مشاوره خانواده و ازدواج

چرا مشاوره خانواده و مزایا مشاوره خانواده و ازدواج ؟ چون منشا بسیاری از مشکلات خانواده است. ما در مشاور خانواده سعی بر آن داریم که زخم هایی که منشا آن خانواده است را درمان کنیم.

همه ما از زمان تولد دارای خانواده هستیم خواه این خانواده از نسبت های خونی تشکیل شده باشد یا شامل والدینی باشد که ما را به فرزند خانوادگی قبول کرده باشد. خانواده نقش بسیار مهمی بر آنچه ما اکنون هستیم و آنچه در آینده قرار است به آن برسیم خواهد داشت.

حال ممکن است ما در بستر خانواده دچار یکسری مشکلات و مسائل شویم که نقش هایی را برای ما ایجاد کند. مشاور خانواده عامل طیف وسیعی از مسائل است که علاوه بر کمک در حل مشکلات می تواند به بالا بردن مهارت های شاد در زندگی نیز کمک کند.

درمانگر هیچ کاری به خوب و بد, گناه کار و بی گناه ندارد و صرفا این موضوع که شما در حال تغییر هستید را مد نظر قرار می دهد. مشاور خانواده به افراد کمک می کند تا در ارتباط با دیگر اعضای خانواده و مشکلاتی که با آن‌ها دارد به راه حل درستی برسد.

مزایا مشاوره خانواده و ازدواج

  • درک بهتر از روابط سالم و ناسالم
  • توانایی حل مسئله و مشکل
  • همدلی عمیق تر
  • ارتباطات پیشرفته تر

خانواده به عنوان خواستگاه هر فرد برای حضور و فعالیت در اجتماع اهمیت بسیار زیادی دارد.

همه ما نسبت به خانواده ای که در آن حضور داریم وظایف و مسئولیت هایی داریم که برای حفظ آن باید آن‌ها متعهد باشیم. در جایی که برای تشکیل خانواده و مدیریت آن به مشکل برخوردید خدمات مشاوره خانواده و بهبودی مشکلات می تواند بهترین کمک باشد.

مشاوران خانواده و بهبودی مشکلات ممکن است هم‌پا با یک پزشک کار کند تا بتوانند مواردی که مشکل ساز شده است را به درستی تشخصی داده و حل کند. به همین دلیل مشاور خانواده برای زمان های بحران یا برای مشکلاتی که مدت زمان زیادی است وجود دارد یک درمان کمک کننده محسوب می شود. بدین صورت که در ابتدا مشاور درباره موضوعاتی که روی آن‌ها تاثیر گذاشته حرف می زند و بعد تکنیک های لازم را به مراجعه کننده ارائه می دهد.

گاهی در مشاور خانواده نیاز است که با سایر اعضای خانواده نیز صحبت شود، که در این صورت مشاوره خانواده و بهبودی مشکلات از قبل به شما اطلاعات لازم را می دهد. مشاوره ازدواج هر فردی شخصیت خاص خودش را دارد و متقابلا هر شخصیتی حساسیت های مخصوص به خود را نیز به همراه دارد. همه ما وقتی که صحبت می کنیم یا زمان هایی که مشغول انجام کاری هستیم در واقع در حال نشان دادن شخصیت خودمان هستیم.

حالا فرض را برای میذاریم که دو نفر با شخصیت و دیدگاه متفاوت قرار است باهم ازدواج کنند. این 2 نفر از زمان کودکی تا بزرگسالی شخصیت متفاوت را در خود شکل داده اند. برای این که این دو با وجود تفاوت هایی که دارند بتوانند در کنار هم زندگی کنند و ارتباط سالم و صحیحی داشته باشند باید از حساسیت های یکدیگر آگاهی پیدا کنند.

مشاوره ازدواج یکی از راه هایی است که به شما در شناخت احساسات و شخصیت طرف مقابل و همچنین شناخت خودتان کمک می کند.

مشاوره ازدواج به چند دلیل صورت می گیرد؟

در ابتدا می توان به بعد شناختی آن پرداخت بدین معنی که در مشاوره ازدواج آمادگی دو نفر برای ازدواج سنجیده می شود.

این که آیا این دو نفر آمادگی لازم را برای ازدواج دارند یا خیر؟

در مرحله بعد می توان به ارزیابی مهارت های زندگی مشترک اشاره کرد.شناخت نقاط قوت و ضعف طرف مقابل موضوع بسیار مهمی است که با مشاوره ازدواج قابل تشخیص است.

مورد دیگری که مزایای مشاوره خانواده و ازدواج می تواند در آن به شما کمک کند هماهنگی و همسانی دو طرف از جهات مختلف است.این نیز مسئله ای است که اگر به درستی تشخصی داده نشود می تواند در آینده خسارات جبران ناپذیری وارد کند.بهترین زمان برای مشاوره ازدواج اوایل آشنایی است لیکن این گفته دلیل بر این نمی شود.

که اگر مدت زمان زیادی از رابطه تان دچار گذشته دیگر برای مراجعه به مشاور دیر شده است.بلکه هر زمان احساس کردید که رابطه تان دچار مشکل شده است بهترین زمان برای کمک گرفتن از مشاوره است.گاهی بعضی از مشاوران آزمون هایی از زوجین می گیرند و گاهی به سوالات بسنده می کنند.

انتخاب نوع مشاوره با توجه به نیاز درمانجو و مشکل وی ارزیابی می شود. متخصص در مشاوره ازواج به آرزوها, تمایلات, خط قرمزها و …می پردازد. مشاوره هیچ گاه به شما نمی گوید که چه کار کنید یا چه کاری نکنید بلکه او فقط به شما می گوید که نتیجه چنین ازدواجی چه خواهد بود!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *