چگونه حال دلمان را خوب کنیم

چگونه حال دلمان را خوب کنیم، در اینجا مواردی که می تواند به شما کمک کند تا برای داشتن احساس خوب در خود تلاش کنید، آورده شده است که با استفاده از آن می توانید این حس و حال را در خود بیشتر کرده و از آن لذت ببرید به شرح زیر است: بسیاری از مردم عشق را به عنوان چیزی توصیف می کنند که شما فقط باید یاد بگیرید که وقتی اتفاق می افتد آن را تشخیص دهید.

برخورداری از عشق

وقتی به عشق فکر می کنید، قلب شما ممکن است اولین عضوی باشد که به ذهن شما خطور می کند و احساس خوب را به شما منتقل می کند. در حالی که اصطلاحاتی مانند “با قلب خود فکر کردن”، “شما در قلب من هستید” این را کاملاً قابل درک می کند، شما واقعاً مغز خود را دارید که باید از آن تشکر کنید.

داشتن مغزی ناشی از عشق مطمئناً در هنگام بروز احساسات بر روحیه و رفتار شما تأثیر می گذارد، اما برخی از اثرات مدتها بعد از اولین عشق نمایان می شود و با گذشت زمان با تقویت تعهد شما ادامه دار می شود.

رضایت از زندگی

آن هیجان سرخوشانه و سرخوشی را که هنگام گذراندن وقت با شخصی که دوستش دارید (یا دیدن او در آن طرف اتاق یا شنیدن نام او) احساس می کنید برای شما احساس خوب و قشنگی را تداعی می کند. شما می توانید این اثر کاملا طبیعی عاشق شدن را به انتقال دهنده عصبی دوپامین ردیابی کنید .سیستم مغز شما برای تقویت رفتارهای لذت بخش، به این ماده شیمیایی مهم تکیه می کند، از جمله راهکارهای احساس خوب داشتن:

  • غذا خوردن
  • ورزش کردن
  • گوش دادن به موسیقی
  • داشتن رابطه جنسی
  • دیدن افرادی که دوستشان دارید

صرف وقت برای فکر کردن در مورد چیز مورد علاقه خود، کافی است تا باعث ترشح دوپامین شود و به شما احساس هیجان و اشتیاق می دهد تا هر کاری که برای دیدن آنها لازم است انجام دهید. سپس، هنگامی که آنها را واقعاً می بینید، مغز شما با دوپامین بیشتری که به عنوان یک لذت شدید تجربه می کنید، “پاداش” می دهد.

محققان به عنوان منبع مورد اعتماد معتقدند این چرخه نقش مهمی در رفتار جفت گیری دارد. احساس خوب وقتی با شخصی که دوستش دارید موجب می شود وقت بیشتری با او بگذرانید. از دیدگاه کاملاً بیولوژیکی، این اولین قدم مهم در روند انتخاب یک همسر ایده آل برای تولید مثل است.

سایر مواردی که کمک می کند تا چگونه حال دلمان را خوب کنیم:

دلبستگی و امنیت

وقتی صحبت از عشق می شود، دوپامین تنها ماده شیمیایی در این زمینه نیست. سطح اکسی توسین همچنین موج می زند. منبع مورد اعتماد، احساس دلبستگی، ایمنی و اعتماد را تقویت می کند.

به همین دلیل است که شما احتمالاً در معاشرت با یک شریک زندگی خود احساس خوب راحتی و آرامش می کنید، خصوصاً وقتی عشق شما باعث می شود از اولین عجله های اولیه عبور کنید. این احساسات ممکن است بعد از لمس کردن، بوسیدن یا رابطه جنسی حتی قویتر هم به نظر برسند. این اکسی توسین در کار است. به یک دلیل این لقب ” هورمون عشق ” است. ترشح اکسی توسین می تواند پیوند شما را تقویت کند.

تمایل به فداکاری

اکثر مردم موافقند که عشق شامل درجاتی از سازش و فداکاری است. ایثار می تواند از چیزهای کوچک، مانند رفتن با رنگ زرد قاصدک در آشپزخانه به جای آبی تخم مرغ تا زندگی کردن تغییر کند. به عنوان مثال، شما ممکن است برای حمایت از شریک زندگی خود در سراسر کشور، حتی به کشوری دیگر نقل مکان کنید. همانطور که عشق شکوفا می شود، ممکن است بیشتر خود انجام این فداکاری ها مایل باشید.

اعتقاد بر این است که این اتفاق می افتد زیرا افراد تمایل به همگام سازی بیشتری دارند، بخشی از آن به دلیل عصب و مغز است که احساس خوب را به شما منتقل می کند. یکی از راهکارهای احساس خوب داشتن این همسویی با طرف مقابل است که می تواند به شما کمک کند تا احساس غم یا ناراحتی آنها را متوجه شوید. از آنجا که طبیعی است که بخواهید فردی را که دوست دارید از درد و رنج دور کنید، ممکن است به همین دلیل چیزی را فدا کنید.

داشتن استرس کمتری

عشق پایدار به طور مداوم با پایین آمدن استرس و ایجاد احساس خوب در ارتباط است .احساسات مثبت با تولید اکسی توسین و دوپامین می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال 2010 همچنین نشان می دهد که افراد مجرد مقادیر بالاتری از کورتیزول و هورمون استرس، نسبت به افرادی که دارای روابط متعهد هستند، دارند.

سلامت جسمی بهبود یافته

عشق، به ویژه عشقی که به یک رابطه متعهدانه تبدیل می شود، می تواند بر سلامت کل بدن و به طور کلی داشتن احساسات خوب و مثبت بخش تأثیر بگذارد . تعدادی از این مزایا و راهکارهای احساس خوب داشتن عبارتند از:

  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • فشار خون پایین
  • سلامت ایمنی را بهبود می بخشد
  • بهبود سریعتر از بیماریطول عمر طولانی تر

یک رابطه عاشقانه می تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید. تحقیقات انجام شده در سال 2011 ، نشان داده است که میزان مرگ و میر افراد مجرد را با میزان مرگ و میر افراد متاهل یا دارای زندگی مشترک با همسران مقایسه می کند. این بررسی نشان می دهد که افراد مجرد در معرض خطر مرگ زودرس بسیار بیشتر هستند.

نشانه هایی که به افراد در مواقعی که دلشان می گیرد کمک می کند:

بغل کردن دیگران

وقتی هیجان زده، شاد، غمگین هستیم و سعی در آرامش داریم دیگران را بغل می کنیم. به نظر می رسد در آغوش گرفتن امری آرامش بخش است. این باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم. و معلوم می شود که آغوش گرفتن در سلامت و شادتر شدن ما تاثیرگزار است. به گفته دانشمندان، مزایای بغل گرفتن فراتر از آن احساس گرمی است که وقتی شخصی را در آغوش می گیرید، احساس می کنید.

1. آغوش با نشان دادن حمایت شما استرس را کاهش می دهد.

هنگامی که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده با زندگی دردناک یا ناخوشایند مواجه است، او را در آغوش بگیرید و احساس خوب و صمیمانه ای با او داشته باشید. دانشمندان می گویند حمایت از طریق لمس به شخص دیگر می تواند از استرس فرد دلجویی کند. حتی می تواند استرس شخصی را که باعث تسکین می شود کاهش دهد

2. آغوش ممکن است شما را در برابر بیماری محافظت کند

اثرات کاهش استرس در هنگام آغوش گرفتن نیز ممکن است در حفظ سلامتی شما موثر باشد. در تحقیقی که روی بیش از 400 بزرگسال انجام شد، محققان دریافتند که آغوش گرفتن می تواند احتمال بیمار شدن فرد را کاهش دهد.

نتیجه گیری:

در مجموع امروزه داشتن احساس خوب یکی از بزرگ ترین مزیت هایی است که هر فرد به شخصه برای خود ایجاد می کند، چرا که این امروزه با فراوانی مشکلات و مسایل پیش رو، پیدا کردن راهکارهایی برای داشتن احساس خوب می تواند انگیزه و امید را در افراد ایجاد کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *