مشاوره رایگان تحصیلی

در دهه‌های اخیر اهمیت مشاوره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت و  موفقیت دانش‌آموزان در مسائل مربوط به تحصیل باعث شده است که خدمات مشاوره تحصیلی بسیار مورد توجه و البته توسعه واقع شود. چالش‌های گوناگون پیش روی دانش‌آموزان باعث می‌شود تا در تصمیم‌گیری و انتخاب مسیر درست برای پیشرفت دچار سردرگمی شوند، مطمئنا حضور یک مشاور آگاه و با تجربه در این زمینه، بهترین انتخابی است که می‌تواند در رسیدن به هدف، دانش آموز را یاری کند، در این مقاله به نکاتی در مورد مشاوره تلفنی تحصیلی و مزایای آن خواهیم پرداخت.

 

مشاوره رایگان تحصیلی

اهمیت مشاوره تحصیلی

وقتی با افراد موفق در زمینه‌های تحصیلی صحبت کنیم متوجه می‌شویم که حضور یک الگو و راهنمای درست تا چه اندازه در انتخاب اصولی و یافتن مسیر پیشرفت برای رسیدن به موفقیت اهمیت دارد. دانش‌آموزان به ویژه در زمان انتخاب رشته در سال نهم و یا در زمان شرکت در کنکور با استرس و چالش‌های مربوط به این مسائل روبه‌رو می‌شوند، این استرس و اضطراب حتی ممکن است باعث ایجاد حس نا امنی، عدم موفقیت و ترس از آینده شده و نهایتا یک قدم اشتباه را در پی داشته باشد، که در این صورت آینده تحصیلی و شغلی دانش آموز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت، اما در صورت دسترسی به یک مشاور تحصیلی با تجربه می‌توان در مورد این مسائل راهنمایی‌های درستی دریافت کرد و با یک نگاه عاقلانه و دقیق انتخاب آگاهانه‌تری داشت.

مزایای استفاده از مشاوره تلفنی تحصیلی

با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سطح کیفیت زندگی امکان دسترسی به بسیاری از خدمات به صورت آنلاین و تلفنی، کاربران را از حضور در مراکز بی‌نیاز کرده است. استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی به‌صورت تلفنی یکی از راه‌های سریع دسترسی به مشاورین متخصص و با تجربه در زمینه مسائل تحصیلی از جمله برنامه‌ریزی، دریافت روش‌های مطالعه، شناخت منابع کنکور، مقابله با استرس و اضطراب ناشی از امتحان و کنکور، انتخاب رشته، بررسی دلایل افت تحصیلی و حتی آنالیز توانایی‌ها و استعدادهای درسی دانش‌آموزان از جمله مواردی است که با مشاوره تلفنی تحصیلی قابل دریافت است.

چه کسانی به مشاوره تحصیلی نیاز دارند

استفاده از تجربیات و تخصص مشاور تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی برای دانش آموز و حتی والدین ضروری است. نباید فراموش کرد که تعامل والدین و مشاورین تحصیلی کمک زیادی به پیشرفت تحصیلی و شخصیتی دانش آموزان می‌کند، بسیاری از والدین شاغل وقت کافی برای پیگیری شرایط درسی فرزندان خود در مدرسه را ندارند، اما با استفاده از امکان مشاوره تلفنی تحصیلی حتی والدین نیز می‌توانند در مورد راهکارهای برخورد با دانش‌آموزان، فراهم کردن بستر مناسب برای تحصیل و یادگیری و همچنین بررسی عوامل افت تحصیلی و امثال آن را از مشاور سوال کنند.

دانش‌آموزانی که در آستانه انتخاب رشته قرار دارند و یا باید در کنکور شرکت کنند، همچنین آن دسته از دانش‌آموزانی که نیاز به برنامه‌ریزی تحصیلی دارند و یا در پی یافتن راهی برای افزایش زمان مطالعه و تمرکز روی مباحث درسی هستند می توانند با حضور یک مشاور تحصیلی به مشکلات خود در این زمینه‌ها فائق آیند.

وظایف مشاور تحصیلی

یک مشاور تحصیلی وظایفی دارد که نوع مشاوره دادن اعم از تلفنی، حضوری یا آنلاین تغییری در این وظایف ایجاد نمی‌کند، برای مثال آگاهی دادن در مورد رشته‌های مختلف تحصیلی و ترسیم آینده شغلی آنها، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، بررسی دلایل افت تحصیلی، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای درست برنامه تحصیلی برای دانش‌آموز و همچنین نحوه صحیح مطالعه و اولویت دروس و معرفی منابع مناسب کمک آموزشی برای کنکور یا مدرسه از جمله وظایفی است که یک مشاور تحصیلی بر عهده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *