بهترین مشاوره خانواده حضوری

خانواده به عنوان واحد اجتماعی می باشد و این خانواده کانون رشد و تکامل، التیام و شفا دهندگی و تغییر و تحول آسیب ها و عوارض است که هم بستری برای شکوفایی و هم فرو پاشی در روابط اعضایش می باشد. در واقع خانواده از مهم ترین عناصر جامعه می باشد که بر اساس ازدواج دو جنس مخالف با یکدیگر تشکیل می شود و حفظ و تداوم آن از اهمیت ویژه ای بر خوردار است . مشاوره خانواده حضوری در بهبود روابط خانوادگی شما میتواند بسیار موثر باشد.

مشاوره خانواده چیست و چه اهمیتی دارد؟

در مقایسه خانواده های موفق با خانواده های غیرموفق از لحاظ ساختاری به چند تفاوت ساده اما اساسی می رسیم. این تفاوت ها در مواردی نظیر آگاهی، عشق، محبت، مسئولیت پذیری و همدلی می باشد که بدون آنها نمی توان خانواده و زندگی زناشویی مناسبی داشت. اگر فردی تصمیم بر ازدواج و تشکیل خانواده گرفته است می بایست مهارت و آگاهی لازم را داشته و یا کسب نماید.

این مسئولیت برای ارکان مدیریتی خانواده یعنی زن و مرد از اهمیت بیشتری برخوردار است. بر همین اساس زن و مرد می بایست با تکیه بر مهارت های اکتسابی حاصل از مشاوره خانواده نسبت به بهبود زندگی خود تلاش نمایند. فرزندان خانواده نیز می بایست به نحو صحیحی تربیت شوند تا بتوانند فردی موفق و مفید باشند.

اهمیت مشاور خانواده

چه موقع باید از مشاوره خانواده حضوری استفاده کرد ؟

طبق نظر مشاور خانواده به وجود آمدن تنش ها و بحث ها در هر خانواده ای طبیعی می باشد و به عبارتی هر فردی با اختلافات خانوادگی مواجه می شود . این اختلافات ممکن است بین زوجین یا ارتباط والدین و فرزندان باشد . وجود اختلافات خانوادگی نیازمند آشنایی با مهارت هایی برای از بین بردن تنش های موجود می باشد. مشاوره خانواده بسیار گسترده است و این شیوه درمانی را می توان در شاخه های مختلف که مربوط به روانشناسی خانواده باشد استفاده کرد.

طبق نظر بهترین روانشناس خانواده ، برخی از مشکلات به قدری با خانواده پیوند می خورد که نیازمند درمان از طریق مشاوره خانواده و خانواده درمانی می باشد زیرا که ممکن است این مشکلات به خاطر ساختار خانواده ای که فرد در آن زندگی می کند و بزرگ شده است، باشد. در مواردی وقوع اتفاقاتی که ممکن است تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد مانند مرگ یکی از عزیزان نیز می تواند  مفید باشد .

مشاور خانواده حضوری

در ادامه قصد داریم در مورد انواع مشاور خانواده حضوری صحبت کنیم، مشاوره خانواده حضوری و در حالت کلی می تواند در بهبود روابط میان خانواده نقش داشته باشد که در زیر به معرفی آن ها می پردازیم.

زوج درمانی

اگر قصد این را دارید که رابطه زناشویی خود را حفظ و یا بازسازی کنید یادگیری مهارت های زناشویی مهم است زیرا که در آن مهارت هایی از قبیل گوش دادن، ارتباط شفاف، مذاکره کردن، مدیریت عصبانیت و … آشنا شده و برای داشتن رابطه سالم به کار ببرید. ازدواج های موفق ازدواج هایی هستند که در آن زوج ها علی رغم نقص هایشان با هم رشد می کنند . با وجود تفاوت ها و کاستی ها غم خوار هم هستند و توانمندی های خود را برای تحکیم نقطه های قوت و کاهش ضعف های ارتباطی بسط می دهند.

مشاوره روابط جنسی

درمان مشکلات جنسی با منشا روانشناختی که می تواند به روابط زوجین تاثیر بگذارد و روابط زناشویی آن هارا تخریب کند و  خانواده را با مشکلاتی مواجه سازد به همین دلیل درمان آن از اهمیت ویژهای برخوردار است .

خانواده درمانی

خانواده درمانی در سلامت و عملکرد خانواده نقش بزرگی را ایفا می کند و می تواند کمک بزرگی در دوران سخت یا وجود مشکلات رفتاری و روانی در فردی از خانواده و حتی حل مشاجرات خانوادگی کمک کند .

مشاوره ازدواج

مشاوره خانواده حضوری پیش از ازدواج برای کسانی که می خواهند زندگی مشترک زناشویی را شروع کنند بسیار مناسب است زیرا که به زوجین کمک می کند تا با معیار های انتخاب همسر و میزان همسان بودن با یکدیگر و راه های داشتن ازدواج موفق و اصول و مهارت های ارتباطی و بسیاری از موارد دیگر  آشنا شوند از آن جایی که بر قراری رابطه صمیمانه می تواند یکی از مهم ترین منابع لذت برای فرد باشد و در عین حال هم چنین می تواند منشا ناراحتی وی باشد .

روانشناسی کودک و مشاوره نوجوان و تربیت فرزند

طرز تعامل بچه ها با والدین، با خواهر و برادر و همسالان عمدتا محصول رفتار و روابط پدر و مادرشان است نه حرف های آن ها به همین دلیل است که والدین نقش اساسی را در آینده فرزندان خود ایفا می کنند و همچنین طبق نظر روانشناسان خانواده وجود  فرزندان به هر شکلی بر رابطه زوجین نیز تاثیر می گذارد بر اساس روانشناسی خانواده خانه امن بهترین هدیه ای است که والدین می توانند به بچه ها بدهند و زمانی حاصل می شود که والدین برای هم وقت بگذارند  تا هم ازدواج و رابطه زناشویی تحکیم شود و هم  تاثیرات مثبتی به فرزندان خود بگذارند. رفتار پدر و مادر ها با هم در جریان پدر و مادری کردن، تاثیر چشم گیری بر بچه ها می گذارد. بچه ها با دیدن رابطه پدر و مادر، راه و رسم کنار آمدن با هم را می فهمند.

خیانت زناشویی

خیانت زناشویی زندگی عاطفی هر فردی را به آشوب می کشاند . تغییر مداوم احساسات و پرخاشگری های مشکل ساز و به طور کلی به وجود آمدن طیف گسترده ای از احساسات منفی بعد از خیانتشامل سردرگمی، بلاتکلیفی از آینده، نگرانی درباره رابطه زناشویی، اسیب های روانی و خشم و غیر را می توان دید.

مشاوره طلاق

آمار طلاق رو به افزایش است و والدین و کودکان را به یک اندازه تحت تاثیر قرار می دهد. مشاوره پیش از طلاق برای زوجین در جهت تصمیم درست الزامی است چون ممکن است زوجین از روی عصبانیت و یا تصمیم عجولانه اقدام کنند و این در صورتی است که اگر با یک متخصص روانشناس خانواده در مرکز مشاوره خانواده مشورت کنند راه حل های بهتری در جهت حفظ زندگی مشترک ارائه شود .

مشاوره خانواده حضوری چه تاثیراتی بر روی خانواده ها می تواند داشته باشد؟

مشاوره خانواده حضوری، کمک می کند تا بسیار راحت تر از بحران ها عبور کنید و با یکدیگر صادق باشید. بخشندگی و برقراری ارتباط را بین اعضای خانواده امکان پذیر می کند تا در بهترین حالت ممکن زندگی خود را ادامه دهید. روانشناس خانواده در مواردی مانند زوج درمانی، تربیت فرزند، مهارت های ارتباطی، بحران های طلاق عاطفی و غیره ، نیز به افراد کمک می کند.

داشتن روانشناس خانوادگی، سالیان سال است که در بین خانواده ها رواج پیدا کرده است. وجود شخصی در زندگی که بتوانیم در هنگام مشکلات به او اعتماد کنیم و مطمئن باشیم که به نفع ما مشاوره می دهد ، برای هر فردی و یا هر خانواده ای مورد نیاز است. روانشناس خانواده با داشتن تحصیلات دانشگاهی و تجربه بالا در زمینه های مختلف، این نیاز افراد را برطرف می سازد.

روانشناس خانواده با توجه به شناختی که دارد می تواند مشکلات پیش آمده را با سرعت بیشتری حل کند. با مراجعه به روانشناس خانواده مسائل را در محیطی امن، کنترل شده و قابل اطمینان حل خواهید کرد. روانشناس خانواده، به شما کمک خواهد کرد تا روابط بین اعضای خانواه بهبود یابد و حد و مرز لازم برای همه تعریف شود و اینکه در هنگام مواجهه با مسئله، راحت و توانمند آن را حل کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *