دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است همسرتان نخواهد به مشاوره مراجعه کند، در اینجا چند مورد رایج آورده شده است:

دلایل مراجعه نکردن یکی از زوجین:

  1. نمی خواهید به خاطر هر اشتباهی در رابطه مورد سرزنش قرار بگیرید
  2. نمی خواهید در مقابل یک مشاور خجالت بکشید
  3. معتقد هستید زوجین باید بتوانند مشکلات خود را حل کنند
  4. هزینه آن بسیار زیاد است
  5. به هر حال کار خوبی نخواهد کرد
  6. نمی خواهید در دفتر مشاوره دعوا کنید

فکر نکنید که رابطه خیلی بد است، بنابراین شما باید کسی باشید که به کمک نیاز دارد.شما قبلاً به مشاوره ازدواج یا مشاوره زوجین مراجعه کرده اید و نتیجه ای نداشته است یا همسرتان این کار را دوست ندارد.

یکی از کلیدهای اصلی در هنگام مراجعه به مشاور، گوش سپردن به صحبت های آنان است. بدون اینکه حرفی را قطع کنید یا بحث کنید.

با قلب خود گوش دهید، نه فقط با سر خود. قبل از پاسخ دادن، سعی کنید پا در کفش های همسرتان بگذارید، چرا منطقی است که او نگران است و سپس این امر را درک کنید.

مشاوره ازدواج

صحبت هایی که مشاور می تواند آن را از قبل پیش بینی کند شامل:

نگرانی شما برای من منطقی است، شما به خاطر رسیدگی به مشکلات و مسئولیت امور زندگی خود افتخار می کنید و این کار را از بسیاری جهات در خانواده انجام داده اید. من همچنین می دانم که شما یک فرد بسیار خصوصی هستید و دوست ندارید چیزهای زیادی را به اشتراک بگذارید.

به خصوص مواردی که مشکل هستند. شما حتی دوست ندارید این کار را با دوستانتان انجام دهید، بنابراین تصور می کنم فکر انجام این کار با یک غریبه یا مشاور خیلی جذاب نیست!

آنچه در مشاوره به شما ارائه می شود این است که به ما مهارت و ابزاری را می آموزد تا به ما کمک کند تا در رسیدگی به مسائل خود موثرتر باشیم. هیچ کس نمی تواند این کار را برای ما انجام دهد، اما ما می توانیم روش های بهتری برای رفع مشکلات خود یاد بگیریم.

راهکارهای موثر برای راضی کردن همسر برای رفتن به مشاوره

1-اولین نکته در راضی کردن همسر برای رفتن به مشاوره این است که به شریک زندگی خود بگویید می خواهید در مورد موضوع مهمی در رابطه با رابطه خود صحبت کنید. سپس بپرسید آیا زمان مناسب برای 5-10 دقیقه صحبت است. اگر زمان مناسبی برای آو نیست، سعی کنید ظرف 24 ساعت آینده یک چارچوب زمانی مشخص را پیشنهاد دهید.

2-هنگامی که برای گفتگو می نشینید، به همسرتان بگویید که دوست دارید او بدون پریدن داخل حرف های شما گوش دهد و سپس هنگام پاسخ دادن همان کار را انجام می دهید.

به همسرتان بگویید که رابطه شما برای شما بسیار مهم هستند، برخی موارد وجود دارد که به خوبی پیش می روند. با این حال، مواردی نیز شما را آزار می دهد که می خواهید آنها را برطرف کنید تا هر دوی شما رابطه شادتر و کامل تری داشته باشید.

3-به او بگویید که علاقه ای به متهم کردن او ندارید و می دانید که هر دوی شما هر کاری را که می کنید، می گویید یا انجام نمی دهید، کیفیت رابطه شما را ایجاد می کند.

اگر کاری را می دانید که انجام می دهید و برای کیفیت رابطه مفید نیست، آن را بپذیرید(به عنوان مثال، “من می دانم که یکی از کارهایی که انجام می دهم (نق زدن، انتقاد کردن، همیشه قدردانی نمی کنم، در کار استرس دارم و آن را به خانه می آورم ، و غیره .. است)  باید در فکر اصلاح این رفتارها باشم.

4-یکی دیگر از عوامل راضی کردن همسر برای رفتن به مشاوره این است که بگویید (اگر درست باشد)، شما سعی کرده اید که اوضاع را بهتر کنید و شاید او نیز شیوه خود را داشته باشد، اما شما می خواهید رابطه شما رضایت بخش تر، سرگرم کننده، زنده، متصل باشد برای هر دو شما.

شما دوست دارید هر دو با هم به یک مشاور بروید تا ابزارها و مهارت های بیشتری را بیاموزید تا به هر دوی شما کمک کند. شما نمی خواهید بیشتر و بیشتر احساس قطع ارتباط کنید یا اینکه احساس کنید هر دو باید روی پوسته تخم مرغ راه بروید (یا هر چیزی که برای شما صدق می کند).

5- به او اطمینان دهید که این کار شرم آور نیست یا اینکه چه کسی درست یا غلط است و مشاوره نیز نباید در این باره کسی را متهم کند. این در مورد ساختن یک ازدواج شادتر، زنده و قوی است که هر دو از آن لذت می برند.

غالباً، وقتی شریک زندگی شما می فهمد که مراجعه به مشاوره سرزنش نمی کند، او تمایل بیشتری به مشاوره رفتن پیدا می کند.

6-عامل بعدی در راضی کردن همسر برای رفتن به مشاوره، این است که به همسر خود بگویید که به چه نوع مشاوره می خواهید بروید. آیا تحقیق کرده اید؟ (اگر این کار را انجام داده اید) و دوست دارید حداقل یک جلسه به مشاوره برای شنیدن هر دو دیدگاه بروید، حتما این کار را انجام دهید.

شنیدن نگرانی ها و تجربیات هر دو شریک، نه فقط یک مورد، برای یک مشاور بسیار مهم است. دیدگاه شریک زندگی شما به همان اندازه نظر شما مهم است.

بعد از جلسه اول، هر دوی شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ادامه دهید یا خیر، یا اینکه اگر برای هر یک از شما مناسب نیست، می توانید مشاور دیگری را پیدا کنید. یا  وقتی شریک زندگی شما مخالفت کرد یا گفت که نمی خواهد به مشاوره برود، حرف او را قطع نکنید و دفاع نکنید. در عوض کنجکاو باشید.

7- عامل دیگر در راضی کردن همسر برای رفتن به مشاوره این است که، اگر او فقط برای چیزی مانند “من برای این کار وقت و پول تلف نمیکنم” (یا هرگونه مخالفتی که وجود دارد) سر و صدا می کند، نفس عمیق بکشید، بحث نکنید و سعی کنید خود را به جای او بگذارید تا بتوانید او را درک کنید و راه حل بهتری بسنجید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *