رابطه جنسی در آشنایی

رابطه جنسی یکی از مسائل مهم در زندگی زناشویی می باشد که ابعاد مختلفی را در بر می گیرد. امروزه روابط دوستانه با اهداف متفاوتی شروع و مسیر خود را ادامه می دهند. فرهنگ جوامع تا حد زیادی بر چگونگی عقاید ذهنی و برداشت افراد از روابط مختلف تاثیر گذار است. لذا بسیاری از افراد در دوران نامزدی یا دوستی بر سر دو راهی سختی قرار می گیرند و با ترس از دست دادن یا طرد شدن مواجه می شوند.رابطه جنسی در آشنایی درست است؟

 

رابطه جنسی

بسیاری از افراد شاید بخصوص پسران، دوستی را بدون رابطه متصور نمی شوند. و این عامل سبب ایجاد دغدغه بسیاری در دختران جوامع مختلف گردیده است. بسیاری از افراد نیز در مراحل قبل از ازدواج یعنی در دوران آشنایی و نامزدی دچار برخی اشتباهات می شوند که ادامه راه را دشوار می کند.

دشوار از این نظر که به رابطه گره خورده و به دور از احساسات و با منطق سالم قادر به تصمیم گیری نخواهند بود.
در همین راستا در این مقاله سعی بر بررسی رابطه جنسی در دوران شناخت و آشنایی خواهیم داشت. در صورت وجود هرگونه سوال ابتدا مقاله را مطالعه نموده و در صورت عدم دریافت پاسخ با مشاورین راز ماندگار در تماس باشید.

رابطه جنسی چیست؟

شاید کمتر کسی را پیدا کنید که جوابی برای این سوال نداشته باشد. اما اگر از شما بخواهیم محدوده آن را بیان کنید دچار تردید شده و جواب مناسبی نخواهید داد. زیرا بسیاری از ما رابطه جنسی را فقط انجام دخول و آمیزش می دانیم.
در حالی که این رابطه محدده وسیعی از ارتباطات جسمی، کلامی و حتی احساسی را در بر می گیرد.

لازم است بدانید که منظور از روابط جنسی از ابتدایی ترین مورد یعنی لمس دستان یکدیگر آغاز شده و شامل در آغوش گرفتن، بوسیدن، آمیزش جنسی و حتی بخش های از ابراز احساسات زیادی را در بر می گیرد. اگر بخواهیم وجوه اشتراکی این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم در می یابیم که در تمامی موارد از سمت عقل و منطق به سمت احساسات سوق می یابیم. لذا کنترل احساسات کمی دشوارتر می شود.

لازم به ذکر است که در این تیتر فقط به معرفی محدوده پرداخته شده و درستی یا نادرستی و جایگاه هر کدام در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

زمان و جایگاه درست رابطه جنسی

در حالت کلی در ذهن و نظر خود داشته باشید که هر گاه این عمل سبب تحریف تصمیم گیری و انتخاب صحیح شما شود، در زمان و جایگاه نادرستی قرار دارد.

بر فرض مثال دوران نامزدی که بازه ای برای شناخت بیشتر دو فرد از یکدیگر است، بجای شناخت درگیر رابطه جنسی حد بالا می شود. البته شاید بگویید خب آیا نباید فرد مقابل را از نظر حس خود به ظاهر یا میزان علاقمندی به یکدیگر از نظر جسمی سنجید؟

لازم به ذکر است شما می توانید حالات خود را از لحاظ حسی که در پیش شخص متوجه شما می شود ارزیابی کنید. اینکه آیا با وی حرف می زنید یا به چهره وی نگاه می کنید چه میزان علاقه و مقبولیتی در شما ایجاد و برای شما دارد.

در جلسات ابتدایی ارتباط فقط کلامی بوده و به بررسی یکدیگر پرداخته می شود. در صورتی که تناسب و هماهنگی شخصیتی به خوبی پیش رفت می توان برای بررسی بیشتر رابطه جنسی را در حد گرفتن دست یکدیگر نیز رعایت نموده و کنترل کرد.

یا در مثال دیگری دختر و پسری را در رابطه دوستی در نظر بگیرید. بهتر است در اینگونه روابط اهداف طرفین از دوستی مشخص گردد. اینکه قصد فقط دوستی صمیمی است یا ازدواج یا روابط جنسی؟

هرچه اهداف افراد از ایجاد رابطه مشخص تر باشد توانایی یافتن فردی که هدف نزدیکی به شما دارد راحت تر بوده و دوران آشنایی بهتری خواهید داشت.

تفاوت و ماهیت رابطه جنسی

بسیاری تصور می کنند که آقایان میل زیادی به برقراری رابطه دارند. در صورتی که این میل زیاد به دلیل متفاوت بودن ماهیت تحریک پذیری در زن و مرد است. مردان معمولا از طریق حس بینایی و چشم مورد تحریک و زنان از طریق حس شنوایی و گوش مورد تحریک قرار می گیرند. در یک تفکر دلیل این میزان میل قابل ارزیابی است.

برخی از روانشناسان و فلاسفه نظیر فروید، مازلو و… رابطه جنسی را به عنوان غریزه بقا و نیازی برای صعود به پله های دیگر پیشرفت خود در نظر داشته اند. لذا اهمیت این نیاز بر کسی پوشیده نیست اما مسیرهای صحیح برطرف نمودن آن بدون آسیب به دیگری بحث امروزی است.

هر آشنایی حتما به ازدواج منجر نمی شود...

هر آشنایی حتما به ازدواج منجر نمی شود…

ممکن است هر دختری چند خواستگار و هر پسری با چند نفر آشنا شود که تا کنون برای ازدواج شان مناسب نبوده باشد. آیا بایستی با هر کدام وارد رابطه جنسی می شدند؟
مسلما خیر، لذا دوره شناخت برای بررسی مناسب یکدیگر بودن است نه برقراری رابطه. همانگونه که در بالا گفته شد در دوران نامزدی پس از بررسی ابعاد و اهداف دیگر، می تان رابطه جنسی را تا حد معاشقه، در آغوش گرفتن و لمس نمودن پیش برد تا بتوان این بعد مهم را نیز مورد ارزیابی قرار دارد.

نکته: با توجه به دلایلی که در امر طلاق وجود دارد طبق بررسی ها یکی از عوامل مهم نقص در روابط زناشویی و عدم شناخت کافی این وجه است. لذا منظور ما دوری از این وجه نبوده و هدف ارائه نحوه صحیح ارزیابی این بعد بدون ایجاد وابستگی و خلل در انتخاب عقلانی است.
چنانچه لازم است بدانید روابط جنسی سبب ترشح هورمون هایی می گردند که روند تفکر صحیح و سالم را دچار اختلال می کنند.

نکته: بسیاری از مردان و زنان رابطه جنسی را محدد به آمیزش و دخول می دانند که تفکری نادرست بوده و این باور امکان ایجاد مشکلاتی در زندگی را دارد.

شما مسئول نیستید…

هدف بررسی مناسب یکدیگر بودن است و در غیر این صورت نقش همسری ایفا می کنید. همچنین ممکن است به دلیل رابطه جنسی علی رغم میل مجبور به ازدواج با شخص مقابل باشید…

در این مقاله به بررسی رابطه جنسی در دوران آشنایی پرداختیم. مطمئنا ابعاد بیشتری از این عنوان را بسته به شرایط هر شخص می توان مورد بررسی قرار داد. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید جهت مشاوره روانشناسی با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *