آزمون آزمایشی

برخی از دانش آموزان تلاش خود را برای رسیدن به هدف از سال های قبل شروع می کنند. تا اینکه به سال آخر و منتهی به کنکور سراسری می رسند. دانش آموزان باید معیارهای مناسبی برای سنجش میزان تلاش خود داشته باشند. از مهم ترین موارد در سال کنکور، شرکت در آزمون آزمایشی است.

بسیاری از دانش آموزان در سال کنکور دچار سردرگمی می شوند. اینکه در کدام آزمون آزمایشی ثبت نام کنند: قلم چی، گزینه دو، گاج و یا سنجش. در این زمینه دانش آموز باید با مشاور خود به صحبت بپردازد تا ابهامات برطرف و انتخاب مناسبی انجام گیرد.

آزمون های آزمایشی مختلفی در کشور برگزار می شود و هرکدام مزایا و معایبی را دارا هستند. در این مقاله قصد بررسی انواع آزمون آزمایشی را داریم تا بتوانیم شناختی در جهت انتخاب بهتر در شما ایجاد نماییم. در صورت وجود هرگونه سردرگمی در زمینه تحصیلی، می توانید با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون آزمونم من نتیجه خوبی میگیرم!

بدون آزمونم من نتیجه خوبی میگیرم!

آزمون وقت تلف کردنی بیش نیست!
آزمون برم که چی بشه؟ جمعه ها باید خوابید!

تفکراتی مخرب و ناکار آمد که فقط سبب سستی در مطالعه و پشتکار می گردد. آزمون ملاکی جهت ارزیابی توان و نزدیکی شما به هدفتان است. وقتی تسلطی نسبت به کیفیت مطالعات و یادگیری خود ندارید، چگونه می توانید تعادل را به برنامه ریزی خود برگردانید؟

همین کافی است که تعداد زیادی از داوطلبان کنکور با نتایج خوب و رضایت بخش، در آزمون آزمایشی شرکت می کردند. البته لازم به ذکر است که فقط ثبت نام و شرکت در آزمون آزمایشی به خودی خود نتیجه بخش نخواهد بود و تلاش،برنامه ریزی و مطالعه و… نیز دارای اهمیت هستند.

انواع آزمون های آزمایشی

از معتبرترین و پرطرفدارترین آزمون های داخل کشور می توانیم به 4 مورد ذیل اشاره کنیم:

  • گاج
  • قلم چی
  • گزینه دو
  • سنجش

دانش آموزان با شرکت در آزمون آزمایشی علاوه بر داشتن سیر مطالعاتی مسنجم، می توانند با سایر رقبای خود در کنکور سراسری نیز رقابت کنند. این رقابت اطلاعات خوبی برای تغییر استراتژی و بالا بردن کیفیت یادگیری به دانش آموز ارائه می دهد.

آزمون آزمایشی گاج

 

آزمون آزمایشی گاج

سطح آزمون

گاج از بهترین موسسات آموزشی در زمینه کنکور می باشد. سوالات گاج از نظر نزدیکی به کنکور سراسری در وضعیت مناسبی قرار دارد. به گونه ای که اگر دانش آموز تراز 6500 را در آزمون گاج بیاورد، با اختلاف کمی همین تراز در کنکور تکرار خواهد شد.
گاج سعی کرده که سوالات از سطوح مختلف دشواری و از کیفیت بهتری برخوردار باشد. نسبت به سوالات قلم چی از دشواری کمتر و نسبت به گزینه دو از دشواری بیشتری برخوردار است.

جامعه آماری

از نظر جامعه آماری تعداد شرکت کنندگان کمتری نسبت به قلم چی و گزینه دو دارد و مناسب دانش آموزانی که تمایل به جامعه آماری بالا دارند نیست.

کیفیت برنامه

از نظر کیفیت برنامه آزمون آزمایشی، گاج و سایر رقبا تفاوت آنچنانی ندارند. در آزمون های گاج دروس معمولا 3تا4 بار دوره می شوند. این برنامه برای کسانی که از ابتدا با آزمون پیش آمده اند مناسب می باشد. داوطلبانی که در میانه راه نسبت به ثبت نام آزمون آزمایشی اقدام کرده اند می بایست برنامه ریزی مجزایی برای خود داشته باشند.

کیفیت کارنامه

در کارنامه های گاج شما می توانید طبق نمودار موجود تراز هر آزمون را با آزمون قبل در بخش های اختصاصی، عمومی و کلی بسنجید. ضریب رشد شما نمایش داده شده و داوطلب می تواند از نکات مثبت و منفی مطالعات و یادگیری خود مطلع شود. امکان دریافت آنلاین کارنامه توسط گاج فراهم شده است.

هزینه و قیمت

هزینه و قیمت

آزمون های آزمایشی گاج معمولا متشکل از 23 مرحله به اضافه 3 آزمون جامع می باشد. هزینه آزمون گاج نسبت به قلم چی مناسب تر و نزدیک به گزینه دو است. هزینه این آزمون ها تقریبا برابر 700.000 تا 1.100.000 تومان می باشد.

نکته: لازم به ذکر است که لزوما هزینه بالا نشانگر آزمون خوب نبوده و بالعکس هزینه پایین هم نشانه آزمون ضعیف نمی باشد.

نکاتی دیگر

برخی از دانش آموزان در انتخاب نوع آزمون خود از گزینه های انتخابی زیادی برخوردار نیستند. زیرا ممکن است به جز دو موسسه، موسسات دیگر شعبه و امکانات برگزاری آزمون در آن شهر را نداشته باشند. برای این گروه از داوطلبان بهتر است که با استفاده از شرایط موجود، تمرکز خود را بیشتر بر تحلیل آزمون و کیفیت مطالعاتی خود بگذارند.

عده ای دیگر از دانش آموزان به طور همزمان، اقدام به ثبت نام در دو آزمون می کنند که اثرات مخربی می تواند با خود به همراه داشته باشد. با توجه به تجربه خودم، دانش آموز در این زمان دچار خستگی گشته و تداخل آزمون ها می تواند برای او استرس آفرین گردد. علاوه بر آن در صورت یکی نبودن بودجه بندی، حجم مطالعاتی افزایش و فشار بر روی دانش آموز بیشتر می گردد.

در بخش اول این مقاله به بررسی تفکرات نسبت به آزمون آزمایشی و آزمون گاج پرداختیم. در بخش دوم مقاله آزمون های آزمایشی قلم چی، گزینه دو و سنجش مورد بررسی قرار خواهند گرفت. لذا برای تصمیم درست در بخش دوم نیز با ما هرماه باشید.

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید جهت مشاوره رایگان با مشاورین راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *