اثرات فیلم سوپر

باید بگویم که در رابطه با فیلم های سوپر ، ممکن است احساس سردرگمی بسیاری در ذهن مان احساس کنیم ، احساس بد می تواند به آسانی در فکرمان ایجاد شود. شاید بتوانیم پاسخ بسیاری از سوالات خود و اثرات فیلم سوپر را در این مقاله بدست بیاوریم.

خلاصه آنچه که در این مقاله می خوانیم :

  • تماشای فیلم های سوپر اعتیاد آور نیست .
  • پورنوگرافی مشکلی در رابطه جنسی ، رابطه وابستگی بین دو نفر یا بهداشت روانی فرد ایجاد نمی کند .
  • جنبش ضد فیلم های سوپر ، علم سکسولوژی (علم مربوط به مطالعات جنسی ) را نادیده می گیرد .
  • اگر با استفاده از فیلم سوپر، مشکل دارید ، درمانگری را انتخاب کنید که از نظر جنسی به آن با دید مثبت نگاه می کند و به آن از جنبه اعتیاد به آن فکر نمیکند .

 

فیلم سوپر

موضوع در رابطه با اثرات فیلم سوپر یا پورن   یک بحث دشوار، برای بسیاری از مردم است . بنظر می رسد که در رابطه با این موضوع یک وحشت فرهنگی و ترس اجتماعی وجود دارد . واقعیتی ست که بسیاری از مطالبی که به شکل آنلاین به این موضوع می پردازند و یا کتابهایی که در این رابطه نوشته شده باعث ایجاد وحشت در این زمینه می شود و ترس ایجاد می کند.

در سالهای اخیر به واسطه اینترنت و فضای مجازی  دسترسی به فیلم های پورن بسیار آسان و سریع شده است. بخصوص وحشت نسبت به آن، زمانی زیاد می شود که اگر فکر کنیم که این نوع  فیلم ها در همه جا وجود دارند و تنها برای دیدنش کافی ست که با چند کلیک وارد فضای خصوصی خانه ما شوند .

افراد آزادند که از هر راه و روشی که دوست دارند به آن فکر کنند . به هر روشی به تماشای آن بپردازند و یا اینکه تمایلی به دیدن آن نداشته باشند . این موضوع من را به عنوان یک روان شناس آزار نمی دهد، چون من نه طرفدار فیلم  سوپر هستم و نه ضد آن .

اما با این وجود چیزی که باعث آزار روحی من می شود این است که ،مطالب زیادی در مورد پورن گفته شده که می شود گفت از حقایق فاصله داشته و به شدت باعث گمراه شدن مردم می شود  و همچنین غیر علمی می تواند باشد . اطلاعات بسیار غلطی وجود دارد که علم واقعی نمی تواند در انبوهی از سر و صدای آن ها خودش را نشان بدهد .

این مقاله سعی دارد که، تا حدودی حقایق مربوط به پورن را شفاف کند . برخی از این حقایق، ممکن است واقعیت هایی باشند که ناراحت کننده بنظر برسند . اما به عنوان یک پزشک بالینی ، به جای اینکه به نظرات شخصی استناد کنم و یا نقطه نظرهای مشهور و رایج را مد نظر قرار بدهم ، سعی بر شواهدی دارم که جنبه بالینی داشته و به شکل تجربی تحقیقات علمی بدست آمده است .

 

تاثیر فیلم سوپر

اثرات فیلم های سوپر و یا پورنوگرافی در حقیقت چیست ؟

به واقع بد جلوه دادن و به شکل حیوانی و شیطانی به تصویر کشیدن این فیلم ها آسان است و اینکه انگشت اتهام را بر روی این نکته بگذاریم  که این عامل می تواند  بر روی تمام زندگی ها و رابطه ها  تاثیر بگذارد عملی ست بسیار ساده . گوش دادن به تمام روایت هایی که بر ضد پورن بیان شده می تواند شما را به مکان و نقطه ای اشتباه و غلط هدایت کند.

اگر بخواهیم بر روی این نکته ‌تمرکز کنیم که تماشای فیلم های پورن ، مسائل جنسی شما را درمان نمی کند  ، مشکلات ارتباطی شما بر طرف نخواهد شد و یا احساس خوب شما را برای بهتر زیستن و خوشی و آسایش از بین نمی برد ، در واقع این توقف چیزی به شما یاد نمی دهد ، از اینکه در مورد خودتون چجوری فکر کنید ، ذهن خودتون و از بخش وابستگی به عشق شهوانی ، به چه طریقی خارج کنید و یا اینکه چطوری به بهزیستی و آسایش روان شناختی برسید مهم است.

شما به نوعی با توقف تماشای اینگونه فیلم ها ،   یاد می گیرید که چگونه بخشی از ذهن خودتون و سرکوب کنید و در نتیجه در آینده حتی به بدترین اشکال با آن ها روبرو شوید. من از شما پوزش می طلبم ، از اینکه این حباب و پاره کردم.

اجازه بدید بعضی از افسانه های مربوط به این داستان را شفاف و شما را در زمینه اثرات فیلم سوپر آگاه کنم. می خواهم این ادعاهای دروغین و برملا کنم و پرده از حقایق بردارم .

1.فیلم سوپر یا پورن جامعه بدی می سازد

این نظریه و دیدگاه می تواند اشتباه باشد . چون داده ها و نتایج تحقیقاتی نشان می دهد ،  در مناطقی که دسترسی بیشتری به پورن وجود داره ، میزان جرایم جنسی کمتر است .

۲. پورن عینیت ایجاد می کند

این نظر هم می تواند اشتباه باشد . مفهوم عینی سازی در این مقوله این است که ، بدون در نظر گرفتن کل بدن انسان ، این فیلم ها، فقط بر روی یک قسمت از بدن متمرکز شده و از آن بخش برای ارضاء جنسی خود استفاده می شود . اما تحقیقات در خیالپردازی های جنسی مردان و زنان نشان می دهد که حتی افرادی که فیلم های پورن هم تماشا نمی کنند به این روش عینی سازی می کنند و تخلیه جنسی عملا انجام می شود .

در حقیقت ، بنظر می رسد که عینیت بخشیدن جزئی از میل جنسی و تحریک جنسی است . مثلا در تبلیغات نوشابه رژیمی ، مردی که به عنوان مدل ، به زنانی که با علاقمندی و احساس خاصی به او خیره شده اند نگاه می کند ، تیشرت خود را از تنش در می آورد نمونه خوبی برای عینیت بخشیدن به ظاهرش می تواند باشد تا به این وسیله ، مورد پسند و پذیرش قرار بگیرد .

در هر صورت بعضی از افراد وجود دارند که بیش از دیگران عینیت سازی می کنند اما انجام این تا حد زیادی یک کار عادی انسانی تلقی می شود.  با این حال ، بنظر می رسد که وقتی مردان به صورت مادی مجسم می کنند خشونتشون نسبت به زنان بیشتر می شود و به شکل تهدید آمیزتری عمل می کنند.

تحقیق جالب دیگری نشان می دهد ، افرادی که در حال تماشای فیلم های سوپر یا  پورن هستند ، بیشتر توجه شان بر روی چهره و حالت عاطفی هنرپیشه های فیلم بوده  و این برای آنها لذت بخش تراز اندام بازیگران است . در نتیجه می توان گفت که تخیلات جنسی مردان و زنان بر روی سطحی از احساسات و عواطف متمرکز می شود .

 

ایجاد مشکلات روابطی با فیلم پورن

۳. فیلم های پورن مشکلات روابطی ایجاد می کند

این عقیده نیز می تواند اشتباه باشد . پورن می تواند یک راه آسان و راحت و بی دردسر برای کسی که در رابطه مشکل دارد و می خواهد از این مشکل خارج بشود باشد. اما اینکه اثرات فیلم سوپر بخواهد برای رابطه ، مشکل ایجاد کند باور درستی نیست .

مسائل دیگری وجود دارند که باعث ایجاد مشکلات در روابط می شوند مانند: شرم جنسی ، نجابت و تفکرات اخلاقی بسته ، تحقیر، خشم ، کتک کاری شدید و کشمکش، عزت نفس پایین ، باورهای غیر عادی در مورد رابطه جنسی و روابط ، نا امنی …البته تعداد محدودی در این زمینه نام برده شده است .

۴. پورن اختلال نعوظ ایجاد می کند

باید اذعان داشت که این باور نیزجنبه علمی ندارد و اشتباه است . این نظریه متعلق به گروه های ضد پورنوست که به شدت می تواند باوری نادرست و غیر علمی باشد .

در این رابطه می توان گفت که چندین مطالعه علمی این افسانه را بر هم زده است .در واقع عکس این وضعیت وجود دارد . دانش سکسولوژی تایید می کند که پورن هیچگونه مشکلات جنسی و روانی ایجاد نمی کند . در حقیقت مردانی که دارای مشکلات نعوظ و سایر مشکلات جنسی هستند ، معمولا به سراغ تماشای اینگونه فیلم ها می روند .

چرا که این روش آسان ترین روش برای لذت بردن از “عملکرد ” رابطه جنسی بدون اضطراب است و به همین جهت آنها به این روش متوسل می شوند .

نکته اصلی اینجاست که اینگونه فیلم ها مشکلات جنسی را برطرف نمی کند چرا که ممکن است حتی آن مشکلات را وخیم تر کند . بهترین روش برای درمان مشکلات جنسی ، درمان مثبت روانی- جنسی  است .

 

نیاز به راه اندازی مجدد مغز

۵. مغز نیاز به راه اندازی مجدد دارد

این نظریه مشهور هم می تواند اشتباه باشد و اصلا پایه و اساسی در علم و تحقیقات ندارد . چرا که مغز یک ربات نیست که نیاز به سیم کشی مجدد داشته باشد . و نیاز به هیچ دکمه ای برای راه اندازی مجدد ندارد.

در عوض مغز کاملا پویا و فعال عمل می کند و در حال رشد و پیشرفت می تواند باشد .وقتی ما چیزی را مشاهده می کنیم که بطور لذت بخشی تحریک کننده ست و ما را یه شکلی غلغلک می دهد ، این تمایل خود به خود در مغز ما باقی می ماند و ما دوست داریم که به سمت آن مجددا برگردیم چرا که لذت بخش و سرگرم کننده ست .

عکس این جریان هم امکان پذیره ما از دیدن مناظری که دافعه است منزجریم و تماشای آن را متوقف می کنیم . و دیگر هرگز به تکرار آن دست نمی زنیم .

( پس این دیدگاه که عادت دیدن فیلم های سوپر یا پورن، مناطق غیر مجاز مغز ما رو افزایش می دهد هم درست نمیتواند باشد) . مغز با هر تجربه ای که داره به کار خودش و پیشرفتش ادامه می دهد .اگر ما تجربه های جنسی توام با اضطراب بالا داشته باشیم و یا تجربه جنسی خالی از اضطراب و در عین حال به تماشای یک فیلم پورن بنشینیم آن فیلم برای ما از جذابیت بیشتری برخوردار است.

اما اگر ۹۰ روز خودارضایی خودمان را با توقف در دیدن فیلم های پورن همراه کنیم باعث نمی شود که مغز شما دوباره راه اندازی بشود . در واقع این امر، باعث افزایش شرم جنسی و اضطراب شما خواهد شد.

۶‌.تماشای فیلم سوپر ، منجر به آزار جنسی و خشونت جنسی علیه زنان می شود

احتمالا این عقیده اشتباه از اثرات فیلم سوپر نیز می تواند جزء ترسناک ترین تبلیغات برعلیه فیلم های پورن باشد. در واقع پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده بطور مداوم خلاف این عقیده را ثابت کرده است.

تماشا کردن پورن و خودارضایی  به عنوان یک آسیب شناختی مطرح نیست و  نشاندهنده مشکلات روانی افراد نیز نمی باشد . چندین پژوهش علمی  نشان داده است ،زنانی که فیلم های پورن می بینند از دیدگاه زن ستیزانه کمتری نسبت به زنانی که اینگونه فیلم ها را تماشا نمی کنند برخوردار هستند .

و حتی تعدادی تحقیقات جذاب و تعجب آور نشان داده مردان در طول تماشای فیلم های پورن تمایل به داشتن دیدگاه تساوی گرایانه نسبت به زنان دارند .

 

اعتیاد به فیلم پورن

۷. پورن اعتیادآور است

این باور غلط نیز جزء افسانه های مشهور نسبت به این مسئله می باشد . در حقیقت این فکر بیشتر از اینکه جنبه علمی داشته باشد مبتنی بر عقاید و باورهای متعصبانه و اخلاق گرایانه دارد .

” اعتیاد به پورنوگرافی ” به شکل مداومی از طرف بخش های پزشکی و روان شناسی رد می شود . زیرا شواهدی که دلالت بر اعتیاد آور بودن به اینگونه فیلم ها وجود داشته باشد وجود علمی ندارد .سازمان بهداشت جهانی  تشخیص اعتیاد آور بودن به پورن را صراحتا مردود دانسته است .

چگونه در رابطه با فیلم سوپر به مسئله اصلی و واقعی خودمان رسیدگی کنیم :

طبیعتا ، بسیاری از افراد بخاطر چنین گرایشی دچار تعارضاتی شده و برای ترک آن تلاش می کنند . از آنجائیکه تماشای اینگونه فیلم ها ، یک اعتیاد یا نقص شخصیت نیست ما می توانیم بهترین خدمت رسانی در مرحله اولیه را بر مبنای توقف حملات هراس و اضطراب متمرکز کنیم  و تلاشمان را بر جنبه های آموزشی درست و علمی معطوف نماییم .

این درمان می تواند مبنای آموزشی بر، سکس ضعیف، شرم جنسی، ارزش اخلاقی متعصبانه (یا مذهبی) در مورد پورن، روابط نا امن و ناخوشایند و بدون اشتیاق و حرارت با یک شریک جنسی یا با یک شریک زندگی و مشکلات جنسی قبلی او باشد .

در حقیقت چنانچه در این رابطه نیاز به درمان باشد یک روان درمانگر روابط جنسی و درمانگر ارتباطی که به شکل سازنده ، مثبت و خوشبینانه بر روی مسائل جنسی نگاه می کند بسیار می تواند در درمان قوی عمل کرده و مفید واقع شود . قابل ذکر است که در این رابطه ،مرکز مشاوره راز ماندگار با ارائه  مشاوره روان شناسی و مشاوره رایگان می تواند شما را در تمامی زمینه های روان شناسی یاری دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *