مشاوره آنلاین

در این روزها که اهمیت ماندن در خانه بیش از پیش حس می شود. ممکن است بسیاری از علاقمندان به مشاوره روانشناسی را از گذراندن جلسات مشاوره دور کند. در اینجاست که پیشنهاد می شود از مشاوره آنلاین استفاده کنید. مشاوره آنلاین یا الکترونیکی به معنای استفاده از اینترنت در تبادل عقاید بین مراکز مربوطه و مردم و کمک کردن به مردم است.

در این روش تمام اصول مشاوره سنتی و حضوری را در صفحه نمایش رایانه ها منتقل می کند. به این صورت که از فناوری های دیجیتال برای برقراری تعامل و دریافت مشاوره به صورت آنلاین استفاده می کنند و مردم از این طریق مشکلات خود را حل می کنند و گاهی مراکز برای بهتر انجام شدن پروژه هایشان و دریافت ایده، از نظرات مردم به صورت آنلاین استفاده می کنند.

افزایش یافتن استفاده از اینترنت در ابراز عقاید و مشارکت عمومی در مسائل، حتی فضای دموکراتیک (آزادی خواهانه) کشورها را به سمت خود کشانده است.

طبیعتاً از طریق این تعاملات آنلاین، دولت ها و سازمان ها برای دریافت نظرات مردم، مسیر مستقیم تری را در اختیار داشتند و این تکامل ارتباط و وجود اینترنت، همان طور که ذکر شد، مسائلی مانند دموکراسی الکترونیکی ( مشارکت گسترده تر مردم در فضای سیاسی)، موضوعات مربوط به دولت و دولت الکترونیکی، تدوین سیاست از طریق فناوری های الکترونیکی، ارائه اطلاعات به شهروندان به صورت مشاوره آنلاین را در این روزها به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

مزایای اصلی مشاوره آنلاین

1. می توان به افراد بیشتری رسیدگی کرد:

جلسات گفتگو به جای حضور در یک مکان محدود، می تواند تعداد افراد بیشتری را شامل شود و بدون محدودیت در تعداد نفرات، هر شخص می تواند نفرات بیشتری را وارد کند.

2. سهولت دسترسی به افراد جدید:‌

مشاوره آنلاین حضور مشارکت عمومی را بیشتر می کند. به این شکل که مردم از مکان های دور می توانند به مراکز دولتی دسترسی داشته باشند. این روش حتی افرادی را که انگیزه کافی ندارند  در عرصه اجتماعی و سیاسی فعالیت کنند، جذب می کنند.

3. صرفه جویی در زمان:

مشاوره آنلاین باعث صرفه جویی در وقت می شود و هزینه های آن محدود به فضای اینترنت و فضای وب است.

  • هیچ نیازی به طی کردن مسافت نیست. هر زمان که اراده کنید می توانید مشاوره داشته باشید.
  • مردم در مصرف پول صرفه جویی می کنند.
  • دریافت نسخه به صورت آنلاین
  • حریم خصوصی دارند و امنیتشان بیشتر از قبل برقرار است.
  • بسیار راحت است.
  • به خاطر حضور در مراکز دچار بیماری های مسری نمی شوید.

وسیله های مورد نیاز برای برقراری مشاوره اینترنتی، یک لپ تاپ با دوربین و میکروفون است. همچنین با استفاده از برنامه Zomm mobile و نصب کردن آن بر روی گوشی همراه، می توانند با استفاده از گوشی هم مشاوره داشته باشند.

محدودیت های مشاوره آنلاین و راه حل های آن

محدودیت مهم مشاوره آنلاین این است که اگر مشاوره پزشکی یا روانشناسی باشد، مشاور نمی تواند بیمار را از نزدیک معاینه کند یا اینکه اگر روانشناسی باشد، مشاور نمی تواند از طریق حالت های صورت و دست اطلاعات جانبی بسیار مهمی به دست آورد.

بنابراین گفته می شود که تا زمانی که مراجع اطلاعات صحیح و خارج از هرگونه جبهه گیری را به مشاور منتقل نکند، مشاوره آنلاین آن نتیجه‌ای را که مشاوره حضوری دارد، نخواهد داشت. محدودیت دیگری که وجود دارد این است که با مشاوره آنلاین جریان اعتماد سازی بین مردم و مراکز کمتر ایجاد می شود.

به این معنا که فرد با دیدن مشاور و صحبت کردن با او با توجه به ویژگی های ظاهری و حالت صورت و نوع پوشش و عوامل دیگر به او اعتماد می کند یا از آن سلب اعتماد می شود. در این حالت، به دلیل اینکه مشاور را نمی بیند، ممکن است اعتماد سازی اتفاق نیفتد. در اینجاست که نحوه بیان و برقراری ارتباط با مراجع،‌ همچنین زمینه آشنایی با مرکز مشاوره می تواند اثر بسزایی در ایجاد اعتماد داشته باشد.

در مشاوره آنلاین، احتمال کلاه برداری کردن از مردم و مشاوره های بی پایه و اساس دادن بیشتر است. به دلیل غیر حضوری بودن مشاوره، ممکن است عده ای افراد سود جو با گرفتن هزینه های گزاف به اسم مشاوره های تخصصی و اعلام مدارک قلابی، مشاوره های اشتباه می دهند و زندگی های بسیاری را نابود کنند.

بنابراین بهتر است پیش از اقدام به جلسات مشاوره، از صحت و اعتبار مرکز مشاوره اطمینان خاطر کسب کنید. مرکز مشاوره راز ماندگار با ارائه خدمات تخصصی در زمینه مشاوره آنلاین و حضوری این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت تا در شرایطی ایمن با مشاوران خود ارتباط برقرار کرده و از خدمات تخصصی مشاوره راز ماندگار بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *