۹۰ روز تا کنکور

به خاطر دارم که تقریبا از دو ماه قبل یعنی دی ماه ۱۳۹۹ شروع به نوشتن مقاله های مربوط به عید کردم. در آن مقاله ها چگونگی شروع و بهره بردن هر چه بیشتر از عید کامل توضیح داده شده بود. اکنون تقریبا ۹۰ روز تا کنکور باقی مانده و کسانی که توانسته اند از نوروز خود به خوبی استفاده کنند، در وضعیت و سطح خوبی نسبت به بقیه قرار دارند. به قول معروف ” گذشته دیگه گذشته ” و اگر کوتاهی در این مسیر از شما سر زده، دیگر زمانی برای فکر کردن به آن نداریم. در این مقاله نقشه راه را برایتان آورده ایم.

به یاد داشته باشیم که اهداف خود به خود محقق نمی شوند. داوطلبی که هدفی با ارزش و سطح بالا برای خود انتخاب می کند بایستی نیرو و اراده ای در حد و اندازه آن صرف کند. استفاده و قرار دادن این نیرو در مسیر درست با برنامه ریزی و استراتژی مناسب امکان پذیر است.

به همین دلیل در این مقاله، نقشه راه طراحی شده توسط مشاورین تحصیلی راز ماندگار برای شما توضیح داده خواهد شد. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید جهت مشاوره رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشید.

چه قدر درس خوندی

 توی کدوم گروه هستی؟

دانش آموزان بسته به نحوه مطالعه ای که تا الان داشته اند در سطوح مختلفی قرار می گیرند. اما طبق آمار و تحقیقات انجام شده، کمتر از ۱۰٪ داوطلبان در سطح آمادگی خوبی قرار دارند. تعداد کثیری مطالعات خود را پراکنده و گاه و بی گاه ادامه داده و نقشه راه نامناسبی دارا بوده اند. درصدی دیگر قرار است نقش سیاهی لشگر را در کنکور بر عهده داشته باشند. دسته آخر میزان بیشتری از زمان خود را در پراکندگی و گاه و بی گاهی صرف کرده اند و حتی عده ای در آنجا ماندگار شده اند.

آن ۱۰٪ همانطور که تا کنون با نقشه راه خود پیش آمده اند، راه خود را ادامه دهند و در صورت نیاز می توانند از مقالات سایت و مشاورین راز ماندگار راهنمایی بگیرند.

واقعیت این است که زمان برای کسانی که تا اکنون با برنامه پیش نرفته اند بسیار اندک است و رسیدن به هدف را دشوار می کند. اما متناسب با تلاش امکان حصول نتیجه وجود دارد. پس امید خود را از دست ندهید. اگر از بی برنامگی خسته شده اید، با ما همراه باشید.

 کم کارها نقشه راه را بدانند…

به نظر شما در ۹۰ روز باقی مانده تا کنکور چه کاری می توان کرد؟

بسیاری از افراد روال قبل را ادامه داده و با توجیه کمبود زمان، که علتش خودشانند، از تلاش خودداری می کنند. به همین دلیل لازم است بدانید که پایه اصلی نقشه راه خودتان هستید و بدون اراده خودتان کاری پیش نمی رود.

طبق موارد ذکر شده به ترتیب در این ۹۰ روز باقی مانده تا کنکور پیش بروید.

نوسازی هدف

 وهله اول ۹۰ روز تا کنکور: نوسازی هدف

در وهله اول نقشه راه بایستی هدف خود را دوباره مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهید. یعنی هدف خود را نوسازی کرده و فاکتورهایی مثل دست یافتنی، واقع گرایانه، محدوده زمانی مشخص، مشخص و قابل اندازه گیری بودن را رعایت نمایید. به دلیل این امر در بالا اشاره نمودیم.

نکته: از تخیل و فانتزی زیاد که مغایر با منطق است جلوگیری کنید.

تفکیک دروس 90 روز تا کنکور

وهله دوم ۹۰ روز تا کنکور: تفکیک دروس

در این مرحله از نقشه راه دانش آموزان باید در هر درس مطابق با هدف واقع بینانه، درصد مورد نیاز خود را در یک بازه معین کرده، و مباحث آسان و پر درصد را جدا نمایند.

در این مورد حتما نیاز به مشورت با مشاور تحصیلی خود خواهید داشت. با کسی در این مورد مشورت نمایید که تسلط و شناخت کافی بر مطالب را داشته باشد. مشاور تحصیلی بایستی مباحث پرتست را که با زمان همخوانی دارند را به داوطلب معرفی نماید.

به عنوان مثال در درسی مثل عربی قسمت ترجمه به دلیل آسانی، پر تست بودن و تناسب با زمان، حداقل ۳۰٪ را برای داوطلب در کنکور سراسری به ارمغان می آورد.

یا در درسی مثل ریاضی مباحثی مثل احتمال، آمار، لگاریتم و برخی مباحث دیگر، فاکتورهای گفته شده ما را دارا هستند.

نکته: در مقالات قبلی سایت به تفکیک دروس پرداخته شده است.

 وهله سوم: دوران جمع بندی

هر چه می خوانید نیاز به جمع بندی دارد، حتی یک صفحه از جزوه تان. اما نکته ای که در این بخش حائز اهمیت می باشد این است که دوران جمع بندی برای ۱۰٪ اعلام شده در بالا، حداقل ۱ ماه می باشد. زیرا حجم مطالعات این دسته زیاد است. برای دسته ای که مد نظر ما بود، دوران جمع بندی حداقل باید ۹ روز باشد.

نکته: در مقالات قبلی سایت به جمع بندی پرداخته شده است. مطالعه آن توصیه می شود.

مرور آخر در ۹۰ روز باقی مانده تا کنکور

 وهله چهارم ۹۰ روز تا کنکور: مرور آخر

در نقشه راه پس از آنکه فرد جمع بندی را انجام داده و چندین آزمون از خود گرفت، دیگر نهایت یک هفته تا کنکور سراسری مانده است. در این هفته پایانی دانش آموز باید مرور آخر خود را انجام دهد. خواندن مطالب جدید کاملا ممنوع بوده و زمانی برای یادگیری جدید نخواهیم داشت. این وهله ممکن است ۶-۳ روز به طول بیانجامد.

 وهله پنجم ۹۰ روز تا کنکور: یک روز مانده به آزمون سراسری

پیشنهادی که توسط مشاوران تحصیلی برای این زمان یعنی روز قبل کنکور توصیه می شود، استراحت مطلق است. در این یک روز شما می توانید به مطالعه کتاب غیر درسی و غیر مرتبط و یا به تفریح بیرون از خانه و برخی موارد دیگر بپردازید.

در این مقاله سعی بر ترسیم نسبی نقشه راه در این ۹۰ روز تا کنکور را داشتیم. تک تک لحظات برای شما ارزشمند بوده و به اندازه کافی وقت تلف کرده اید. در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل می توانید جهت مشاوره رایگان با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *