ماده مخدر کروکودیل

افراد دارای روحیات و احساسات ضعیف و بیماری های قلبی از خواندن این مطلب خودداری نمایند!
موادهای مخدر متنوعی در خیابان و بازار وجود دارند که هر کدام اثرات مختلف با خود در پی دارند. گاها از وجود برخی موادهای مخدر آگاه می شویم که بسیار عجیب و غریب هستند. یکی از این ماده های مخدر کروکودیل است! نامی عجیب و حتی ترسناک، که تاثیرات وحشتناکی از خود بر روی بدن و جسم بیمار بر جای می گذارد.

با افزایش مشکلات موجود در سطح جامعه و خانواده، والدین بایستی بیش از پیش مراقب سلامت روان و گرایشات خود و فرزندانشان باشند. زیرا برخی باورهای غلط با تصور حل مشکلاتی مثل افسردگی یا بیماری جسمانی، سبب گرفتاری هرچه بیشتر شخص در باتلاق اعتیاد می شود.

در مقالات قبل در رابطه با موادهای مخدر عجیب و غریب صحبت نمودیم که کروکودیل یکی از آن 9مورد بود. در این مقاله زمان بیشتری را برای شناخت این مواد مخدر اختصاص خواهیم داد. در صورت وجود هرگونه سوال تا پایان مقاله با راز ماندگار همراه باشید.

 

کروکودیل چیست

مخدر کروکودیل چیست؟

کروکودیل، ماده ای مخدر از مشتقات مورفین که 10-8 برابر از آن قوی تر است. نام علمی این ماده دزومورفین Desomorphine بوده و در سال 1932 توسط پزشک لیندون فردریک اسمال در ایالات متحده آمریکا کشف شد.

البته به نظر می رسد که در دهه 1990 توسط روسیه و اوکراین به صورت غیر قانونی ساخته شده و به بازار مصرف کنندگان وارد گشته است. مانند سایر موادهای مخدر خاصیت ضددرد داشته اما عوارض شدیدتری با خود به همراه دارد. درحدی که امکان قطع عضوی از بدن وجود دارد.

به نظر می رسد که نام کروکودیل Krokdil توسط روس ها و به علت عوارضی مثل سبز رنگ شدن پوست برای آن انتخاب شده است. این ماده مخدر خورنده پوست به مانند یک حیوان درنده می باشد.

این ماده مخدر به دلیل اثرات آرامبخشی که دارد با نام برند پرمونید Permonid در سوئیس برای تهوع و تنگی نفس مورد بهره قرار می گرفت.

 

اثر ماده مخدر کروکودیل

اثر ماده مخدر کروکودیل

مدت زمان اثر دزومورفین یک ساعت و نیم بوده و نسبت به موادهای دیگری مثل هروئین از زمان کمتری برخوردار است. از دلایل گسترش کروکودیل می توان به نحوه تهیه آسان آن اشاره نمود. که همین عامل سبب گرایش قشر ضعیف جوامع برای درآمدزایی است.

با مصرف این ماده مخدر پس از مدتی بخش هایی از بدن شروع به پوسیده شدن می کنند و در نهایت از بین می روند. در موارد شدید این پوسیدگی تا استخوان رسیده و نیاز به قطع عضو خواهیم بود!!!

کروکودیل نیز مانند سایر موادهای مخدر موجود بر روی مغز اثرات خود را می گذارد. این اثرات به مراتب از مورفین و هروئین اعتیاد آورتر و مخرب تر هستند. این ماده مخدر به راحتی با کدئین، ید و برخی موارد دیگر ترکیب و تولید می شود.

موردی که این ماده ماده مخدر را بسیار عجیب کرده همین عوارض حاصل از آن است. بعد از مصرف کروکودیل یا دزومورفین، به ذرات نامحلول تبدیل و در عروق پوستی گیر می کند و ضایعاتی از آن حاصل می گردد که پوست را نکروز و آن را از بین می برد.

در برخی موارد عفونت های پوستی به وجود آمده به قانقاریا منجر می شوند که زبری و سبز رنگی پوست را در پی دارند.

کروکودیل وحشی و آدمخوار!

همانطور که در متون قبلی اشاره شد، این ماده از درون و سطح پوست شروع به تخریب بافت ها می نماید. در تصاویری که از این بیماران گرفته شده عمق فاجعه بسیار بیشتر است. در حدی که شاید نتوانید به تصاویر نگاه کنید!
به عنوان مثال تصویری را مشاهده کردم که پای بیمار تا عمق چند سانتی متری از بین رفته بود و انگار قادر به مشاهده استخوان پایش بودید.

این ماده مخدر همانند اسم خیابانی خود یعنی کروکودیل وحشتناک و نابود کننده آدمی است. نظر دکتر singla متخصص مواد مخدر آمریکایی در رابطه با این ماده مخدر این است که کروکودیل، ماده مخدر زامبی بوده و شخص را به آرامی از درون می خورد.

و جالب اینجاست که علاقه خاصی برای رسیدن به استخوان و از بین بردن آن دارد و خود را به این بخش می رساند.

 

عوارض مصرف دزومورفین

عوارض مصرف دزومورفین

از طریق تزریق وارد خون شده و مدت زمان کمتر اما شدیدتری در بدن حضور دارد. قیمت آن تقریبا 3 برابر کمتر از هروئین بوده و همین مورد علتی برای افزایش مصرف آن است. عوارض کروکودیل تا به اینجا به صورت پراکنده ذکر گشته، اما در ذیل تمامی موارد آورده شده اند:

  1. تخریب بافت پوست
  2. سبز شدن رنگ پوست
  3. ناهمواری و زبری پوست
  4. ایجاد زخم های چرکین بر روی پوست
  5. مسمومیت خون
  6. قانقاریا
  7. قطع عضو بدنی
  8. تخریب استخوان فک
  9. تخریب و پوسیدگی دندان ها
  10. عدم تعادل و هماهنگی حرکتی
  11. ناتوانی در حرف زدن
  12. کاهش شدید طول عمر
  13. مرگ زود رس
  14. گودال های پوستی
  15. حملات قلبی
  16. نابودی شریان های خونی

نکته: بایستی بدانید که برخی ترکیبات از قبیل بنزین، تینر، اسید باتری و… نیز به این ماده افزوده می شود!!!

آیا ترک کروکودیل ممکن است؟

در درمان اعتیاد به هروئین و گزارش ارائه شده توسط سایت روسی، از هر 100 نفر مبتلا به هروئین فقط به تعداد انگشتان دست موفق به درمان می شوند. این درمان در دزومورفین بسیار دشوارتر است.

شخصی که هروئین مصرف می کند تا 8 سال امکان ادامه زندگی دارد در حالی که این بازه زمانی برای مصرف کننده کروکودیل کمتر از دو سال است.

بسیاری از استعمال کنندگان این ماده مخدر در ابتدا تصور می نمایند که هروئین مصرف می کنند لذا همین مورد سبب مرگ می شود. بیمارانی بوده اند که پس از فهمیدن عوارض و عمق تخریب، تصمیم به ترک و درمان گرفته اند. البته که این مسیر دشوار خواهد بود. لذا از متادون و برخی درمان های دیگر بنا به تشخیص متخصص می توان بهره برد.

نکته: در بخش عوارض اشاره به نابودی شریان و رگ های خونی نمودیم. این نابودی می تواند مانع از رسیدن دارو و مواد درمانی به عضو آسیب دیده می شود و درمان بافت های جسمانی را بسیار دشوار می کند.

در این مقاله به بررسی ماده مخدر عجیب و غریب و البته وحشتناک کروکودیل یا دزومورفین پرداختیم. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید جهت مشاوره اعتیاد با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *