بهترین تاریخ اعزام سربازی

سربازی از جمله وظایفی است که هر فرد مذکر ایرانی، زمانی که به سن ۱۸ سال تمام می رسد، بایستی خود را برای انجام آن معرفی نماید. اعزام سربازی در زمان و ماه های مختلفی صورت گرفته و متناسب با آن، شرایط تقریبا خاصی برای سربازان وظیفه به وجود می آید.بهترین تاریخ اعزام سربازی؟

سربازی دارای سختی و دشواری هایی است که بسته به مواردی مثل تاریخ اعزام، مسافت، هزینه، رفت و آمد و… متفاوت می باشد. مسافت تعیین کننده هزینه ها و مشکلات رفت و آمد است. هر چه سربازان از محل سکونت خود فاصله زیادی داشته باشند، علاوه بر مسائل روحی و روانی، مبالغ زیادی را نیز باید صرف خوراک و مسیر نمایند.

برخی از تاریخ های اعزام سربازی به دلیل ویژگی های خاص خود، در میان سربازان تحت عناوین طلایی و نقره ایی! معروفند.

در این مقاله قصد بررسی تاریخ های مختلف سربازی را خواهیم داشت. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید جهت مشاوره نظام وظیفه با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

تاریخ مشمولیت اعزام سربازی

بهترین تاریخ مشمولیت اعزام خدمت سربازی

قبل از اینکه بدانید چگونه تاریخ اعزام خود را معین نمایید، بایستی بدانید که چه زمانی اصلا مشمول خدمت سربازی می شوید. از زمانی که شما مشمول شدید بازه زمانی مشخصی برای انتخاب تاریخ اعزام سربازی خواهید داشت. این بازه برای برخی ۶ماه و برای عده ای در ۱ سال است.

افراد از اول ماهی که وارد سن ۱۸ سال تمام می گردند، مشمول خدمت سربازی اند و باید نسبت به تعیین تکلیف خود اقدامات لازم را انجام دهند. به عنوان مثال شخصی که متولد ۷۹.۱۰.۱۴ است در ۹۷.۱۰.۰۱ مشمول سربازی می شود.

 

 

 

معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی

پسران ایرانی بعد از اینکه به سن مشمولیت رسیدند ۶ماه یا ۱سال از معافیت تحصیلی و فرصت برای تعیین تکلیف برخوردارند.

مشمولان اعزام سربازی که قبل از ۱۸ سالگی درس خود را بنا به دلایلی مثل ترک تحصیل، انصراف و فارغ التحصیلی به اتمام رسانده باشند از زمان مشمولیت، ۶ ماه مهلت اعزام خدمت سربازی خواهند داشت. و در مقابل افرادی که بعد از ۱۸ سالگی درس خود را به اتمام رسانده باشند، از زمان مشمولیت ۱ سال مهلت خواهند داشت.

بهترین تاریخ های خاص برای اعزام به خدمت سربازی (آب و هوا)

تعداد زیادی از مشمولان اعزام سربازی اهمیتی به تاریخ اعزام خود نمی دهند و معمولا از تمامی معافیت تحصیلی و فرصتی که نظام وظیفه برای تعیین تکلیف مشخص نموده است استفاده می نمایند و در آخر درخواست خود را در سامانه نظام وظیفه ثبت می نمایند.

مخاطب ما آن دسته از مشمولانی است که به این مهم اهمیت می دهند. در حالت کلی مشمول باید تاریخ اعزام خود را برحسب معیارهایی از قبیل فصول و تعطیلات مشخص کنند.

از جمله برنامه های سین سربازان در دوران آموزشی، رژه می باشد که بسته به آب و هوا سختی خاص خود را دارد. بنابراین اعزام در فصول پاییز، اواخر زمستان و اوایل بهار، بهترین زمان برای گذراندن دوره آموزش خدمت سربازی است.

باتوجه به برنامه و آموزش های خاص این دوره، تابستان به دلیل گرما و رطوبت، زمان مناسبی برای اعزام نمی باشد. هرچند مشمول بنابه شرایطی که دارد می تواند زمان مخصوص خود را انتخاب نماید.

تاریخ های خاص

تاریخ های خاص (تعطیلات)

سربازان با توجه به مدارک تحصیلی خود در زمان های مشخصی اعزام سربازی می شوند. وظیفه های دانشگاهی (لیسانس به بالا) قبل از کرونا یکم ماه های زوج و در حین کرونا یکم هر ماه اعزام به خدمت می گردند. سربازان وظیفه (فوق دیپلم به پایین) قبل از کرونا نوزدهم هر ماه و در حین کرونا سوم هر ماه اعزام به خدمت می گردند.

مشمولی که قصد رفتن به سربازی را دارد برای راحتی خود می تواند اعزام خود را در صورت امکان در برج طلایی ( برج دوزاده) تنظیم کنند. زیرا بخشی از دوره با تعطیلات نوروزی تداخل داشته و دوره آموزشی راحت تر سپری می شود.

برخی از ماه ها با توجه به تعطیلاتی که دارند نیز زمان مناسبی برای اعزام سربازی هستند. بر فرض مثال یکی از ماه های مناسب اعزام، ماهی است که با ماه رمضان تداخل دارد. زیرا در این ماه به دلیل روزه گرفتن و سختی حاصل از آن، رژه و برخی کارهای دیگر تا حد زیادی کنسل شده و برنامه سین بیشتر روی کلاس های تئوری متمرکز می گردد.

نحوه تنظیم تاریخ اعزام سربازی

از جمله فواید سیستمی و کامپیوتری شدن فرآیند سربازی، امکان تعیین ماه اعزام است. در این فرآیند مشمولان می توانند در صورت همکاری پلیس+۱۰، از ماه هایی که امکان اعزام در آن ها وجود دارد مطلع شوند. معمولا این تاریخ ۴-۲ ماه قابل تنظیم می باشد.

یکی دیگر از این راه ها استفاده از تمدید یا تعجیل است. در تمدید، فرد تاریخ اعزام خود را یک یا دو دوره بر حسب دلایلی به تعویق می اندازد. حال می تواند این دلیل مواردی مثل ثبت نام دانشگاه، کنکورهای سراسری، مشکلات خانوادگی و… را شامل گردد.

در تعجیل، فرد تاریخ اعزام سربازی خود را در حد یک دوره جلو می اندازد. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد اما در مقایسه با تمدید اعزام سربازی خواهان خیلی کمتری دارد.

در این مقاله به بررسی مواردی پرداختیم که در خدمت راحت تر، کمک کننده هستند. در صورتی که جوابی برای سوالات خود نیافته اید، می‌توانید جهت مشاوره رایگان با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *