ثبت نام در سازمان سنجش

ثبت نام در سازمان سنجش،سازمان سنجش مرجع و مسئول برگزاری آزمون ها ورودی در مقاطع مختلف می باشد این مقاطع عبارتند از :

کاردانی ،کارشناس ،کارشناسی ارشد ،دکترا

سازمان سنجش ثبت نام و ورودی سایر دانشگاه ها مثل علمی کاربردی و پیام نور و همچنین آزمون های استخدامی  را نیز زیر نظر دارد.این سازمان سال هاست که برگزاری کنکور ها و همچنین طراحی سوالات و قرنطینه آنها را با دقت برعهده دارد.

ثبت نام در آزمون های مختلف تحصیلی با خرید کارت اعتباری آغاز بعد از ثبت نام و وارد کردن مشخصات مورد نیاز مرحله اول به پایان میرسد.مرحله بعد دریافت کار ورود به جلسه است .این کارت چند روز قبل از آزمون در پنل کاربری داوطلبان قرار میگیرد.

پس برگزاری آزمون وشرکت داوطلب در جلسه آزمون ، نوبت به اعلام نتایج اولیه میرسد،در این نتایج اطلاعات مربوط به آزمون تعداد سوالات پاسخ داده شده و….قید شده است . پس از این مرحله زمان انتخاب رشته می رسد داوطلب براساس رتبه کسب شده و علایق و استعدادش رشته های مورد نظر خود را در دانشگاه های مختلف انتخاب میکند مشورت با مشاور تحصیلی تاثیر شگرفی در قبولی و انتخاب درست دارد.. مرحله آخر اعلام نتایج انتخاب رشته است .

سایت سازمان سنجش

گاها ممکن است بعضی از داوطلبان نسبت به اعلام نتایج، اعمال سهمیه، اشتباه در انتخاب رشته و… معترض باشند، به همین دلیل سازمان سنجش دو روش را برای کاربران در نظر گرفته تا به صورت اینترنتی، درخواست خود مبنی بر این امور را مطرح نمایند.

به طور معمول 24 الی 72 ساعت پس از ثبت درخواست، پاسخ تقاضانامه کاربران بر روی سایت سنجش قرار داده می شود. مشاوره تحصیلی  قبل از ارسال درخواست میتواند نحوه ارائه درخواست را به نحوی تنظیم نماید که موضوع به صورت شفاف بیان شده و پاسخ در زمان کمتری دریافت شود.

نحوه ارسال و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

همان طور که اشاره شد، سازمان سنجش با فراهم کردن زمینه برای ارتباط با مخاطبان به صورت غیرحضوری و پاسخگویی به سوالات آن ها پیرامون مباحث مختلف و بررسی اعتراضات کاربران اقدام به راه اندازی دو سامانه نموده است که در این بخش به معرفی آن ها و دو شیوه مجازی ارسال درخواست و شکایات به این سازمان بپردازیم

ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

برای ثبت درخواست خود و اعتراض از طریق این بخش از سایت سازمان سنجش، ابتدا باید در سیستم پاسخگویی آن به ترتیب مراحل زیر عضو شوید و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، تقاضای خود را ارسال کنید.

مرحله اول

در قدم اول باید وارد پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و از بخش چپ سایت، بر روی عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

مرحله دوم

در این مرحله، به صفحه ای مطابق آن چه در تصویر زیر نمایان شده است، هدایت می شوید. در صورتی که قبلا در سایت عضویت داشته اید، لازم است با کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم”، درخواست خود را مطرح نمایید ولی در صورت عدم عضویت می توانید مطابق با مراحل زیر در سایت ثبت نام کنید.

  • عضویت در سایت

برای عضویت در سایت لازم است که اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نموده و تیک عبارت “تایید می کنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم.” را نشانه گذاری کنید و در نهایت با کلیک بر روی گزینه “تایید”، روند عضویت خود را تکمیل نمایید.

مرحله سوم

پس از عضویت در سایت، از سوی سیستم به شما یک پیامک حاوی رمز عبور ارسال می گردد که باید از آن در هنگام مراجعه مجدد استفاده نمایید. با کلیک بر روی گزینه “ورود” دسترسی به صفحه ارسال درخواست برای شما ایجاد می شود. چنانچه قبلا در سامانه عضویت داشته و رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید با استفاده از لینک مربوط به آن، فرآیند بازیابی رمز خود را پیگیری نمایید.

پس از وارد شدن به صفحه ای مطابق تصویر زیر می توانید با انتخاب گزینه “درخواست جدید” وارد صفحه اصلی ثبت درخواست می شوید.

اکنون می بایست با انتخاب نوع آزمون و سال برگزاری آن، نسبت به ثبت درخواست و یا اعتراض خود اقدام نمایید.

ارسال درخواست از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش

یکی دیگر از راه هایی که متقاضیان می توانند درخواست خود را با سازمان سنجش در میان بگذارند، ثبت تقاضا و یا شکایات از طریق سیستم میز خدمت سازمان سنجش می باشد که می توانید مطابق مراحل نشان داده شده در راهنمای تصویری زیر، این فرآیند را به انجام برسانید.

  • به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش به نشانی darkhast.sanjesh.orgمراجعه نموده و پس از درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه، کلید “ثبت” را بفشارید.
  • با درج شماره موبایل خود در مرحله اول، یک پیامک که دربردارنده کد ورود به صفحه ارسال درخواست می باشد، برای شما ارسال می گردد که در صورت دریافت این کد، بر روی گزینه “ثبت” کلیک فرمایید. همچنین اگر ارسال رمز برای شما صورت نگرفت با فشردن کلید “ارسال کد جدید”، مجددا تلاش کنید.
  • در این مرحله به صفحه ای هدایت می شوید که لازم است به درج مشخصات خواسته شده اقدام نموده و سپس عکسی که از متن درخواست خود تهیه کرده اید را در قسمت های مربوطه بارگذاری نمایید.

فراموش نکنید که در پایان مرحله باید بر روی گزینه “ثبت” کلیک نمایید تا به مرحله بعدی راه یابید. به این ترتیب شما با استفاده از دو شیوه ای که بیان کردیم، می توانید سوالات و درخواست خود را با سازمان سنجش در میان گذاشته و ظرف مدت 24 تا 72 ساعت پاسخ خود را دریافت کنید.

پس از تکمیل مرحله آخر ثبت درخواست، متقاضیان یک پیامک دیگر دریافت خواهند کرد که شامل شماره نامه و کد رهگیری می باشد. داوطلبان می توانند با استفاده از این اطلاعات به سامانه رهگیری اینترنتی مکاتبات به نشانی rahgiri.sanjesh.org مراجعه نموده و وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند.

 نکات مهم در ارسال درخواست به سایت سنجش

  • کاربرانی که اکانت ایمیل ندارند، لازم است که قبل از عضویت در سایت سازمان سنجش آموزش کشور یک نام کاربری در حساب ایمیل برای خود ایجاد کنند تا در زمان نام نویسی با مشکل مواجه نشوند.
  • پس از تائید نهایی عضویت کاربر در سایت، نام کاربری و رمز عبور به آدرس الکترونیکی کاربر ارسال می شود. بنابراین حساب ایمیل باید معتبر و فعال باشد.
  • حساب ایمیل کاربر باید مختص به خود او باشد و استفاده از یک پست الکترونیکی برای چند کاربر میسر نمی باشد.
  • پس از ثبت نام در سایت، امکان تغییر مشخصات وارد شده وجود ندارد. بنابراین در درج اطلاعات دقت کافی داشته باشید.
  • در هنگام وارد کردن اطلاعات زبان کیبورد را به انگلیسی تغییر دهید.
  • در صورتی که دارای شماره پرونده، شماره سریال ثبت نام و… می باشید، این موارد را در تقاضانامه خود ذکر کنید تا احراز هویت شما سریع تر انجام شود.

سازمان سنجش آموزش کشور که مجری بسیاری از آزمون ها در سطح کشور می باشد، با ایجاد راه های ارتباطی برای مخاطبان خود، این امکان را ایجاد کرده است که کاربران به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، هر گونه سوال، اعتراض و یا درخواست خود را با این سازمان در میان بگذارند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *