدیگر داشته باشند قابل حل است. اگر مشاوری مناسب روابط شما پیدا کنید، برخی از زوجین که مشاوره قبل از ازدواج می گیرند، موارد اساسی بهداشت روانی را کشف می کنند که ممکن است در سقوط یک رابطه نقش داشته باشد ، در صورت عدم درمان این مسائل.

هنگامی که زوجین مشاوره قبل از ازدواج می گیرند ، متخصصان روابط مجاز می توانند مشاوره و منابع حرفه ای را برای افرادی که از مشکلات بهداشت روانی رنج می برند و روابط آنها را تحت فشار قرار می دهد ، ارائه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *