مشاوره درسی به معنای تعیین تکلیف کردن و امر و نهی به دانش آموز نیست بلکه در این روش مشاور به دانش آموز نحوه مشاوره درسی مطالعه و یادگیری را آموزش می دهد. در مبحث مشاوره درسی با توجه به علایق و سلیقه هر دانش آموز سعی  می شود به او در خودشناسی و مهارت های مختلف کمک شود.

یک شخص متخصص در این زمینه می تواند با ارائه راهکارهایی برنامه ریزی مناسبی را برای  هر دانش آموز با توجه به نوع مهارت و استعدادش تنظیم کند.

مشاوره درسی

اهداف مشاوره درسی به صورت کلی عبارتند از :

هدایت تحصیلی, آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری, حل مشکلات استرس و اضطراب دانش آموزان, از بین بردن رفتارهای نابهنجار و در نهایت حل مشکلات روحی و روانی دانش آموزان برای موفقیت در تحصیلات است.

یک مشاوره درسی می تواند با شناسایی استعداد و توانایی های دانش آموزان آن ها را در جهت انتخاب رشته مناسب راهنمایی کند. مشاوره درسی در تمام مقاطع تحصیلی دوران مدرسه حائز اهمیت است و این‌گونه نیست که ما این نوع از مشاوره را صرفا مخصوص دوران دبیرستان و کنکور بدانیم.

زیرا اگر از همان دوران ابتدایی مشاوره مناسب صورت بگیرد دانش آموز در مقاطع تحصیلی بالاتر با دید بهتر و روش های اصولی تر به ادامه تحصیل می پردازد. یکی از مهم‌ترین مهارت های مشاوره درسی مطالعه و یادگیری مید و انگیزه برای ادامه تحصیل دانش آموزان است.

همان‌گونه که می دانیم دانش آموزان در طول دوران تحصیل گاهی با یاس و ناامیدی مواجه می شوند که همین امر می تواند روند درسی آن ها را با مشکل مواجه کند و این وظیفه مشاور است که انگیزه لازم را جهت ادامه تحصیل ایجاد کند.

هر مشاوره درسی مطالعه و یادگیری جنبه هایی دارد که شامل موارد زیر می باشد

1-تمرکز بر روی مشاوره درسی

2-مشاوره فردی با هر دانش آموز

3-‌پاسخ‌گویی به پرسش های دانش آموزان و والدین

هرکدام از این جنبه ها خود شامل موارد تخصصی می شود.
برای مثال تمرکز بر روی مشاوره درسی به این معنی است که مشاور با توجه علاقه و

استعداد دانش آموز و همچنین با توجه به استعدادهایی که در دانش آموز وجود دارد او را در جهت پیش برد اهدافش یاری می رساند.

در این نوع از مشاوره, مشاور با هر نوع دانش آموز به صورت انفرادی ارتباط برقرار می کند.
همان‌گونه که گفتیم برخی مسائل مانند استرس و یاس و…را حل می کند.

لازم به ذکر است که بگوییم مشاوره درسی صرفا مربوط به دانش آموز نمی شود بلکه والدین نیز نیاز است همپای دانش آموز از مشاوره استفاده کنند تا بتوانیم تاثیرات مطلوبی را در رشد درسی و شخصیتی دانش آموز مشاهده کنیم.

مشاوره رایگان تحصیلی

اگر امکان پرداخت هزینه برای مشاوره تحصیلی را ندارید می توانید از مشاوره رایگان تحصیلی استفاده کنید.این که در کدام رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستید تفاوتی نمی کند چون امکان مشاوره رایگان تحصیلی برای کلیه داوطلبان فراهم شده است.

هر دانش آموز برای این که بتواند نتیجه اصولی و درست بگیرد نیازمند مشاوره مناسب است. اما خدمات مشاوره برای همه افراد به صرفه و در دسترس نیست خیلی از خانواده ها با وجود علمی که به لزوم مشاوره دارند لیکن توان استفاده از آن را ندارند.
به همین خاطر ممکن است چنین داوطلبانی نتوانند به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کنند.

گاهی اوقات ممکن است دانش آموزان و داوطلبان با شنیدن جمله مشاوره تحصیلی رایگان به این فکر کنند که این نوع از مشاوره کیفیت مشاوره های دیگر را ندارد اما باید بگوییم که رایگان بودن این مشاوره تاثیری در کیفیت و خدمات آن ندارد.

برای استفاده از مشاوره تحصیلی رایگان هیچ محدودیتی برای تماس دانش آموزان و داوطلبان وجود ندارد و هر یک از آن ها می توانند به راحتی در هر زمان و مکان از خدمات مشاوره استفاده کنند.

در این نوع از انواع مشاوره تحصیلی رایگان شما امکان ارتباط با رتبه های برتر سال گذشته را دارید و از این طریق می توانید به اطلاعاتی دست پیدا کنید که برایتان مفید باشد.

ارتباط با رتبه های برتر می تواند باعث شود که شما از فاصله خود با این افراد مطلع شوید و میزان فاصله خود را به حداقل ممکن برسانید و از تمام فنون لازم برای روش صحیح درس خواندن در هر رشته اطلاع یابید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *