مشاوره خانواده آنلاین

از بزگترین دلایل استفاده از مشاور خانواده آنلاین راحتی برای برگزاری جلسات مشاوره اشاره کرد، شاید بعضی از خانواده ها با دیدگاه سنتی با آمدن به مرکز مشاوره خانواده راحت نباشند.

چطور باید آنلاین مشاور خانواده بگیرم؟

در حقیقت، اثبات شده است که مشاور خانواده آنلاین از خانواده درمانی حضوری موثرتر است. طبق گفته  انجمن بین المللی مشاوران ازدواج و خانواده، 57 درصد از خانواده هایی که از روش درمانی آنلاین استفاده می کردند، در مقایسه با 42 درصد از افرادی که به مشاوره حضوری سنتی مشغول بودند، موفق بودند.

اگر شما و خانواده در حال حاضر در روابط خود با مشکل روبرو هستید، حتی تلاش برای ترتیب دادن جلسات درمانی با مشاوره خانواده داده اید این امر ممکن است یک چالش غیرقابل حل باشد. اعضای خانواده در سنین مختلف و مراحل مختلف زندگی ممکن است در تلاش برای یافتن یک برنامه درمانی مناسب باشند. بعلاوه، اگر یکی از اعضای یک خانواده با یک مسئله بهداشت روانی مانند اضطراب اجتماعی یا اختلال شخصیت مرزی روبرو باشد، ممکن است اقدام به درمان حضوری چالش برانگیزتر باشد و باعث پریشانی اضافی شود.

درمان آنلاین با مشاور خانواده آنلاین، قرارها را برای همه آسان تر و انعطاف پذیر می کند. دیگر نیازی نیست که برنامه خود را برای قرار ملاقات در یک زمان که احتمالاً برای بیشتر خانواده شما کارساز نیست، تنظیم مجدد کنید. همچنین می توانید رانندگی در یک اداره در سطح شهر را فراموش کنید. گفتگوی ویدئویی و کنفرانس به شما و اعضای خانواده اجازه می دهد تا راحت تر و برابرتر شرکت کنند. بعلاوه، شما از مکانی صحبت خواهید کرد که احتمالاً احساس راحتی می کنید، به خصوص اگر از خانه تماس بگیرید.

مشاوره خانواده

مشاور خانواده آنلاین خانواده چه مواردی را درمان می کند؟

مشاور خانواده آنلاین می تواند هر نوع مشکل یا نگرانی در خانواده شما را برطرف کند. برخی از رایج ترین ها عبارتند از:

1-ارتباطات

به ویژه برای خانواده هایی که اعضای نوجوان دارند یا اختلافات سیاسی گسترده ای دارند. مشاور خانواده آنلاین با داشتن یک متخصص برای تعدیل و هدایت مکالمه می تواند به همه فرصتی برای احساس شنیدن بدهد. همه بتوانند در این مشاوره نظرات خود را بیان کنند و ارتباطی موثر شکل گیرد.

2-مصرف مواد

در کنار تأثیرات جسمی و روحی که مصرف مواد مخدر بر روی فرد می گذارد، اعضای خانواده و سایر عزیزانشان می توانند در نتیجه یک اختلال در مصرف الکل یا مواد، دچار پریشانی شوند. درمان آنلاین با مشاور خانواده آنلاین، می تواند فضا را برای بسته بندی این مسائل فراهم کند و همچنین فرصت هایی را برای مداخلات مراقبتی ایجاد کند.

3-مسائل خانوادگی ترکیبی

گرد هم آوردن دو خانواده از طریق ازدواج مجدد، می تواند زندگی همه را غنی کند، اما همچنین می تواند احساس غم و اندوه، کینه یا حسادت را برانگیزد. در مورد این مسائل، به صورت فعال یا غیرحضوری مشاور آنلاین خانواده می تواند کمک کند.

4-سوء استفاده از هر نوع مسائل

چه احساسی، چه غفلتی، مالی یا جسمی، سوء استفاده باید قبل از شروع حرکت طرفین، در معرض دید و رسیدگی کامل قرار گیرد. یک متخصص بهداشت روان مجاز، می تواند در جهت دهی به این مکالمات در یک فضای امن تفاوت ایجاد کند و درمان آنلاین با مشاور خانواده فاصله ای را که ممکن است لازم باشد فراهم می کند. یک درمانگر همچنین می تواند از گیرنده سو ء استفاده ها پشتیبانی فردی داشته باشد و برای ایمنی و سلامتی آینده دوره های کاری را توصیه کند.

5-حوادث آسیب زای مانند مرگ یا طلاق

هر نوع از دست دادن یک خانواده توسط همه اعضای آن به طرق مختلف احساس می شود. درمان آنلاین می تواند به هر فرد فضا را بدهد تا به شیوه خود غمگین شود، در عین حال به خانواده کمک می کند تا به عنوان یک تیم دلسوز به جلو حرکت کنند.

6-مسائل رفتاری

برخی از کودکان و نوجوانان برای جابجایی در مسائل رفتاری، در خانه، مدرسه و یا در سایر محیط ها به حمایت اضافی از قبیل، مشاور خانواده آنلاین نیاز دارند و بزرگسالان در خانواده نیز ممکن است از پشتیبانی حرفه ای در جهت پیمایش این مشکلات بهره مند شوند.

 

چه روش های مشاوره ای را می توان بصورت آنلاین انجام داد؟

1-تکنیک هایی که برای مشاوره های حضوری سنتی کار می کنند نیز می توانند با موفقیت برابر از طریق اینترنت استفاده شوند. علاوه بر این، مشاوران آنلاین خانواده معمولاً از طریق پیام کوتاه، گفتگوی آنلاین، تماس تلفنی و ویدئویی و محتوای تعاملی در دسترس هستند. به لطف این اتصال، مشاوران آنلاین قادر به کمک به هم برای مسائل حاد در خانواده هستند. مشاوره آنلاین می تواند برای هر موضوعی مفید باشد، دقیقاً مانند مشاور معمولی، اما معمولاً هنگام ملاقات بصورت آنلاین برخوردهای کمتری وجود دارد. وقتی در واقع با افراد دیگر در اتاق نیستید، بازتر شدن و صحبت کردن با نظرتان راحت تر است.

2-مهم نیست که خانواده شما چه مشکلاتی را تجربه می کند (و هر خانواده ای آن را دارد)، مشاور خانواده آنلاین می تواند به شما کمک کند آنها را مرتب کنید. شاید احساس کنید خانواده شما از هم جدا شده اند یا عزیزی را از دست داده اید. صرف نظر از شرایط، مشاوره آنلاین می تواند به شما کمک کند، به خصوص اگر این مسئله حساس باشد و اگر همه در یک فضا باشند، بحث برای آن بسیار شدید است.

اگر اعضای خانواده شما در تلاش برای برقراری ارتباط هستند یا احساس می کنید هیچ کس در خانواده شما را درک نمی کند، مشاور آنلاین می تواند مناسب خانواده شما باشد.

مطالعات موردی نشان داده است که “یک اتحاد درمانی موثر” می تواند از طریق جلسات آنلاین درمان والدین و کودک ایجاد شود. پیگیری حمایت حرفه ای ممکن است خانواده شما را به هم نزدیک کند. قابلیت دسترسی و انعطاف پذیری درمان آنلاین با BetterHelp آن را برای اعضای خانواده در تمام مراحل زندگی بسیار مناسب می کند. راهنما از طریق قالب های مختلفی مانند کنفرانس چت تصویری و ارسال پیام کوتاه در دسترس است و شما حتی نیازی به ترک خانه خود ندارید. همانطور که این بررسی ها توسط کاربران نشان داده است که، مشاورخانواده آنلاین به بسیاری از افراد در شرایط مشابه این چنینی کمک کرده است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *