سوالات قبل ازدواج

قبل از اینکه تصمیم خودمان را نهایی کنیم در ذهن ما جنگی بوجود می آید و در ذهن خودمان بارها و بارها تصمیم میگیریم، شک میکنیم و… اینجا با این 20 سوال به شما کمک میکنیم که از فکرهای بیهوده و گاها وسواس خلاص بشیم و صادقانه و بالغانه تصمیم خودمان را بگیریم.

اگر بدنبال شناخت بهتر از شریک زندگی خود در مراسم خواستگاری هستید حتما این مقاله را هم مطالعه کنید: چه سوالاتی در زمان خواستگاری مطرح کنیم ؟

برخی سوالاتی قبل ازدواج که باید از خودمان بپرسیم در اینجا ذکر شده است که به شرح زیر است:

1- آیا انتخاب این شریک زندگی درست است؟

انتخاب شریک زندگی شما یکی از مهمترین تصمیماتی است که می گیرید. اگر هوشمندانه انتخاب کنید، زندگی شما راضی کننده خواهد بود. از طرف دیگر، اگر شما یک اشتباه جدی مرتکب شوید و ازدواج شما به شکست منجر شود، دردهای بی اندازه ای برای شما ایجاد می شود. همه می توانند از همان روزهای اول رابطه خود بفهمند شخصی که با او قرار می گذارند آقای / خانم فوق العاده است یا نه.

قبل از اینکه بفهمید با یک شخص مناسب هستید، لازم نیست که نیمی از زندگی خود را با همسرتان قرار بگذارید. بهترین راه برای جلوگیری از درگیر شدن در یک رابطه ناسالم و مشکلی که به دنبال آن رخ می دهد، کاهش سرعت است.

2- آیا من واقعاً عاشق هستم یا فقط شیفته ام؟

یکی از سوالات قبل از ازدواج از خودمان، این است که، آیا من واقعاً عاشق هستم یا فقط شیفته ام؟ عاشق شدن یکی از چشمگیرترین اتفاقاتی است که می تواند برای هر شخص اتفاق بیفتد. زندگی معنای جدیدی پیدا می کند. وقتی دو نفر عاشق کنار هم هستند زمان خیلی کوتاه است و وقتی از هم جدا می شوند خیلی طولانی است. هیچ چیزی به جز اطمینان از اینکه شخصی به شما اهمیت زیادی می دهد، شادی و امنیت بیشتری، ایجاد نمی کند. همه ما به آن احساس تعلق و مراقبت نیاز داریم، این نتیجه عشق ورزیدن است.

3- آیا او بیش از آنچه اعتراف می کند مرا دوست دارد؟

از دیگر سوالات قبل از ازدواج از خودمان، این است که آیا او بیش از آنچه اعتراف می کند مرا دوست دارد؟یک زن و شوهر عاشق با مشکل روبرو می شوند و برای حل آنها تلاش می کنند. اگر مشكلات روابط آنها را تهديد كند، آنها صراحتاً درباره آنها بحث كرده و درباره راه حل هاي هوشمند تصميم مي گيرند. یک زن و شوهر عاشق برای حل مشکلات پیش بینی شده مذاکره می کنند.

4-آیا ما سازگار هستیم؟

سازگاری موضوعی است که هیچ کس نباید از آن اجتناب کند. اگر الان کار نکند، فردا هم کار نمی کند. اگر یکی از سوالات قبل از ازدواج از خودمان این است، پس کمی تفکر کنید.

5- آیا او از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است؟

هیچ مانعی بیشتر از عزت نفس پایین در رابطه با عشق وجود ندارد. برای برقراری رابطه سالم از نظر عاطفی، فرد به تصویری مثبت از خود نیاز دارد. تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید، نمی توانید در مورد عشق تصمیم خوبی بگیرید. ارزش شخصی، مرکز سلامت عاطفی و روانی است. اگر به خود احترام بگذارید، کسانی را که به شخص شما احترام می گذارند جذب می کنید.

6- آیا ما یکدیگر را می پذیریم؟

ازدواج یک تعهد مادام العمر است، زوجین باید بدانند که آیا خودشان را می پذیرند یا می توانند همه راه را برای یکدیگر بگذرانند.

7- من کیستم؟

یکی دیگر از سوالات قبل از ازدواج از خودمان، پرسش از خود است. کشف خود یکی از رمزهای ازدواج موفق است. این مهم است که هر یک از زوجین در یک رابطه بدانند که چه کسی هستند، و چه چیزی را در شریک زندگی و رابطه خود آرزو می کنند و چه چیزی را تحمل می کنند.

8- آیا احساس می کنم گرفتار شده ام؟

قرار نیست که روابط را تحمل کنیم بلکه باید از آن لذت می بریم. اگر احساس می کنیم در یک رابطه گیر افتاده ایم، پس آن رابطه برای ما مناسب نیست.

9- آیا من جلوی خود را می گیرم؟

از سوالات مهم قبل از ازدواج از خود این است که، ما باید صد در صد واقعی خود، در روابط باشیم.

10- آیا با هم سرگرم می شویم؟

در یک رابطه، معمولاً خوب است که زوجین علایق و سرگرمی های مشابهی داشته باشند. هرچه شباهت های زن و شوهر بیشتر باشد، سازگاری بهتری دارند.

11- آیا می توانیم جدا از هم لذت ببریم؟

از سوالات مهم قبل از ازدواج از خودمان این است که، آیا می توانیم جدا از هم لذت ببریم؟زوج ها همیشه کنار هم نیستند. بنابراین اگر مدتی از شریک زندگی خود دور باشید، می توانید لذت ببرید؟

12- این کجا می رود؟

مقصد نهایی برای هر رابطه باید ازدواج باشد. اگر مردی که با او رابطه دارید در مسیر ازدواج قدم نمی گذارد، شاید لازم باشد درباره این رابطه تجدید نظر کنید.

13- آیا به شریک خود اعتماد دارم؟

اگر به شریک زندگی خود اعتماد ندارید، ازدواج با او فایده ای ندارد. زیرا ازدواج بر اساس تعهد، عشق و اعتماد بنا شده است.

14- آیا فرد خوبی هستم؟

از سوالات ضروری قبل از ازدواج از خود می تواند این باشد که آیا فرد خوبی هستم؟در بیشتر مواقع لیستی بی پایان از ویژگی هایی داریم که می خواهیم شریک زندگی مان داشته باشد اما این ویژگی ها را نداریم. بنابراین قاعده این است: هر فضیلت خوبی که شریک زندگی شما می خواهد داشته باشد، مطمئن شوید که آن را دارید.

15- آیا من به شریک زندگی خود جذب شده ام؟

این سوال بسیار مهمی قبل از ازدواج  است که باید از خود بپرسید زیرا شما برای همیشه با این شخص خواهید گذراند.

16- آیا احساس می کنم برای شریک زندگی ام خیلی خوب هستم؟

شما نمی خواهید با زن یا مردی ازدواج کنید که فکر می کنید لیاقت شما را ندارند، بنابراین اگر به شریک زندگی خود راضی باشیم باید خیلی زود آن را بدانیم.

17- آیا او تکیه گاه خوبی است؟

زندگی همه گلگون نیست، ممکن است مواردی پیش بیاید که هرگز برای آن برنامه ریزی نکردیم، آیا شریک زندگی شما می تواند در آن دوران سخت با شما بماند؟

18- آیا اهداف یکسانی داریم؟

یکی از سوالات دیگر قبل از ازدواج این می تواند باشد. آیا ما در مسیر یکسانی هستیم؟زوجین باید بدانند که آیا می توانند با هم کار کنند ؟

19- آیا ما با هم در حال رشد هستیم؟

به عنوان شریک زندگی در یک رابطه، باید مقدار قابل توجهی از رشد از نظر درک و تحمل یکدیگر ثبت شده باشد.

20- آیا من هنوزم هستم؟

آیا احساس می کنید برای کسب مقبولیت از طرف شریک زندگی خود تغییر می کنید؟ که دیگر خودت نیستی. اشتباه نکنید، در طول رابطه برخی از تغییرات از طرف زوجین الزامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *