درآمد کدام رشته ها بهتر است

یکی از مهم ترین مسائل در زندگی روزمره بعد مادی آن است. درآمد کدام رشته ها بهتر است ؟ تمامی افرادی که در خارج از خانه نظاره می کنید در صدد برطرف نمودن نیازهای خود هستند. بخش زیادی از این نیازها به پول گره خورده است. با پول شما می توانید خوراک، پوشاک، ماشین، اغلب آرامش و… داشته باشید. در هیمن راستا یکی از دغدغه های هر انسان بالغی درآمد و توان مالی است. مطمئنا تا کنون به دفعات به شغل و آینده اندیشیده اید.

درآمد

بزرگسالان باتوجه به شرایطی که در حال حاضر خود در آن هستند اغلب نوجوانان و جوانان را تشویق به تحصیل و کارهای مناسب می کنند. تا در آینده در آمد مناسبی داشته باشند. البته توجه صرف به بعد مالی رشته ها در انتخاب رشته مناسب تداخلی ایجاد می کند که به همین دلیل باید فاکتورهایی دیگری چون علاقه، هزینه تحصیل، مسافت و… را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. اما خب در زندگی امروزی هدف بسیاری از انتخاب ها پول شده است.
لذا به همین دلیل در این مقاله به بررسی پردرآمدترین رشته های تحصیلی در گروه های مختلف خواهیم پرداخت.  در صورت وجود هرگونه سوال تا پایان مقاله با راز ماندگار همراه باشید.

درآمد کدام رشته ها بهتر است ؟

گروه ها و رشته های زیادی وجود دارد که دانش آموزان می توانند با انتخاب آن ها به تحصیل ادامه دهند. اما متاسفانه آنچه که در تصور ما برای یک رشته در نظر گرفته می شود با واقعیت گاها متفاوت است. به عنوان مثال فردی که مهندسی عمران می خواند بدون توجه به ملزومات این رشته، تصور می کند که در این رشته بعد از فارغ التحصیلی مستقیم بر سر ساختمان خواهد بود. در حالی که ضمن طی دانشگاه باید توانایی و تجربه خود را افزایش دهد. بسیار هستند افرادی که دانشگاه خود را به اتمام رسانده اند اما در شغل غیر مرتبط مشغول به کار هستند.

در ادامه برخی از رشته های با بازار کار مناسب، سرعت جذب سریع، موقعیت های شغلی بیشتر، درآمد مناسب و… نام برده شده اند.

  • مهندسی کامپیوتر
  • MBA یا مدیریت
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • حقوق
  • مهندسی ها

 

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر

به اطراف خود نگاه کنید، حداقل می توانید چند مورد از لوازمی که با نرم افزار در ارتباط هستند را نام ببرید. درآمد در رشته کامپیوتر به جهت فراگیری روز افزون آن قابل توجه و مناسب است.  این رشته از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده و درآمد هردوبخش خوب می باشد. از کار در شرکت های بزرگ و جهانی گرفته تا پایین ترین بهره از این رشته، می توان نیازها را برطرف نمود. این رشته همچنین در بین رشته های آینده دار و پر درآمد آمار جهانی قرار داشته است.

مدیریت یا MBA

هر کشوری به تنهایی تمامی منابع مورد نیاز خود را ندارد. هر انسانی به برخی کالاها و مزایای رفاهی نیاز دارد. افرادی که به حوزه تجار و مدیریت واحدهای صنعتی و شرکتی علاقه دارند در این رشته می توانند درآمد قابل توجهی کسب کنند. این رشته نوین برطرف کننده بسیاری از نیازهای شرکت ها مثل مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع، بازار یابی و… می باشد. رشته های مدیریتی در صورت ادامه تحصیل و کسب تجربه حداقل درآمد بالای 8 میلیونی دارند.

پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی

رشته های علوم پزشکی از دیرباز توسط خانواده ها به فرزندان توصیه می شده است. درآمد های مشاهده شده دلیل این توصیه ها را کاملا مشخص می نماید. به دلیل برخی بیماری ها که در اغلب زندگی ها وجود دارد، برای رفع ناخوشی حتما به خدمات پزشکی و داروئی نیاز خواهیم داشت. فارغ التحصیلان این رشته ها به سرعت جذب شغل شده و از همان روزهای ابتدایی و حتی تحصیل به کسب درآمد می پردازند.

دانشجویان رشته داروسازی علاوه بر تاسیس داروخانه خود می توانند کارخانه داروسازی خود را احیا نمایند. البته در ارتباط با دندانپزشکی پیش بینی می شود که تا سال 2030 نیاز محسوس کنونی به آن احساس نشود و در موارد تخصصی تر ادامه یابد. در درآمد بالای رشته های پزشکی شکی نیست. رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، مامایی و… نیز جزء رشته های پر درآمد و آینده دار محسوب می شوند.

 

حقوق

حقوق

رشته ای منتخب از گروه انسانی که با توجه به مشکلات روز افزون در ابعاد مختلف زندگی مثل زناشویی، ملکی، دعواهای بین فردی و… در صورت داشتن توانایی مناسب، درآمد خوبی هم دارد. به این رشته حتی در سطح بین الملل و در همکاری با شرکت های بازرگانی نیاز زیادی احساس می شود. لذا درآمد های میلیونی حداقل 6میلیون و بالای 30 میلیون دور از انتظار نیست. لازم به ذکر است در این رشته و رشته های روانشناسی حداقل مدرک ارشد مورد نیاز است.

مهندسی ها

رشته های ریاضی در این سال ها مورد نیازتر از گذشته هستند. گسترش روزافزون ساختمان و کارخانجات صنعتی نیاز به مهندسان عمران و صنایع را افزایش داده است. درآمد رشته مهندسی عمران بسته به توانایی و تحصیلات فرد مناسب می باشد.

نکته: حضور شما در بهترین رشته لزوما درآمد بالایی برای شما به ارمغان نمی آورد. تلاش و پشتکار در مسیر درست می تواند جرقه این درآمد باشد.

ملاک های انتخاب رشته

برخی از دانشجویان با توجه به علاقه و انتخاب بدون آگاهی، دست به انتخاب رشته هایی مانند پزشکی، مکانیک و… می زنند. این انتخاب ممکن است به هر دلیلی مثل درآمد باشد. بعد از ورود دانش آموزان به دانشگاه با حجم دشواری بیشتر از ظرفیت خود مواجه می شوند که سبب انصراف از آن رشته می گردد. لذا شناخت رشته ها و بررسی زوایای مختلف از قبیل علاقه به دروس رشته مورد نظر، شخصیت متناسب با شغل، مدت تحصیل و… در میزان درآمد موثرند.

در این مقاله به بررسی درآمد برخی از رشته ها پرداختیم. برخی از رشته ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی عمران، حقوق و مدیریت بازرگانی، در مقالات قبل به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تحصیلی راز ماندگار مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل و نیاز به راهنمایی در زمینه انتخاب رشته می توانید با مشاورین راز ماندگار جهت مشاوره تحصیلی در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *