سلام به شما دوستان کنکور سراسری، سلام به هرکسی که در هرجایی داره خودش رو برای آزمونی آماده میکنه و قید خیلی چیزارو زده، فقط بخاطره هدفش. سر صحبتم بیشتر با تجربیاس با هدفایی مثل قبولی پزشکی ، ولی مطلبمون حتما میتونه برای ریاضیا و انسانیا هم مفید باشه. تقریبا 7 ماه گذشته و الان اواسط زمستونیم. تقریبا 5 ماه تا کنکور سراسری زمان مونده.

اکثر دانش آموزا تا جایی که تونستن خوندن، یه سری از دوستامونم تا جایی که تونستن نخوندن! هر دو گروه خسته نباشید. باید بگم تویی که خوندی دمت گرم، اما هنوز 5 ماه دیگه باید بخونی و ادامه بدی. و تویی که نخوندی 5 ماه وقت داری و توام باید بخونی!

اگه بخاطر نتیجه نگرفتن توی آزمونا و یاد نگرفتنت بوده که باعث دلسردی شده، باید بگم تو این همه درس نخوندی که بخاطر یه تراز یا یه ندونستن روش مطالعه صحیح کنار بکشی. وقت برا کنار کشیدن زیاده دوست من، وقت برای خوندن کمه پس پاشو و این وضعیتت رو رها کن.

ببین اگه با دل و جون وقت بزاری و بخونی و تلاش کنی رتبه تک رقمی هم میشی، چه برسه به پزشکی و عمران و حقوق دانشگاهای خوب. که خب سختیای خودش رو داره. که میطلبه مرد میدون و روزای سخت باشی.

خودمونی باهات حرف زدم تا راحت باشیم ولی اگه تصمیم گرفتی که حالت از وضعیتت بهم بخوره و حرکت کنی دیگه وقتشه جدی باشیم. با من باش تا ببینیم توو دنیای کنکوری چه خبره.

مباحث قابل مطالعه

مباحث قابل مطالعه و پر بازده برای داوطلب با هدف قبولی پزشکی

وقتی صحبت از توانستن می‌شود یعنی فرد، که در اینجا من مشاور هستم، شرایط را سنجیده‌ام و برحسب محاسبات ذهنی که داشته‌ام احتمال موفقیت را برای داوطلب پرتلاش در نظر می‌گیرم. اگر میخواهی دلیل و نحوه انجام این محاسبات را بدانی با من همراه باش.

  • قبولی پزشکی: ادبیات و زبان فارسی

    در درس ادبیات لغات و آرایه به همراه پرتست‌ترین مبحث یعنی قرابت می‌تواند جان تازه‌ای به دانش آموز بدهد. در لغت وقت زیاد برای مطالعه، در آرایه آموزش خوب و مثل قرابت تعداد زیادی تست می‌بایست صرف شود. تایم‌های 20 الی 30 دقیقه‌ای قبل خواب زمانی مناسب برای تست‌های قرابت است. سه بخش ذکر شده بالای 55درصد از این درس را در بر می‌گیرند.

  • قبولی پزشکی: عربی

    با مطالعه نکات ترجمه و یادگیری تکنیک‌های آن در کنار قواعد عربی، که با تست زنی می‌توانید به تسلط کافی برسید، بالای 60 درصد از 100 عربی را پوشش می‌دهید.

  • قبولی پزشکی: دین و زندگی

    اگر بگویم از هم اکنون نیز درصد 100 دست یافتنی می‌باشد تعجب آور نیست. معارف درسی حفظی و فرار است که نیاز به مطالعه و مرور فراوان دارد. ثبات در مطالعه از رموز موفقیت در این درس ساده است.

  • قبولی پزشکی: زبان انگلیسی

    لغت در این قسمت حرف اول را می‌زند. هرچه بتوانیم دایره لغات خود را افزایش دهیم درصد بیشتری به جز قسمت لغات نصیبمان می‌شود. قواعد از بخش های دیگری است که پاسخ زمان صرف شده به خود را به خوبی می‌دهد. از ریدینگ نترسید و درصد بالای 50 را برای خود در نظر داشته باشید.

  • فیزیک

    تفکیک از مهم‌ترین مولفه‌ها در دروس ریاضی و فیزیک است. با مطالعه مباحث زیر می‌توان درصد بالای 40 را کسب کرد.
    پیش2
    خازن و بردار
    حرکت شناسی(بخش‌های پرتست)
    موج و مغناطیس و الکترومغناطیس
    گرما و قانون گازها

  • ریاضیات

    دروس آمار، حد، مشتق، دنباله، لگاریتم، ماتریس و دو سه مبحث دیگر می‌تواند نتیجه خوبی برایتان به وجود آورد. از اسم عناوین ذکر شده نترسید و با تسلط و تست زنی زیاد به درصدی بالای 40 برسید.

  • شیمی

    با گذشت زمان تست‌ها بیشتر محاسباتی و مفهومی گردیده‌اند. اما همچنان تعدادی تست حفظی و درکنار آن محاسباتی آسان برای داشتن درصد بالای 30 وجود دارد. آن‌ها را یافته و مطالعه کنید.

  • زیست شناسی

    مطالعه روزانه و پیوسته زیست جزء لاینفک برنامه مطالعاتی دانش آموز با هدف قبولی پزشکی است. دروس مرتبط به هم و سوالات ترکیبی هستند. تکرار چرخه مطالعه، تست و مرور برای هر درس و مطلب تا هرجایی که ممکن است توصیه می‌گردد.

 

هنوز وقت داری

داوطلبی که با 4 ماه مطالعه(بعد از عید) توانست قبولی پزشکی بیاورد!!!

دانشجوی پزشکی دانشگاه سنندج با معدل نهایی 15.23 هستم. سال کنکورم که 95 بود نمیدونستم دارم چیکار می‌کنم و هر هفته یه برنامه می‌نوشتم و بهش عمل نمی‌کردم پیش مشاور هم رفته بودم ولی فایده‌ای نداشت. یه روز برنامه رو جلو می‌بردم اما وقتی چشمام به حجم کتابا می‌افتاد دلسرد می‌شدم و گریه می‌کردم.

فرداش مطالعه نمی‌کردم. چند هفته ای همینطور بودم تا آخر اسفند تصمیم گرفتم عید رو بخونم و یه برنامه تا آخر عید نوشتم. اما 13 فروردین شد و دوباره هیچی نخونده بودم و خیلی ناراحت بودم.

فرداش رفتم پیش یکی از معلمام و  شرایط رو بهش توضیح دادم و گفتم میخوام برای کنکور سال بعد بخونم و امسال نمی‌رسم. ایشون هم گفتن باشه ولی از همین الان با این برنامه‌ای که میدم مطالعه رو شروع کن، تا کنکور بیشتر مطالب رو می‌خونی و برای سال بعدتم آماده‌تری.

قبول کردم و برنامه‌ سنگینی که روزی 16 ساعت تا خود کنکور اون سالم مطالعه داشت رو با تعجب گرفتم. برنامه خیلی سنگینی بود و بیشتر مطالب تا کنکور همون سالم جمع میشد و منم میگفتم خوبه خب، از کسایی که بخوان سال بعد کنکور شرکت کنن خیلی جلو میفتم.

با یکی دیگه منو آشنا کرد و با هم شروع به خوندن کردیم و تا روز قبل کنکور داشتیم مطالعه می‌کردیم و هر بار معلمم می‌گفت با خیال راحت بخونید که تا سال بعد وقت داریم. روز قبل کنکور هم 8 ساعت مطالعه کردیم و مادرامون به زور مارو از کتابا جدا کردن. مادرم گفت خوشبحال شما که استرس ندارید و بیچاره اونایی که کنکور دارن. ماهم خندیدیم و فرداش رفتیم سر کنکور.

استرس داشتیم ولی کم، دوستم استرسش یکمی بیشتر بود. کنکور رو دادیم و حتی اون روز اومدیم رفتیم 5 ساعت مطالعه طبق برنامه داشتیم انجام دادیم. حتی روز اعلام نتایج که اومده بود در حال مطالعه بودیم که مادرم اومد و گفت نمیخواید نتایج رو ببینید، که بعد نگاه دوستم به هم تصمیم گرفتیم بریم و ببینیم.

وقتی که رتبه‌هارو دیدیم در لحظه جیغ کشیدیم. اولش فکر کردم 2126 که دیدم بیست و یک هزاره که دوستم گفت این رتبه شدی و بغلم کرد. دوستمم 2145 شده بود. من قبولی پزشکی آوردم و اون دندون پزشکی.

اصلا توقع این نتیجه رو نداشتیم و مهم‌ترین عاملی که توی موفقیتمون موثر بود همین بی استرس بودن و آرامشی بود که داشتیم. پس شما هم سعی کنید استرسی به خودتون راه ندین چون فقط ناراحتی و اعصاب خوردی میاره و برای هدفی که دارین هرجوری شده تلاش کنید.

  • درصدهامون:
    ادبیات۸۲
  • عربی۹۰
  • دینی74
  • زبان۶۵
  • ریاضی۳۸
  • زیست۶۴
  • فیزیک۴۰
  • شیمی۳۰

 

امیدوارم این مقاله توانسته باشد انگیزه و امیدواری برای قبولی پزشکی و یا هر هدفی دیگر را در شما بیدار کند و موجبات دل کندن از موقعیت فعلی را برای شما فراهم آورده باشد. در صورت وجود هرگونه مشکل می‌توانید جهت مشاوره تحصیلی با مرکز مشاوره راز ماندگار در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *