درمان مشکلات جنسی

صمیمیت جسمی و عاطفی قسمتهای اساسی سلامت رابطه جنسی را تشکیل می‌دهند. هنگامی عملکرد جنسی دچار اختلال میشود، داشتن چنین زندگی جنسی ممکن است دشوار باشد. سکس تراپی می‌تواند به شما در درمان مشکلات جنسی کمک کند؛ تا چالش های جنسی خود را رفع کرده و رضایت جنسی برای خود و همسرتان افزایش دهید.

سکس تراپی: درمان مشکلات جنسی با مشاوره جنسی

گرچه به نظر می رسد موضوعات و مسایل جنسی فوق العاده خصوصی هستند، اما برای ارزیابی صحیح اختلال عملکرد جنسی و کمک به شما در داشتن زندگی جنسی با رضایت بخش تر، باید این مباحث پوشش داده شوند  ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با ارایه مشاوره جنسی به شما یک معاینه بدنی کامل از قبیل: بررسی فشار خون بالا، بیماری عروقی، اختلال عصبی یا علائم واضح بیماری در آلت تناسلی یا بیضه ها می دهد. احتمالاً برای بررسی دیابت، بیماری تیروئید، سطح تستوسترون، عملکرد کلیه و کبد و سایر اختلالات هورمونی که ممکن است ارائه دهنده بهداشت یا مشاور شما شک کند، آزمایش خون داده می شود.

علاوه بر این، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما لیستی از داروها و موادی را که استفاده می کنید بررسی می کند تا متوجه شود که آیا اختلال عملکرد جنسی شما با آنها ارتباط دارد یا خیر. از آنجا که مردان به طور معمول چندین نعوظ در هنگام خواب دارند، احتمالاً از شما سوال می شود که آیا با نعوظ بیدار شده اید یا خیر. گاهی اوقات از مردان خواسته می شود یک آزمایش انجام دهند. این آزمایش می تواند به شما کمک کند تشخیص دهد که آیا اختلال نعوظ ممکن است به دلیل مشکلات سیستم عروقی یا عصبی باشد یا نه، لزوما نشان نمی دهد که نعوظ برای نفوذ جنسی کافی است یا خیر. یک آزمایش سونوگرافی که جریان خون در داخل لگن را اندازه گیری می کند می تواند تعیین کند که آیا جریان خون و فشار کافی در آلت تناسلی وجود دارد که نعوظ کافی را فراهم می کند که درمانگر با مشاوره جنسی خود و بررسی این موارد می تواند کمک شایانی به شما کند.

سکس تراپیدرمان مشکلات جنسی

در مورد گزینه های درمانی موثر برای کم میلی، اختلال در نعوظ و سایر مشکلات جنسی می توانید از مشاور جنسی کمک بخواهید. آن ها با حوصله و دقت فراوان به شما مشاوره جنسی می دهند و شما را در این امر یاری می کنند. هنگامی که پزشکان برای اولین بار توجه خود را به اختلال عملکرد جنسی در ابتدای قرن 20 معطوف کردند، آنها معتقد بودند که این امر ناشی از استمناء در دوران کودکی یا رابطه جنسی زیاد در بزرگسالی است.  این روزها، روانشناسان و سایر پزشکان بر بازگرداندن عملکرد و لذت جنسی تمرکز دارند. آنها درمان های موثری را برای بسیاری از شرایط معمول ایجاد کرده اند:

عدم تمایل:

این مشکل به طور فزاینده، زمانی رخ می دهد که افراد علاقه ای به خیالات یا فعالیت های جنسی ندارند و در نتیجه دچار پریشانی یا مشکلات روابطی می شوند.

درمان یک فرآیند چند مرحله ای است:

درمانگران با مشاوره جنسی خود به مشتری در شناخت نگرش منفی در مورد رابطه جنسی، کشف ریشه این ایده ها و یافتن روش های جدید تفکر در مورد رابطه جنسی، کمک می کنند. هم چنین درمانگران ممکن است از مشتری بخواهند که خاطرات افکار جنسی خود را یادداشت کنند، فیلم های اروتیک ببینند یا تخیلات خود را بسازند. درمانگران همچنین هرگونه مشکل در رابطه را برطرف می کنند.

اختلال در نعوظ:

وقتی آلت تناسلی مرد نتواند به حالت قائم درآید یا راست بماند، رابطه جنسی غیرممکن می شود. علت آن معمولاً ترکیبی از عوامل جسمی و روانی است. دلایل جسمی شامل بیماری هایی مانند دیابت یا عوارض جانبی دارو است. یکی از دلایل اصلی روانشناختی مشکلات جنسی، اضطراب در عملکرد است. پس از اولین حادثه، مردان گاهی اوقات بسیار عصبی می شوند و این مشکل دوباره رخ می دهد. برای مردانی که مشکلات جسمی دارند، داروهای موثر در این زمینه می توانند به آن ها کمک کند.

انزال زودرس:

انزال زمانی زودرس است که خیلی زود پس از شروع مقاربت رخ دهد و باعث پریشانی عاطفی شود. در حالی که هنوز علل آن مشخص نیست، درمان تقریباً در همه موارد موثر است. درمان بر آموزش رفتاری متمرکز است. با کمک شریک زندگی خود، مرد یاد می گیرد که برای مدت طولانی تر در برابر تحریک مقاومت کند.

مقاربت دردناک:

مقاربت دردناک یا دیسپارونیا، درد مکرر یا مداوم دستگاه تناسلی است که باعث پریشانی قابل توجه یا مشکلات در رابطه می شود.

چه موقع باید برای درمان مشکلات جنسی به دکتر مراجعه کنید

وقتی مشکلات جنسی ادامه پیدا کند، هر دو شریک زندگی می توانند اضطراب داشته باشند. اگر در مورد آن بحث نکنید، اوضاع می تواند تشدید شود. اگر شرایط بهبود نیافته یا به دلیل جسمی مشکوک هستید، وقت آن است که به پزشک یا مشاور جنسی مراجعه کنید. آماده باشید تا تاریخچه پزشکی کاملی از جمله لیستی از داروهای تجویز شده و بدون نسخه را ارائه دهید. مشخصات مشکل خود را به پزشک خود بگویید. پزشک شما با معاینه جسمی شروع می کند. بسته به نتیجه، ممکن است با یک آزمایش تشخیصی دنبال شود. اگر علت جسمی را پیدا نکردند، مراجعه به یک درمانگر و مشاوره جنسی را در نظر بگیرید.

درمان علل جسمی

درمان به علت های خاصی بستگی دارد. گاهی اوقات، درمان یک بیماری پزشکی زمینه ای را برطرف می کند. در بعضی موارد ، تعویض دارو ممکن است موثر باشد. درمان در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته است. بسیاری از مردان با استفاده از داروهای تجویزی مانند ویاگرا نتایج مثبتی داشتند. سایر درمان ها شامل، کاشت آلت تناسلی، یا جراحی است. ژل های روان کننده یا کرم ها یا هورمون درمانی ممکن است مشکل خشکی واژن را حل کند.

درمان علل روانشناختی

مشاور با ارایه مشاوره های جنسی می تواند کمک کند. یک درمانگر می تواند به شما یاد دهد که چگونه با استرس و اضطراب کنار بیایید. مشاوره مشترک با شریک زندگی خود می تواند به بهبود ارتباطات و افزایش صمیمیت کمک کند. بعضی اوقات، پشتیبانی و آموزش در مورد رفتار جنسی همه چیزهایی است که شما نیاز دارید. می توانید در مشاوره به تصویر بدن و سایر موارد بازدارنده بپردازید. برای اختلال عملکرد جنسی ریشه دار، روان درمانی ممکن است لازم باشد.

چشم انداز بلند مدت

اغلب، هرچه اختلال عملکرد جنسی بیشتر ادامه یابد، سطح استرس و اضطراب شما افزایش می یابد. این می تواند مشکل را تداوم بخشد. بیشتر اوقات، چشم انداز افراد مبتلا به اختلال عملکرد جنسی، کاملاً خوب است. با این حال، برخی از شرایط پزشکی غلبه بر آن را دشوارتر می کند. مدیریت مسائل روانشناختی و مشاوره های جنسی می تواند به این امر کمک کند. اگر هر نوع اختلال عملکرد جنسی دارید، با شریک زندگی خود صحبت کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *