برنامه ریزی درسی

مطالعه و برنامه ریزی درسی برای دانش آموزان مهم‌ترین بخش در موفقیت تحصیلی دانش آموز است. اما گاهی اوقات پیدا کردن وقت کافی برای مطالعه ممکن است کار دشواری به نظر برسد.

مشاوره درسی برای دانش آموزان

برای این که بتوانیم از زمان خود به درستی استفاده کنیم و در این راه موفق باشیم باید برنامه ریزی درسی برای دانش آموزان داشته باشیم. لیکن منظور از برنامه ریزی درسی همان برنامه های هفته ای یک بار خودتان می نویسیم و به آن عمل نمی کنیم نیست، بلکه منظور ما برنامه ای بلند مدت و مدیریت شده است که بتواند به ما در راه رسیدن به هدف یاری رساند.

حتی اگر انجام دادن آن برایتان خیلی سخت به نظر برسد باید بر اساس الویت مطالب برنامه ریزی درستی انجام دهید. یک برنامه ریزی درسی مناسب به شما این امکان را می دهد که علاوه بر اهمیتی که به درس و برنامه خود می دهید. از سرگرمی های خود غافل نشوید, مجبور نباشید از خانواده و دوستان خود دوری کنید.

در نهایت با کمی سعی و تلاش بیشتر به ایده آل های خود برسید. تعدادی از افراد به همان میزان که نام برنامه ریزی درسی را شنیده اند به آن عمل می کنند. تعداد بسیار زیادی ترجیح می دهند که فقط شنونده باقی بمانند.

برنامه ریزی درسی دانش آموزان

برنامه ریزی درسی شامل تمام مقاطع می شود. از دانش آموزان مقطع ابتدایی تا راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه همه با برنامه ریزی سر و کار دارند. به صورت کلی برنامه ریزی فرآیندی است که به شما کمک می کند به اهداف خودتان برسید. با توجه به نوع فعالیت هایی که دارید برنامه ریزیتان می تواند بلند مدت/ کوتاه مدت باشد.

البته در برخی مواقع نیاز به برنامه ریزی میان مدت هم ایجاد می شود. برنامه ریزی درسی برای دانش آموزان به ما این امکان را می دهد که بتوانیم آینده ای که در تصورمان است را تا حدودی بسازیم. در این بین رعایت چند اصل ضروری است. که مهمترین آن انعطاف پذیر بودن برنامه ریزی است. منظور از انعطاف پذیر بودن این نیست که به صورت مداوم برنامه خود را تغییر دهیم بلکه بدین معنی است.

در برنامه ریزی درسی یک سری ساعات را به عنوان ساعت آزاد در نظر بگیریم. هر فرد برنامه درسی مخصوص به خود را دارد که بر اساس ویژگی ها و شخصیت و علاقه او تدوین شده است. می توان به صورت کلی فرض نمود که موفقیت در امتحانات به طور چشمگیری با پیروی از یک برنامه درسی خوب قابل کسب است.

برنامه ریزی درسی اثرات سودمندی دارد که مختصر به چند مورد آن ها اشاره می کنیم

می توانیم به پاسخ های مناسب برای نیازمان دست پیدا کنیم و به ما کمک می کند که بهتر و سریع تر به اهدافمان دست پیدا کنیم.

برنامه ریزی درسی باعث افزایش تمرکز می شود

خیلی از دانش آموزان و دانشجویان دچار مشکل تمرکز هستند و گاهی مجبورند یک درس را چندین بار بخوانند. برنامه ریزی درسی به آن‌ها این امکان را می دهد که بتوانند به موضوعات برسی به صورت متمرکز نگاه کنند و به موفقیت برسند.

باعث خوشبینی به آینده و امیدواری می شود

داشتن برنامه این امکان را می دهد که با انگیزه و مصمم به اهداف خود بنگریم و با توجه به برنامه پیش رو انگیزه خود را برای رسیدن به هدف چند برابر کنیم.

پس با توجه به مطالب گفته شده نتیجه می گیریم که وجود برنامه درسی در زندگی امری ضروری است. چرا که آینده شغلی و موقعیت اجتماعی آینده فرد به آن بستگی دارد.

تخمین رشته قبولی با رتبه

تخمین رشته قبولی با توجه به رشته داوطلب موضوعی است که ذهن بسیاری از داوطلبان را به خود مشغول کرده است. بسیاری از افراد زمان و شرایط مراجعه حضوری به داوطلب را ندارند و از این روی در تخمین رتبه خود با مشکل مواجه می شوند.

برای حل این مشکل نرم افزاری طراحی شده است. این نرم افزار با توجه به رتبه داوطلب در کنکور سراسری رشته محل قبولی را بر اساس کارنامه داوطلبان سال گذشته تخمین می‌زنند.

روش کار این نرم افزار بدین صورت است که به داوطلبان در هر گروه و با توجه به سهمیه ای که هر فرد دارد می گوید که با چه رتبه ای و در چه دانشگاهی شانس قبولی بیشتری دارد.

برنامه ریزی درسی برای تمامی تمامی گروه های آموزشی

در این نرم افزار داوطلب با انتخاب گروه امتحانی از بین رشته های ریاضی/ تجربی/ انسانی/ زبان/ و هنر و با توجه به سهمیه کنکور سراسری خود می تواند رشته و دانشگاه قبولی خود را در سه دسته خوش بینانه/ بد بینانه و منطقی مشاهده کند.

با توجه به این که این تخمین براساس مقایسه رتبه و کارنامه داوطلب با پذیرفته شدگان سال‌های قبل صورت می‌گیرد درصد خطای بسیار کمی دارد و می تواند به آن اعتماد نمود.

قابل ذکر است که بگوییم این نرم افزار فقط مختص داوطلبان سال جاری نیست. بلکه متقاضیانی که در آزمون آزمایشی نیز شرکت می کنند می توانند از این نرم افزار استفاده کرده و شانس قبولی خود را تخمین بزنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *