داریوش اقبالی

هر انسانی دلبستگی و وابستگی های خاص خود را دارد. برخی از این ها مثبت و سبب پیشرفت و چندی دیگر منفی و سبب تخریب خود و زندگی می گردند. بخش تخریب گر موارد توجهی به جایگاه اجتماعی شما نداشته و ممکن است در هر برهه ای ناغافل و حتی بدون اقدام شما را دچار نماید. اعتیاد و مواد مخدر یکی از این هاست. اعتیاد داریوش اقبالی خواننده معروف، که اغلب مردم وی را شناخته و از طرفداران او هستند، در این دام گرفتار شده بود.

 

داریوش اقبالی

داریوش اقبالی در سال 1329 و 15 بهمن در شهر تهران به دنیا پای گذاشت. نام پدر وی محمود بوده و از ملاکان میانه آذربایجان بود. کودکی داریوش در تهران گذرانده شد و اولین بار در سن 9 سالگی برای اجرا در مدرسه شهر آرایه بر روی صحنه رفت.

وی در مدارس دبیرستان فارابی و کرج، رازی سنندج و آزادگان تهرانپارس به تحصیل پرداخت. و در نهایت با آشنایی با حسن خیاطباشی به طور رسمی وارد دنیای موسیقی شد. اما در ادامه مسیر برخی مسائل نظیر اسید پاشی سبب اندکی تحول در زندگی داریوش شد.

در همین راستا در این مقاله بیشتر به این بخش از زندگی داریوش اقبالی خواهیم پرداخت تا انگیزه ای برای درمان و ترک بیماران دیگر گردد. در صورت وجود هرگونه سوال و نیاز به راهنمایی می توانید جهت مشاوره اعتیاد با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

علت ابتلای داریوش اقبالی چیست؟

طبق گفته داریوش اقبالی در یکی از اجراهای خود بر روی صحنه ناگهان احساس نمود که صورتش به سرعت گرم می شود. که در نهایت متوجه شده بود دختری با یک لیوان بر روی صورت وی اسید پاشیده بود.

لذا این حادثه سبب بستری شدن وی در بیمارستان شد. در این برهه بستری بودن داریوش اقبالی برای کاهش درد از مورفین استفاده می شد. این تزریق های مکرر به تدریج سبب وابستگی وی گردید.

براساس گفته های داریوش تا قبل از آن آشنایی وی با مواد مخدر اندک بوده است.

البته داستانی وجود دارد که اشرف پهلوی به داریوش اقبالی علاقمند بوده است و به دلیل امتناع وی از این احساس، او را به زندان انداخته و زمینه ساز اعتیاد شد.

وی در مصاحبه خود اشاره داشت که بعد از بیمارستان یک آدم مورفینی شده بودم. و نزد دوستی که در آنجا داشتم می رفتم و بدون اینکه کسی بفهمد تزریق مورفین انجام می دادم.

در نهایت یکی از دوستان به داریوش اقبالی پیشنهاد می دهد که به جای این همه اذیت، در خانه به مصرف بپردازد که همین مورد سبب افزایش وابستگی و گرفتاری بیشتر شد تا اینکه قبل از انقلاب 1357 از کشور خارج و به لندن رفت.

داریوش اقبالی، هروئین، لندن و آمریکا

پس از برخی کش و قوس های ورود به لندن، در نهایت موفق به ورود به این شهر با همسرش، که به تازگی با وی ازدواج نموده بود، شد. این شهر سرآغاز مصرف هروئین برای داریوش اقبالی بود.

که دلیل آن را نبود تریاک اعلام نمود که در نهایت بیش از دو الی سه بار هروئین مصرف ننمود. آمریکا نیز یکی از مکان های ابتدایی مصرف هروئین بود که با آشنایی با یک ایرانی در یک بار شروع و مصرف می شد.

داریوش در مصاحبه و کتاب خود اذعان دارد که مصرف مواد مخدر وی در آمریکا به دلیل در دسترس بودن و موقعیت کاری مناسب افزایش می یابد.

به طوری که بیان می دارد، به همان اندازه ای که زندگیم رو به راه تر و راحت تر می شد، با دست خودم آن را در سیاهی و تباهی بیشتر فرو می بردم. که در نهایت سبب جدایی از همسر اول یعنی ووجی شد.

 

تصمیم به ترک و درمان اعتیاد

تصمیم به ترک و درمان اعتیاد

داریوش اقبالی نهایتا در سال 2000 تصمیم جدی برای ترک اعتیاد می گیرد. وی اراده را بخشی از این تصمیم دانسته و مسئله اصلی را خواستن و تسلیم شدن می داند. وی اشاره می کند که من قبول کردم که اسیر یک بیماری هستم که در آن خشم، افسردگی، اعتیاد و… هست. و من باید این بیماری رفتار تکراریم را درمان می کردم.

داریوش می گوید که من همیشه از خودکشی بدم می آمد زیرا اعتقاد داشتم افراد ضعیف اینکار را می کنند. که یک روز فکر خودکشی به ذهن خودم آمد و در حد 10-5 ثانیه در فکرم آمد که این چه زندگی است که من دارم و در نهایت باعث پذیرفتن بیماریم شد.

داروش همان موقع از دفترچه آدرس محل بیمارستان را پیدا کرده و به آنجا رفته بود که به دلیل نبود جا، دو روز در خیابان کنار بیمارستان خوابیده بود تا درمان شده و زنده بماند.

این تصمیم و درمان فقط سودش به وی نرسید و با تاسیس موسسه غیرانتفاعی آینه، در همه جای دنیا به دنبال هدف بهبود زندگی است. محل این موسسه در لس آنجلس آمریکا می باشد.

تاثیر خانواده در اعتیاد داریوش اقبالی

وی معتقد است خانواده اگر آشفته باشد بیمار و مصرف کننده می تواند متولد شود. خانواده نقش و جایگاه بسیاری مهمی دارد. داریوش در زندگی کودکی خود دستخوش مشکلات بسیاری شده و پدر و مادر او قصد طلاق از یکدیگر را داشتند که این عامل سبب جابجایی بین خانواده های دو طرف می شد.

وی اشاره به شناخت و آگاهی از اعتیاد در تمامی حیطه ها دارد و معتقد است والدین باید چشمان خود را باز کنند. زیرا مواد فقط بخشی از اعتیاد بوده و موارد متعدد و نوینی در جهان امروزی بر گرایشات موثر می باشند.

وی اذعان دارد که اگر صدا و این نعمت نبود ممکن بود من هم مانند دو برادر دیگرم به دلیل گرفتاری در این دام، از دنیا می رفتم.

در این مقاله به بررسی بخش اعتیاد زندگی خواننده معروف داریوش اقبالی پرداختیم. در صورت وجود هرگونه سوال و گرفتاری در دام اعتیاد، می توانید جهت مشاوره اعتیاد با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *