مهارت پیش از ازدواج

همه ما می دانیم که ازدواج در زندگی ما تاثیر بسیار زیادی دارد و به عنوان مهم ترین رویداد زندگی تلقی می شود، باید در این زمینه تحقیق کنیم و باید ها و نبایدهای آن را به صورت کامل درک کنیم، در این مطلب قصد داریم در مورد مهارت پیش از ازدواج بدانید، می خواهیم 9  مهارت پیش از ازدواج را برای شما بیان کنیم.

1- روش های متعددی برای ابراز علاقه وجود دارد

یک عشق واقعی نیاز به تلاش، مراقبت و نگه داری دارد. اغلب مردم بر این باورند که یا عاشقند یا نیستند، و مراتب بین آن را نادیده می گیرند. بگذارید ازدواج راه خودش را برود و وقایع بد را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید. با بررسی گزینه بالا نباید نگران باشید، به دلیل اینکه همیشه راه های مختلفی برای رشد و ظاهر شدن عشق وجود دارد. حتما لازم نیست شیفته کسی باشید یا عاشقش باشید تا با او ازدواج کنید.

2- معیارتان نباید فقط زیبایی صورت باشد

مهارت پیش از ازدواج این از که بدانید زیبایی و ظاهر شخص هرگز نمیتواند به تنهایی جزو معیار انتخاب شما قرار بگیرد. زمانی که جذابیت ظاهری برای شما بسیار مهم می شود تا فردی جذاب پیدا نکنید نیازتان رفع نمی شود و ممکن است مشکلاتی از قبیل اینکه دیگر همسرمان را دوست نداریم ایجاد کند. این یک حقیقت است که شما ممکن است همیشه برای همسرتان جذاب نباشید. مهارت پیش از ازدواج این است که بدانید این جذابیت بصری که امروزه در جامعه ما بسیار مهم شده است در طول زمان تغییر می کند.

اگر در ازدواج و زندگی مشترک خود به این نتیجه رسیدید که همراهتان جذابیت گذشته را برای شما ندارد وحشت نکنید و روابط زناشویی خود را درگیر چالش نکید. پس از عبور از جذابیت ظاهری نیاز است که به جذابیت درونی برسید و همدیگر را بپذیرید.

3-در همه شرایط علاقه و احساسات مثبت خود را نشان دهید

یکی از مهارت پیش از ازدواج این است که بتوانیم به راحتی و با شیوه مناسب احساسات مثبت خود را بروز دهیم. برای اینکه ازدواجمان برای مدت طولانی ماندگار باشد باید غرورمان را زیر پا بگذاریم و وقتی نمی خواهیم هم، کارهای عاشقانه انجام دهیم. پس برای همسرتان بعد از یک مشاجره فنجانی چای درست کنید یا کاری که قبل از دعوا خواسته بود را انجام دهید.  یادتان باشد که دعوا پایان رابطه نیست، بلکه می تواند محرکی برای حل مشکلات شما باشد. خیلی مشخص است که همه چیز همیشه همانطور که ما می خواهیم پیش نمی رود. ممکن است شرایطی پیش آید که همسر ما دچار استرس و اضطراب باشد. در این شرایط ممکن است ما به روحیات بچه گانه خود برگردیم و باعث شویم عشق بینمان کم رنگ شود.

مشاوره ازدواج

4- زندگی با شریک زندگی همانند یک سفر است

یکی از مهارت پیش از ازدواج این است که بدانید زندگی شما همچون یک سفر از نه مسابقه. اگر به درستی عمل کنید، می توانید پاداش هایی که ازدواج برای ارائه به شما دارد را برداشت کرده و همچنین می توانید راه های بی شماری برای رشد فردی خود از آن یاد بگیرید. نکته دیگری که باید قبل از ازدواج بدانیم این است که عده ای از افراد بعد از ازدواج فکر می کنند که به هدف نهایی رسیده اند. اما باید بدانید که ازدواج یک چالش بزرگ است که باید به رشد دو طرف کمک کند.

5-  زندگی و همسر خود را با زندگی و همسر دیگران مقایسه نکنید

آمادگی بروز مشکل را داشته باشید، به این دلیل که همه مثل هم نیستند و اگر شما مثل آن ها نباشید نشان دهنده این نیست که ازدواج شما کم ارزش تر بوده یا در حال نابودی است. همیشه بخاطر داشته باشید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید. اینکه توانایی این را داشته باشید تا زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید امری بسیار مهم است. برای مثال اگر با والدینی زندگی کرده اید که زندگی عاشقانه ای داشته اند ممکن است شما هم همین توقع را از زندگی خود داشته باشید.

6- نگران اضافه شدن فرزند به زندگی خود نباشید

همه ما می دانیم که یکی از دوران عالی در ازدواج بچه دار شدن است اما با سختی های فراوان خود. حتی مشاهده شده که به بهترین ازدواج ها نیز آسیب رسانده است. هنگامی که فرزندتان وقت و انرژی شما را می‌گیرد، نادیده گرفتن روابط زناشویی بسیار آسان می شود، پس با تلاش بیشتر برای گذراندن وقت بیشتری با هم، با این موضوع مقابله کنید. باید سعی کنید مهارت پیش از ازدواج را کسب کنید.

 ارتباطات موفق در زندگی زناشویی

 

7- مهارت ارتباطی باید مرکز امور شما قرار بگیرد

همیشه در نظر داشته باشید رابطه زناشویی یک راه مهم برای ابراز عشق و علاقه است. اگر ارتباط، پایه مرکزی ازدواجتان باشد، پس کمتر احتمال دارد رابطه جنسی شما از بین برود. اما همچنین، این چیزی است که در طول زمان تغییر خواهد کرد و با این حال مشکلی به وجود نمی آورد. فقط یادتان باشد در مورد همه چیز واضح و صادق باشید.

8- ازدواج به تنهایی باعث خوشحالی نمی شود

همه ما این موضوع را باور داریم که ازدواج می تواند ما را کامل کند. اشتباهی که ممکن است تعداد زیادی از افراد انجام دهند این است که برای به دست آوردن شادی نباید همه فشار را روی ازدواج بگذارید، این موضوع درحالی است که باید به ازدواج به چشم  امتیازی مازاد بر شادی که از قبل داشته ایم نگاه کنیم. هیچ چیزی خارج از ما نمی تواند شادمان کند، شادی باید از درونمان بیاید. پس برای این موضوع از زندگی زناشویی انتظار زیادی نداشته باشیم.

9- ارتباطات موفق در زندگی زناشویی

باید یاد بگیرید(مهارت پیش از ازدواج) عواطف و احساسات خود را با یک روش سازنده و بدون سرزنش در میان بگذارید. این موضوع باعث سبک شدن و شادتر شدن شما می شود.  این همیشه راحت و طبیعی نیست. یک ارتباط درست و صادقانه کلید یک ازدواج موفق است. اگر بخواهید عواطف خود را سرکوب یا مخفی کنید قطعا به نابودی خود کمک می کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *