مردان  مغرور همیشه فکر می کنند که همیشه حق با آنهاست و همیشه درست رفتار میکنند و عیب و نقصی در رفتارها و‌برخوردها و طرز صحبتشان و‌حتی تصمیم گیری آنها  نیست.نحوه برقراری ارتباط با مردان مغرور؟

دوست دارند زورگویی کنند و با رفتار متکبر با بقیه به معاشرت بپردازند .رفتارهایی خاص دارند و فکر میکنند که هر چه میگویند درست است و باید انجام شود حتی اگر منطقی و معقول نباشد از گوش دادن به دیگران خودداری می کنند. زور گو هستند و‌تعصباتی در رفتارهایشان دیده می شود و حرفهای دیگران را گوش نمیکنند و حتی درباره آن به فکر کردن هم نمی‌پردازند .خود را بسیار قدرت مند میدانند و با رفتارهای های پر غرور قدرت طلبی می نمایند.

رفتار با مردان مغرور

آنها ممکن است از حرف های تند و زننده  استفاده نمایند کسانی که در اطرافشان هستند را نادیده می گیرند، زمانی که در شرایط نامناسب باشند و‌مورد بازخواست قرار گیرند از جملات و حرفهای تند و‌گاهی زننده استفاده میکنند و خود را از همگان بالا تر می بینند، در صحبت هایشان قدرت طلبی کاملا قبل لمس است و گاهی دیده می شود که اگر شرایط برایشان مطلوب نباشد  به شدت بی ادب عمل می کنند.

مردان  مغرور دیگران را نادیده می گیرند و حس خود برتر بینی دارند و این حس را  با هر کاری تقویت میکنند.

متاسفانه انسان مغرور ضربه روحی زیادی به اطرافیان خودش وارد میکند و خیلی وقتها این ضربه ها جبران ناپذیرند

شاید براتون جالب باشد که بدانید مردان مغرور لبخند نمی زنند، نظرشان را نسبت به هیچ موضوعی بیان نمیکنند. درواقع شما نمی توانید حدس بزنید چه موضوعی در افکارش میگذرد.

معمولا مردان  مغرور با چهره ای جدی به بقیه نگاه می کنند. به خاطر همین است  که همیشه افکار این  نوع مردان  برای ما جذاب است و جای سوال دارد که الان چه نظری دارند و دقیقا دارن  به چه موضوعی فکر میکنند.

مردان  مغرور نسبت به  دختران اطراف خود  بی تفاوت هستند  و اصلا هیچ واکنشی از خود نشان نمیدهند  و حتی احساسات خود را به زبان نمی آورند. پس اگر با چنین موضوعی برخورد کردین ناراحت نشوید .

تازه ممکن است  وقتی شما شروع به صحبت کردن می کنید  مردان مغرور بلند شوند و آن محیط را ترک کنند، حتی نسبت به صحبت های اطرافیان خود  بی تفاوت هستند و جوابی در قبال سوالاتی که از آنها میشود ندارند . مردان مغرور هیچ ارزشی برای اطرافیان خود قائل نیستند و سعی میکنند با الفاظی که استفاده میکنند اطرافیان خود را سرکوب نمایند

مردان مغرور نسبت به نیازهای خودشون فقط واکنش نشان میدهند  و کاری به درخواست و نیاز افراد دیگر ندارند و ارزشی برای درخواست دیگران قائل نیستند.

 چگونه به تعامل و ارتباط با مردان مغرور بپردازیم؟

نحوه ی تعامل و مراوده به مردان مغرور

ارتباط با مردان مغرور  آسان نیست  و هم صحبتی و معاشرت با این افراد بسیار  تاثیر بر انگیز است زیرا آنها می توانند اعتماد به نفس شما را نابود کنند و طوری رفتار کنند که شما را کاملا نا امید نمایند به طوری که دیگر دوست ندارید حتی دیگر با این افراد هم صحبتی نمایید و دیگر تمایلی حتی  به برقراری با این مردان مغرور ندارید . ممکن است ندانید که چه چیزی را باید بگویید، چطور برای خودتان مطرح کنید یا مودبانه نظر خود را بگویید ،شما سزاوار این هستید که صدایتان شنیده شود و با احترام با شما برخورد شود نه اینکه همیشه مورد انتقاد قرار بگیرید و اعتماد بنفستان تحت تاثیر شرایط باشد و مردان مغرور  با رفتار خود باعث بروز ناراحتی دلشکنی و یا افسردگی در شما شوند

اگر در تعامل با افرادی هستید که خود را برتر می‌دانند و با شما با غرور و تکبر برخورد میکنند و باعث آزار و در هم ریختگی شما می شوند باید نکات موثر برای برخورد با افراد مغرور که در این بخش گفته شده است را امتحان کنید ،شما قادر خواهید بود از استراتژی هایی برای رسیدگی به شخصیت متکبر این نوع کردان مغرور  در زندگی تان با رفتاری مناسب استفاده کنید.

13نکته موثر در طرز رفتار و  نحوه برخورد مناسب با مردان مغرور کدام است؟

    1. در روابطتتان اعتماد به نفس بالا داشته باشید و به خود ایماد داشته باشید
    2. یکی از بهترین راه های برخورد با مردان مغرور ، نشان دادن اعتماد به نفس بالای خودتان است. آنها باید بدانند که شما دارای شخصیت محکمی هستید که غیر قابل نفوذ است . با مردان مغرور با دانستن اینکه خودتان قوی، شایسته و مطمئن و ور انرژی هستید، رفتار کنید.
    3. زمانی که احساس میکنید آهنگ صدای شما بیشتر است، به احتمال زیاد به نظر میرسد کمتر به فرد متکبر اجازه داده می شود تا در مورد شما نظری بدهد اینکار شما را از آسیب پذیری جلوگیری می کند و‌باعث میشود مردان مغرور  نتوانند به شخصیت شما نفوذ کنند و شما را مورد آزار و‌اذیت فکری و ذهنی  قرار دهند .
    4. مردان مغرور و متکبر ممکن است نتوانند با شما ارتباط برقرار کند و به جای آن از رفتارها و‌حرفهای  بی رحمانه استفاده نمایند  ،از این موضوع و طرز رفتارها و برخوردهای مردان مغرور  به عنوان فرصت استفاده کنید با این حال شما می توانید از این مواجهه برای فرصتی برای بهبود مهارت گوش دادن، تحمل دیگران، و نحوه  تعامل با دیگران را بهبود بخشید و از این مهارت به نحو احسن برای ارتباطاتتان استفاده نمایید .
    5. رفتار با مردان  مغرور نیاز به آگاهی و درک دارد و مهارت برقراری ارتباط دارد. در واقع بسیاری از مشاوران رابطه ای که بر پایه غرور باشد را در نهایت ناکام می دانند.
    6. صرف از نظر از جنسیت غرور، صمیمیت را در یک رابطه از بین می برد، زیرا باعث عصبانیت، بدخواهی و نفرت در طرف مقابل می شود. و پس از مدتی طرف مقابل را دلسرد و خسته میکند و این باعث بروز سردی و کناره گیری در رابطه میشود .
    7. در صورتی که رفتارهای شریک زندگیتان غیر قابل تحمل باشد، مقابله با او و جنگ و بحث جز تلخی لحظات چیزی را حل نخواهد کرد. در رفتار با مردان مغرور محتاط باشید.
    8.  برخورد درست و منطقی بهترین روش برای رویارویی با مردان مغرور است.
    9.  در  صورتی رفتار و طرز برخورد شما   با صبر و شکیبایی همراه باشد، به رشد و پیشرفت روابط زناشویی و روابط دوستانه  کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.
    10. دلیل این امر نیز آن است که این رفتار درست برای تغییر رفتار شریک زندگی شماست. و اگر شریک زندگیتان در طرز رفتارش بهبود حاصل شود زندگی شما نیز باب میل و زیبا و دلنشین می شود
    11. در نهایت بر اساس آنچه بیان شد، نحوه برخورد با مردان مغرور باید به گونه ای باشد که احترام و نظر او در رابطه زناشویی حفظ شود.
    12. درک متقابل و صحبت کردن با طرف مقابل از بهترین راهکارهای پیش رو برای حل این مشکل است.سعی کنید به آرامی و با برخورد آرام با مردان مغرور به صحبت کردن بپردازید و خود را مشتاق نشان دهید که نظرشان برایتان خیلی مهم هست

پرسش در مورد نظر مردان مغرور در مورد راهکارهای پیش رو، موجب خواهد شد که غرور او حفظ شود.

در ضمن این امر سبب می شود که همسر شما کلیه گزینه های پیش رو برای درمان را در نظر بگیرد. و از اینکه روی رفتارهایش تجدید نظر کند استقبال می نماید .

    1. برای ترغیب او به اصلاح رفتار خود به جای اینکه به او بگویید که چه کاری را باید انجام دهد، از او سوال بپرسید. و اینگونه او را ترغیب می نمایید که در تنهایی اش راجع به حرفهای شما فکر کند. و راهکارهای دیگری هم وجود دارد که می توانید با ارتباط گیری با مشاورین روانشناس از یادگیری مهارت های دیگر بهره مند شوید
    • در نهایت در صورتی که غرور در رابطه زناشویی به یک معضل مهم تبدیل شود، بهتر است که از مشاوره روانشناسی حضوری یا تلفنی در این زمینه کمک بخواهید تا بتوانید با یادگیری مهارت های رفتاری شرایط را برای خود و طرف مقابلتان ایده آل کنید .تیم مجرب مرکز مشاوره راز ماندگار بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد فقط کافیست با شماره تلفن 02188800507 و یا 02158215 تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *