خدمت برم یا نه

از موارد استرس زا برای مردان خدمت سربازی است که برهه ای از زندگی خود را باید صرف آن کنند. این دوران برای مردان اجباری بوده و فقط در به تعویق انداختن آن می توان کاری انجام داد. خدمت برم یا نه؟

با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارم و از دیگران دیده‌ام، افراد در این زمان دچار سردرگمی بسیاری می شوند. بسیاری می گویند که “سربازی نرو من رفتم به چه دردم خورد” این گروه از افراد و جملات افراد را در مشکلاتی گیر می‌اندازد که دیر متوجه آن می شوند.

در این مقاله برای یافتن پاسخی صحیح برای سوال خدمت برم یا نه؟ خواهیم پرداخت. در صورتی که در این مقاله پاسخی برای سوال خود نیافتید، می توانید با مشاورین نظام وظیفه راز ماندگار جهت مشاوره رایگان در ارتباط باشید.

هدفتان چیست؟

هر شخصی باید برای ادامه مسیر خود اهدافی داشته باشد. برای پاسخی دقیق تر به سوال خدمت برم یا نه؟ باید بدانید از خودتان و زندگی تان چه می خواهید. هرچه این اهداف دقیق تر، قابل سنجش و استاندارد باشد.

عده ای به دلایل شرکت در کنکورهای سراسری اعزام خود به خدمت سربازی را به تعویق می اندازند. عده ای دیگر در مسیر شغلی خوبی قرار دارند و به همین خاطر اکنون اقدامی برای سربازی نمی کنند. لازم به ذکر است که هر انتخاب از سمت شما مسئولیت ها و تبعاتی برای شما در پی خواهد داشت.

چه کسانی به خدمت بروند؟

چه کسانی به خدمت بروند؟

در پاسخ به سوال خدمت برم یانه؟ باید گفت اگر از آن دسته هستید که در دوران مدرسه ترک تحصیل داشته اید بهتر است برای جلوگیری از غیبت خوردن، تقاضای خود را برای اعزام سربازی به پلیس+10 ارائه دهید. زیرا در صورت ورود به غیبت، اضافه خدمتی بین 3 ماه تا 1 سال در انتظارتان خواهد بود.

برخی از افراد طبق قانون منقضی شده خرید خدمت جهت استفاده از این مورد، از رفتن به سربازی خودداری می کردند. در این قانون در صورت پر شدن 8سال غیبت سربازی به ازای پرداخت مبلغی متناسب با مدرک تحصیلی، از اعزام به خدمت معاف می شدند.

افرادی که قبل از 18 سالگی ترک تحصیل نموده اند اما اکنون، یعنی بعد از سن مشمولیت تصمیم به ادامه تحصیل گرفته اند، بایستی ابتدا دوره سربازی خود را بگذرانند تا مجاز به تحصیل گردند.

امر غیبت برای دانشجویان فارغ التحصیل دوره کارشناسی و ارشد نیز صدق می کند. این دانشجویان در صورت عدم شرکت در کنکور سراسری مورد نظر خود بایستی عازم خدمت گردند. البته در صورتی که مایل به ادامه تحصیل باشند باید حتما در کنکور شرکت و پذیرش دانشگاه را دریافت کنند.

افرادی که در زمینه شغلی به پروانه و مدارک خاصی نیاز دارند بایستی دوره خدمت ضرورت خود را گذرانده باشند. این افراد در مالکیت و خرید و فروش های کلان نیز با مشکلاتی روبرو خواهند بود.

در قانونی منقضی شده، امکان دریافت گواهینامه رانندگی برای شخصی که دارای کارت پایان خدمت نبود، ممکن نبود که اکنون این قانون برداشته شده است. و برای دریافت گواهینامه نیازی به اعزام سربازی نیست.

افرادی که خواهان خروج از کشور هستند نیز برای دریافت پاسپورت باید دوره خدمت ضرورت خود را گذرانده باشند.

تا به اینجا به بخشی از سوال خدمت برم یا نه؟ پاسخ داده شده است. برای تکمیل آن همراه ما باشید.

چه کسانی به خدمت نروند؟

چه کسانی به خدمت سربازی نروند؟

اگر جزء دسته ای از افراد هستید که اهداف تحصیلی را دنبال می کنید، و تا حد امکان می خواهید آن را ادامه دهید، ما کمک‌تان می کنیم که این کار را انجام دهید.

دانش آموزان در سن 18 سال تمام مشمول سربازی می شوند که با دریافت معافیت تحصیلی از پلیس+10، تا 20سال تمام امکان تحصیل و شرکت در کنکور سراسری را دارند. معمولا دانش آموزان 2بار بدون ورود به دانشگاه می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی امکان شرکت در کنکور ارشد را خواهند داشت، در صورتی که معافیت تحصیلی آن ها به اتمام نرسیده باشد. به همین دلیل این گروه باید نسبت به ورود آخرین نمره در کارنامه دقت کرده و زمان مناسبی برای آن تعیین کنند. در صورت زمان بندی مناسب امکان 2 بار شرکت در کنکور ارشد و با زمان بندی نامناسب امکان 1 بار شرکت وجود خواهد داشت.

دانشجویان مقطع ارشد که متقاضی شرکت در کنکور دکتری هستند نیز طبق مقطع کارشناسی عمل کنند.

اگر از گروهی هستید که شغل مخصوص خود را دارید و نیازی به کارت پایان خدمت ندارید به سربازی نروید، اما بدانید بالاخره در مقطعی از زندگی لازمتان خواهد شد.

اصلا باید خدمت برم یا نه؟

نتیجه گیری سوال خدمت برم یا نه؟

در نهایت افراد باید با توجه به هدفی که برای زندگی دارند تصمیم خود را بگیرند. اما دسته ای که می خواهند ادامه تحصیل دهند می توانند تا مقطعی که می خواهند با رعایت قوانین نظام وظیفه، بدون نگرانی به تحصیل بپردازند.
دسته ای که از نظر شغلی و خروج از کشور کارشان گیر کارت پایان خدمت است، بهتر است این دوره را بگذرانند.

در این مقاله قصد بررسی پاسخی درست برای سوال خدمت برم یا نه؟ را داشتیم. در صورتی که سوالتان همچنان حل نشده باقی مانده است، می توانید با مشاورین نظام وظیفه راز ماندگار جهت مشاوره رایگان در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *