از اصلی ترین سوالات مهم در مشاوره ازدواج پرسیده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مسائل اصلی ما چیست؟

مواردی که از نظر همسر بیشترین اهمیت را دارند اغلب از نظر همسر دیگر ناچیز به نظر می رسند. هنگامی که در رابطه هستید، جلسات مشاوره ازدواج و زوجین می تواند بر روی این تعارضات احتمالی متمرکز باشد. از همسرتان بپرسید که فکر می کند مسائل اصلی بین شما دو نفر چیست و می توان برای اصلاح اوضاع چه کند. به عنوان مثال، همسرتان ممکن است فکر کند که شما وقت کافی را با هم نمی گذرانید و شما می توانید با کشف راه هایی که می توانید بیشتر اوقات از وقت با یکدیگر لذت ببرید این مشکل را برطرف کنید. برای یافتن راه حل، ابتدا باید بدانید که مشکلات چیست.

2. چه موضوعاتی مهمترین هستند؟

دریابید که همسرتان مهمترین موضوعات را در نظر دارد و ابتدا روی آنها کار کنید. همچنین باید دیدگاه های خود را در مورد مهمترین موضوعات به هم منتقل کنید تا هر دوی شما بتوانید روی آنها با هم کار کنید.

3. آیا طلاق می خواهید؟

اگر نگران هستید که رابطه شما به نقطه ای بدون بازگشت رسیده است، یکی از بارزترین سوالات مشاوره ازدواج این است که آیا باید با هم بمانید؟ تا زمانی که هر دو به طلاق جواب مثبت ندهید، ارزش آن را دارد که به عنوان راهی برای نجات ازدواج خود، به مشاوره مراجعه کنید. طلاق آسان و کم هزینه نیست، بنابراین باید کاملاً مطمئن باشید که قبل از برداشتن آن مرحله، آماده انصراف هستید زیرا بازگشت به محض تصمیم گیری سخت است.

4. چه چیزی بیشتر از همه شما را آزار می دهد؟

در یک ازدواج ، برخی از موارد در مورد شریک زندگی شما همیشه اعصاب شما را خراب می کند. این موارد معمولاً زمینه ساز طلاق نیستند، اما موارد بزرگی مانند عدم اعتماد می توانند صمیمیت را از بین ببرند. با پرسیدن سوالات مشاوره ازدواج می توانید بفهمید همسرتان چه چیزهایی را درباره شما می خواهد تغییر دهد و می توانید روی این مسائل کار کنید. فقط قول هایی ندهید که قصد انجام آنها را ندارید.

5. چه نوع عشق را احساس می کنید؟

پرسش از همسرتان در صورت علاقه داشتن یکی از اساسی ترین سوالات مشاوره ازدواج است . سقوط و بیرون آمدن از عشق رمانتیک آسان است، اما عشق در یک ازدواج واقعی عمیق تر است. اگر همسرتان هنوز احساسات عمیق و ماندگاری نسبت به شما دارد، پس ارزش آن را دارد که به کار در رابطه ادامه دهید.

6. آیا به من اعتماد داری؟

اعتماد یکی از مهمترین عوامل در هر رابطه ای است. اگر شخص مهم دیگر به سختی به شما اعتماد کند، اتصال در هر سطح دشوار است. طبق روانشناسی امروز، صرف نظر از این که رابطه شما با همسرتان چقدر بی اعتماد شده است، اگر هر دو نفر تمایل به کار در این رابطه را دارند، هرگز برای بازسازی دیر نیست.

 

7. چگونه می توانم اعتماد شما را جلب کنم؟

یکی از عناصر اصلی در جلب اعتماد، بخشش است. تشخیص دهید اگر شریک زندگی شما یاد گرفته است به دلیل کارهایی که انجام داده اید، در مورد شما فکر منفی کند. یاد بگیرید درباره نیازها و احساسات صحبت کنید و دلایل خود را برای آنچه انجام داده اید به اشتراک بگذارید. استغفار کنید و توضیح دهید که دیگر هرگز اشتباه خود را تکرار نمی کنید. به همسرتان فرصت دهید تا به شما بگوید برای جلب اعتماد باید چه کاری انجام دهد.

تا اینجا نیمی از سوالات مهم در مشاوره ازدواج آشنا شده اید و پیشنهاد میکنم که حتما این سوالات را از خودتان بپرسید و همچنین در جلسه مشاوره پیش از ازدواج سعی کنید برای همه این سوالات پاسخی پیدا کنید که با شما همخوانی داشته باشد.

8- آیا تاکنون فکر کرده اید که رابطه ای برقرار کنید؟

طبق نتایج نظرسنج MSNBC ، تقریباً از هر پنج بزرگسال، یك نفر شریک زندگی فعلی خود را فریب داده است. اگر همسرتان به فکر خیانت افتاده است، دلیل آن را پیدا کنید.

9. انتظارات شما از مشاوره ازدواج چیست؟

از شریک زندگی خود بپرسید که وی از مشاوره ازدواج چه انتظاری دارد. اگر همسر شما با همان امید نجات در ازدواج که انجام می دهید به مشاوره مراجعه کند، در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید کارها را حل کنید.

10. دلایلی که می خواهید کارها را حل کنید چیست؟

از همسرتان بپرسید که دلایل انجام مشاوره ازدواج چیست؟ اگر پاسخ ها حول عشق و تعهد باشد، این احتمال وجود دارد که بتوانید برای بازسازی رابطه با هم کار کنید. اگر پاسخ به همراه ماندن برای فرزندان یا تعداد صورتحساب هایی است که به اشتراک می گذارید، ممکن است لازم باشد رابطه را دوباره ارزیابی کنید.

11. آیا درگیری های در گذشته وجود دارد که ما باید آنها را حل کنیم؟

اگر درگیری های حل نشده ای وجود داشته باشد، حرکت به جلو دشوار است. در بحث های آینده نه تنها گذشته به وجود خواهد آمد، بلکه اگر هنوز از کاری که انجام داده اید عصبانی هستید، نزدیک شدن به آن دشوار است. در صورت وجود هرگونه مسئله حل نشده اطلاعات لازم را کسب کرده و روی آنها کار کنید.

12. آیا احساس می کنید می توانید با من ارتباط برقرار کنید؟

یکی از مهمترین جنبه های یک رابطه، ارتباطات است. اگر نتوانید راحت با یکدیگر صحبت کنید، هرگز قادر به حل مشکلات آینده نخواهید بود. راه های جدیدی برای بهبود ارتباط با یکدیگر بدون قضاوت یا عصبانی شدن پیدا کنید. هم چنین مشاوره ازدواج هم در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

13. آیا احساس می کنید پذیرفته شده اید؟

دریابید که آیا همسرتان از طرف شما احساس دوست داشتن و پذیرفتن می کند. مهم است که از شما پشتیبانی شود و حتی مهمتر از همه برای کسب مقبولیت از کسانی که دوستشان دارید، مهم است. اگر همسرتان احساس عدم قدردانی می کند، باید روی یافتن راه هایی برای نشان دادن قدردانی خود از رابطه تلاش کنید.

14. آیا شما مایل به تغییر برای پیشرفت هستید؟

هر دوی شما باید مایل باشید که در این رابطه کار کنید. یکی از مفیدترین سوالات مشاوره ازدواج برای پرسیدن از همسرتان این است که آیا وی مایل است تمام تلاش خود را برای بهتر شدن امور انجام دهد، به شرطی که شما هم آماده انجام چنین کاری باشید.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *