هزینه مشاوره روانشناسی

درست است که برچسب قیمت چیزی است که باید در نظر گرفت: از 30 میلیون بزرگسال که مراقبت های بهداشت روان مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند، 45 درصد هزینه را به عنوان یک مانع اصلی عنوان می کنند. اما، نه تنها هزینه مشاوره روانشناسی برای مراقبت از خود درست است، بلکه مدیریت سلامت روانی همچنین می تواند مسائل را از رسیدن به مشکلات جدی تر و گران تر دور کند. تحقیقات نشان می دهد که مردم بعد از صرف هزینه های درمانی خوشحال تر از این هستند که این هزینه را برای چیزهای دیگر اختصاص داده باشند. بعلاوه، درمان می تواند به امور مالی شما کمک کند

هزینه های مشخص برای مشاوره روانشناسی

هیچ استاندارد صنعتی مشخصی وجود ندارد، بنابراین هزینه مشاوره روانشناسی می توانند بسیار متفاوت باشند. طبق فهرست درمانگر GoodTherapy.org و همچنین منبع وب درمانی Talkspace ، ارائه دهندگان بهداشت روان در بسیاری از شهرها در هر جلسه 45 دقیقه ای، هزینه های متغیری ارایه می دهند. درمانگران معمولاً جلسه هفتگی را توصیه می کنند، بنابراین بر اساس این برآوردها، شما حداقل به دنبال هزینه کم از جیب هستید. گرچه کارآیی آن هنوز مورد بحث است، در همین راستا وب درمانی می تواند به میزان قابل توجهی ارزان تر باشد.

استفاده از پروفایل های درمانگر در Goodtherapy.org و سایت های دیگر مانند شبکه درمانی و روانشناسی امروز، می تواند به شما کمک کند درک بهتری از هزینه های شهر خود داشته باشید، اما از آنجا که بسیاری از درمانگران هزینه های خود را ذکر نمی کنند، ممکن است لازم باشد مستقیماً با آنها تماس بگیرید تا یک نقل قول بگیرید. اگر بیمه دارید، ارائه دهنده خدمات شما می تواند (نرخ معمولی، عادی و منطقی) را برای درمانی که برای آن هزینه می کنید به شما بگوید .

درمانگران دوره های گسترده ای را می گذرانند. این حرفه حداقل به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارد و بسیاری از آنها در مقطع دکترا، مدرک پزشکی و سایر اشکال تحصیلات تخصصی سرمایه گذاری می کنند. صرف نگهداری مجوز به آموزش مداوم و پرهزینه نیاز دارد. درمانگران در عمل خصوصی نیز بیمه مسئولیت و اجاره دفتر خود را پوشش می دهند.

نکات مهم در هزینه مشاوره روانشناسی

در وهله اول چندین روش برای تأمین هزینه مشاوره روانشناسی یا پایین آوردن آن وجود دارد. که در اینجا نکات مورد بررسی آورده شده است:

-دریابید که بیمه شما چه مواردی را پوشش می دهد. بپرسید آیا مزایای بهداشت روان دریافت می کنید؟ سپس هزینه مشارکت های مشترک و همچنین تعداد جلساتی را که بیمه شما پوشش می دهد تأیید کنید. اگر کسر مالیات داشته باشید، مزایای آن فقط در صورت تأمین هزینه شما افزایش می یابد، بنابراین این رقم را در بودجه خود نیز لحاظ کنید.

اگر درمانگر مورد علاقه خود را پیدا کرده اید که بیمه نمی پذیرد، ببینید آیا برنامه شما مزایای خارج از شبکه را ارائه می دهد یا خیر. در این صورت، شما باید از جیب درمانگر خود بپردازید اما می توانید برای بازپرداخت درصدی از هزینه های خود، ماهانه آن را ارایه دهید. درصد بازپرداخت از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است، بنابراین مقدار وجه نقدی را که می توانید انتظار داشته باشید پس بگیرید و بررسی کنید که آیا مبلغ کل بازپرداخت سالانه محدودیت دارد یا خیر.

-بررسی کنید که آیا مزایای اضافی از طریق کار دریافت می کنید. بسیاری از شرکت های بزرگ دارای طرح های کمک به کارمندان (EAP) هستند که مشاوره محرمانه ای را برای کارکنان و خانواده های آنها ارائه می دهند. اگر شرکت شما یک حساب بازپرداخت سلامت ارائه می دهد، دریابید که آیا این پول می تواند برای خدمات بهداشت روان اعمال شود یا خیر.

همچنین می توانید از یک حساب پس انداز سلامت یا حساب انعطاف پذیری استفاده کنید، که به شما کمک می کند در حالی که درآمد مشمول مالیات خود را کاهش می دهید، برای هزینه های درمانی از جیب خود برنامه ریزی کنید.

-درباره هزینه مشاوره روانشناسی خود مذاکره کنید در حالی که بسیاری از درمانگران بیمه نمی پذیرند، برخی از آنها “هزینه مقیاس کشویی” دارند، این بدان معنی است که آنها مایل به درمان بیمارانی هستند که در غیر این صورت نمی توانند هزینه آن را با هزینه کمتری پرداخت کنند. مذاکره با هزینه کمتری می تواند کمی ترسناک باشد، بنابراین روانشناس پیشنهاد می کند با در نظر گرفتن تعداد مشخصی به مکالمه نزدیک شوید.

با در نظر گرفتن درآمد و هزینه های خود، بفهمید که ماهیانه چقدر می توانید هزینه کنید و سپس بر چهار تقسیم کنید. به درمانگر بگویید این همان عددی است که می توانید در هر جلسه هفتگی خرج کنید. اگر درمانگر احساس می کند که حق الزحمه خیلی کم است، باید کمترین مبلغ قابل قبول را روشن کند. با این وجود نیازی نیست که جزئیات خاصی در مورد امور مالی خود را فاش کنید.

مراکز درمانی با هزینه مشاوره روانشناسی کمتر را جستجو کنید. اگر نمی توانید در مورد هزینه به توافق برسید، از درمانگر بخواهید گزینه های مقرون به صرفه تری را در منطقه شما پیشنهاد دهد.

کلینیک های بهداشت روانشناسی معمولاً هزینه کمتری دارند و انواع بیمه ها را می پذیرند، در حالی که موسسات آموزشی می توانند شما را با یک کارآموز بهداشت روان مطابقت دهند که تحت نظارت یک متخصص باتجربه است این امر می تواند درمان را با نرخ کاهش یافته یا حتی رایگان ارائه دهد. از اینترنت کمک بگیرید. مراکز موجود در منطقه خود را جستجو کنید و به احتمال زیاد با فهرست هایی مانند ابزار اطلاعات سلامت برای توانمندسازی (HITE) روبرو خواهید شد که به عنوان مثال اطلاعاتی را در مورد درمان ارزان قیمت در منطقه ارائه می دهد. وب سایت های مربوط به بهداشت و اداره منابع و خدمات بهداشتی می توانند شما را به خدمات ارزان قیمت نزدیک خود راهنمایی کنند.

گروه های مختلف درمانی و روانشناسی را امتحان کنید. اگر مایلید می توانید نیمی از هزینه جلسات روان شناسی را جداگانه پرداخت کنید. نکته نهایی اینکه، روش های زیادی برای تأمین هزینه های مشاوره روانشناسی و درمان وجود دارد، بنابراین اجازه ندهید محدودیت های مالی شما را از دریافت کمک مورد نیاز باز دارد تا به راحتی بتوانید مسایل خود را حل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *