مشاوره خانواده خوب

همه ما نسبت به اهمیت مشاوره خانواده خوب و نقش آن در بهبود شرایط زندگی آگاهیم اما در برخی موارد مشکلات به وجود آمده باعث نارضایتی هایی در زندگی ما می شود به همین جهت قصد داریم در مورد انتخاب یک مشاوره خانواده خوب صحبت کنیم.

اهمیت و کاربرد مشاوره خانواده خوب

فضای خانواده سرشار از مهر و محبت، فداکاری و گذشت، صمیمیت و گرمی‌ و در عین حال گاهی توام با حسادت و رشک، دشمنی و کینه توزی، نفرت و خشم است. مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان، تجربیات دوران کودکی او در محیط خانواده است.

کودکان در جریان اجتماعی شدن اینگونه عواطف را در کنار والدین و خواهران و برادران خود تجربه می‌کنند. اعضای خانواده آنقدر به هم وابسته‌اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی سایر اعضا تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر خانواده به دلیل همین نفوذ و تاثیر بر افراد، گاهی به عنوان روشی برای درمان اختلالات بکار می‌رود. روان شناسان بالینی و مشاوران خانواده گاهی ترجیح می‌دهند در درمان یک فرد، همه اعضای خانواده را از نزدیک ملاقات کنند.

مشاوره خانواده با استفاده از تحقیقات سایر حوزه‌های روان شناسی و همچنین تحقیقات مربوط به خانواده به بررسی موانع و مشکلات مربوط به خانواده از قبیل مشکلات ازدواج و دوران نامزدی، اختلافات زناشویی و علل آن، شیوه تعامل و روابط زناشویی و همچنین شیوه تعامل با فرزندان و … می‌پردازد تا برای بهبود روابط خانوادگی و پیشبرد بهداشت روانی خانواده راهکارهای عملی ارائه دهد.

برای هر فردی ممکن است بعد از ازدواج و تشکیل خانواده مشکلات خانوادگی به وجود آید که جهت بهبود روابط خانوادگی و مدیریت مناسب تر می توانید از خدمات مشاوره خانواده خوب که در موضوعات متنوعی قابل ارائه است بهره مند شوید.

مشاوره خانواده خوب

نحوه دریافت مشاوره خانواده

  • مشاوره خانواده حضوری
  • مشاوره خانواده تلفنی
  • مشاوره خانواده آنلاین

یک روانشناس خانواده خوب بی طرفانه صحبت می کند

اگر شما نگرانید که ممکن است در طول جلسه مشاوره تعصب خاصی باعث تغییر نظر مشاور نسبت به شما شود حتماً آن را از قبل با مشاور در میان بگذارید. یک روانشناس خانواده خوب همیشه سعی می‌کند در طول جلسات مشاوره از جانب‌داری و تعصبات شخصی خودداری کند. ازجمله تعصباتی که یک مشاور ممکن است در طول جلسه مشاوره با آن‌ها روبرو شود می‌توان به تعصب مذهبی، تعصب نژادی، تبعیض جنسیتی اشاره کرد.

درست است که همیشه چنین نگرانی وجود دارد اما یک مشاور خانواده خوب نهایت تلاش خود را می‌کند تا چنین تعصباتی تأثیری در تشخیص و درمان زوج نداشته باشد. یکی دیگر از تعصباتی که اغلب برای زوج نگرانی ایجاد می‌کند ترس از این است که مشاور یا روانشناس شاید طرف همسر ما را در حین مشاوره بگیرد و حق را به او دهد.

در طول جلسات مشاوره، نه‌تنها زن و مرد اجازه دارند در مورد نظرات و عقاید شخصی خود صحبت کنند بلکه اجازه دارند با نظرات مشاور مخالفت کنند و با مشاور به بحث و گفتگو بپردازند.

مشاوره خانواده خوب

کجا می‌تونم یک روانشناس خانواده خوب پیدا کنم؟

خوشبختانه در کشور ما ایران در حوزه علوم روانشناسی و رفتاری پیشرفت قابل‌توجهی صورت‌گرفته و روانشناسان خوب در تهران و سایر شهرهای ایران مشغول به فعالیت در حوزه مشاوره خانواده و ازدواج هستند. اگر شما و همسرتان در زندگی مشترک خود دچار مشکل شده‌اید و دوست دارید ارتباط عاطفی بهتری بین شما و همسرتان ایجاد شود، می‌توانید از یک روانشناس، زوج درمانگر و مشاور خانواده خوب کمک بگیرید

برای یافتن یک روانشناس خانواده خوب می‌توانید از طریق معرفی دوستانی که قبلاً به کلینیک مرکز مشاوره مراجعه کرده و از مشاور خانواده خود راضی بوده‌اند کمک بگیرید یا از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام از نظرات دیگران در مورد بهترین مشاور خانواده و ازدواج استفاده کنید.

سخن پایانی

همه افرادی که در زندگی خود دچار مشکلاتی(حل مشکلاتمان با همسر) می شوند به یک مشاوره خانواده خوب احتیاج پیدا می کنند، بنابراین بهتراست برای داشتن یک خانواده پایدار و روابطی مستحکم انتخاب یک مشاوره خانواده خوب را برای خود در نظر داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *