بهترین مشاوره خانواده و ازدواج

بهترین مشاوره خانواده و ازدواج برای شما ممکن است کسی نباشد که برای همسایه شما کار کرده و نه درمانی که می دانید در یک مجله از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت روان ذکر شده است. یافتن بهترین درمانگر به معنای یافتن حرفه ای مناسب با نیازهای شما و مطابقت مناسب با شخصیت شماست. قبل از انتخاب درمانگر، صلاحیت ها، تکنیک های درمانی و هزینه را از نزدیک بررسی کنید. با توزین دقیق این عوامل، می توانید درمانگر مناسب خود و همسرتان را پیدا کنید.

 از کجا جستجو را شروع کنیم؟

برای شروع جستجوی خود جهت یافتن بهترین مشاوره خانواده و ازدواج ، ممکن است بخواهید به ارائه دهندگان خدمات بهداشت روان مراجعه کنید که بخشی از شبکه مراقبت های مدیریت شده شما هستند. اگر احساس راحتی می کنید، می توانید با دوستان و خانواده خود در مورد اینکه کدام درمانگر را توصیه می کنند و اینکه چرا آن درمانگر برای آنها کار می کند، صحبت کنید. اگر در شهر خود دانشگاه دارید، می توانید با بخش روانشناسی تماس گرفته و توصیه هایی را بخواهید.

اگر قبلاً برای درمان فردی به کسی مراجعه کرده اید، می توانید توصیه هایی را درخواست کنید، اما باید از آوردن شریک زندگی خود نزد درمانگر فردی خود پرهیز کنید، زیرا این امر باعث می شود همسرتان بیش از حد احساسی برخورد کند. وب سایت های مختلفی مانند انجمن ازدواج و خانواده درمانی در دسترس است، که دارای فهرست های آسان برای استفاده از متخصصان دارای مجوز است تا به شما در شروع جستجو کمک کند. هنگامی که جستجوی خود را در یک لیست کوتاه محدود کردید، شروع به مصاحبه با آنها در مورد روش های درمانی آنها کنید.

ویژگی هایی که باید در مشاوره خانواده و ازدواج جستجو کنید

درمانگر یا مشاوری که برای مشاوره خانواده و ازدواج برای کار انتخاب می کنید باید مطابقت خوبی با شما و همسرتان داشته باشد. قبل از شروع جلسات مشاوره ازدواج یا خانواده درمانی، با درمانگر مصاحبه کنید و چند سوال مطرح کنید. اطمینان حاصل کنید که درمانگر، متعهد به کمک به شما در یافتن راه حل هایی برای بهتر شدن ازدواج شما است نه فقط کمک به شما در گذراندن یک طلاق.

باید بین شما و درمانگر میزان راحتی و احترام وجود داشته باشد و او باید همان روابط و ارزش های ازدواج را داشته باشد که شما دارید. یک درمانگر خوب به شما کمک خواهد کرد تا به جای شرکت در جلسات درمانی بی پایان و بدون پایان، شما را در مسیر اهداف خود قرار دهد. در آخر به غرایز خود اعتماد کنید. اگر فکر نمی کنید در حال پیشرفت هستید یا نمی توانید واقعاً با درمانگر خود صحبت کنید، ممکن است زمان حرکت و انتخاب یک متخصص دیگر فرا رسیده باشد.

استفاده از رویکردهای درمانی که واقعاً کارساز هستند

انواع مختلفی از درمان وجود دارد، از روانکاوی گرفته تا مشاوره خانواده و ازدواج. قبل از شروع هر نوع درمانی، شما و شریک زندگی خود باید با هر درمانگری در مورد اینکه آیا روش انتخاب شده واقعاً برای شما مفید است صحبت کنید. در حالت ایده آل، نوع درمانی که استفاده می کنید باید سابقه اثبات شده برای کار در زوج های دیگر را داشته باشد که مشکلات مشابه شما و همسرتان را تجربه می کنند.

در مورد تجربیات کار با زوج هایی مثل شما از درمانگران سوال کنید و از نحوه برخورد آنها با این زوج ها بپرسید. اگر به دنبال درمانی با سابقه اثبات شده اثرگذاری هستید، ممکن است بخواهید درمان متمرکز بر احساسات (EFT) را امتحان کنید. تحقیقات نشان می دهد که EFT یکی از موثرترین انواع درمان برای زوجین است. تقریباً سه چهارم زوجینی که از EFT استفاده می کنند از شدت پریشانی و بهبودی پیشرفت می کنند.

 

موارد قابل بررسی دیگر در انتخاب و یافتن بهترین مشاوره خانواده و ازدواج

 

اصلاح رفتار ناکارآمد: انتخاب یک درمانگر یا مشاوره خانواده و ازدواج، متعهد به کمک به شما در عملکرد

اگر در روابط خود، رفتار ناکارآمد یا ناسالم دارید، درمانگر ایده آل با شما همکاری می کند تا این رفتارها را اصلاح کند. اگر رفتارهای نامناسب عملکردی مانند سوء استفاده جسمی یا روحی در روابط شما وجود داشته باشد، ممکن است درمانگر مداخله کند و یکی از شما را به خانه ای امن بفرستد. با این حال، در صورت ادامه زندگی مشترک، ممکن است از طریق درمان یا آموزش به مسائل دیگر پرداخته شود.

به عنوان مثال، یک نفر ممکن است علاوه بر درمانی که شما دو با هم انجام می دهید، در کلاس های کنترل خشم نیز شرکت کند. در بسیاری از موارد، یک استراتژی مهلت زمانی می تواند برای اصلاح رفتارهای ناکارآمد کمک کند. برخورد با رفتارهای ناکارآمد باید از اولین مواردی باشد که درمانگر شما به آن می پردازد.

درمانگران ازدواج یا خانواده یا روانشناسان و روانپزشکان

یکی از اولین تصمیماتی که باید در هنگام مراجعه به مشاوره خانواده و ازدواج بگیرید این است که دوست دارید کدام نوع درمانگر را ببینید. روانشناسان متخصصان بهداشت روان هستند که دارای مدرک دکترای روانشناسی هستند و روانپزشکان نیز متخصصان بهداشت روان هستند که دارای مدرک پزشکی هستند. یک مشاور عالی ازدواج برعکس، یا خانواده درمان ممکن است فقط با مدرک کارشناسی ارشد کار کنند.

با این حال، توجه به این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از این متخصصان دارای مدرک دکترا نیز هستند. اگرچه ممکن است ازدواج و خانواده درمانگر، تحصیلات کمتری نسبت به اکثر روانشناسان یا روانپزشکان داشته باشند، اما آنها به طور خاص برای کار با خانواده ها و زوج ها آموزش دیده اند و این تمرکز اغلب یک مزیت منحصر به فرد به آنها می دهد. طبق انجمن ازدواج و خانواده درمانی، خانواده درمانی معمولاً در 30 جلسه جلسات کمتر از درمان فردی مسائل را حل می کند.

متأسفانه، بسیاری از برنامه های مشاوره خانواده و ازدواج شامل موارد زوج درمانی نیستند، بنابراین ممکن است مجبور باشید به گزینه های دیگری فکر کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه درمان، سرمایه گذاری در رابطه طولانی مدت شماست. کمی پول اضافی که اکنون صرف شده است می تواند بقیه زندگی شما را بسیار شاد وپایدارتر کند. خانواده درمانی همچنین با کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی در طول زندگی شما مرتبط است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *