ازدواج سفید چیست؟ در واقع مفهوم ازدواج سفید اشاره به زندگی مشترک بدون ازدواج دارد که بدون تعهد و استحکامی صورت میگیرد و دو طرف خود را در برابر هم پایبند و مسئول نمیدانند و سو استفاده در آن زیاد است.

ریشه عبارت این ازدواج نوعی حرمت زدایی از جامعه و عادی کردن نوعی فرهنگ نامناسب با فرهنگ دینی است که برای دور کردن افراد جامعه از سبک زندگی اسلامی می باشد و تلاش میکند و ازدواچ سفید مشروعیت اجتماعی و دینی ندارد.

ازدواج سفید چیست؟

ازدواجی هست که نظرات متفاوتی در ادیان مختلفی راجبش وجود دارد به طور مثال در ایران می گویند ازدواجی هست که بدون عقد رسمی یا همان عقد نکاح یک زندگی مشترکی را تشکیل میدهند که بدون تعهد رسمی و ثبت دفتری صورت میگیرد اما این فقط یه عده ای رو در بر میگیره که در مورد ازدواج سفید این عقیده رو دارند.

اما بعضی از روانشناسان معتقدند که ازدواج مقدس هست و زندگی دختر و پسری که بدون عقد رسمی صورت میگیرد را نمیتوان ازدواج نامید، زیرا چنین رابطه ای با اهدافی مانند برطرف کردن نیاز های جنسی و روانی صورت میگیرد.

این ممکن است برای مرد یک زاویه مثبت بوده باشه اما برای زن اثرات ویران کننده ای خواهد داشت چرا که زنان دارای زیبایی های خدادی هستند و باید از آن در جای درست استفاده کنند و ان را خرج کنند و روانشناسان معتقدند که در ازدواج سفید شادابی و سر زنده بودن زن کاهش پیدا میکند که از نظر علمی ثابت شده است  در این صورت علاقه مرد به او کم میشود.

اما علل گرایش به ازدواج سفید دلیل مسولیت پذیر نبودن حداقل یک طرفه رابطه هست و نبود مسولیت پذیری ریسک فاکتوری زندگی به حساب می اید چرا که در ازدواج سفید افراد مسولیت عملکرد خود را به عهده نمی گیرند و چنین عاملی میتواند در تداوم زندگی مشترک تاثیر زیادی داشته باشد این در حالی است که اکنون فضای ازدواج مناسب نیست و افرار به دلایلی نظیر مشکلات اقتصادی تمایل به ازدواج و رفتن زیر یک سقف را ندارند.

ازدواج سفید

تبعات ازدواج سفید چی میتونه باشه؟

از دید روانشناسی فرزندان حاصل از چنین ازدواجی بیشترین لطمه را متحمل میشوند چرا که در ازدواج سفید رابطه انها ثبت نمیشود و بعد از تولد کودک زندگی آنان مشخص نیست.

ازدواج سفید باعث کاهش فرزند آوری میشود و سطح زندگی افراد تغییر میکند و خلا روانی برای دختر را در پی دارد و ممکن است حتی شانس مادر شدن را از او بگیرد و حتی به اسیب هایی مانند اعتیاد سوق پیدا کند.

ازدواج سفید نه از سوی خانواده نه از سئوی نهاد های اجتماعی پذیرفته نمیشود بنابراین میتواند آسیب های فراوانی به همراه داشته باشد هر جند که ممکن است ارضای عاطقی و جنسی و سرنوشت اقتصادی یکسانی به همراه داشته باشد اما به محض متلع شدن عام مردم با ان مانند محافظ برخورد میکنند و حمایت ها از روی زوجین برداشته میشود.

آیا ازدواج سفید جرم است؟

ازدواج توافق دو جنس مخالف برای شروع یک زندگی در چارچوب قانون کشوری میباشد که در آن این اقدام انجام میشود اولین شرط ازدواج کردن رعایت قانون است ازدواج بدون لحاظ شرایط قانونی در کشور شرعی ما نسبت حلال شدن زوجین به یکدیگر نخواهد شد.

ازدواج سفید نامشروع و در صورت اثبات شدن ان حتی زنا هم نامیده میشود یک بعد جامعه شناسی میگوید علل اصلی چنین ازدواجی با نام ازدواج سفید داشتن مشکل اقتصادی میباشد .

این امر مجازات قانونی در پی دارد رابطه نامشروع برای هر طرف مجازات در پی دارد و در صورت اثبات زنا 99 ضربه شلاق به عنوان مجازات قانونی در نظر گرفته میشود  هم چنین اگر یکی از طرفین ازدواج کرده باشد به عنوان زنای محسنه شناخته میشود که این مجازات خاص خود را دارد.

اگر مرد با زن متاهل زنا کند حد زن رجم است و اگر مردی که متاهل است زنا کند تنها مرد را سنگسار میکنند و زن را شلاق میزنند.

اما ایا کسی که میداند رابطه دو جنس مخالف با یکدیگر هم باشی است و خانه ای به انها اجاره دهد ایا مجازاتی دارد ؟

برخی از این موارد غیر قانونی هست و بعضی از انها ممکن است به صورتی باشد که نتوانیم غیر قانونی را به صراحت برای ان در نظر بگیریم. پدیده سیاهه ازدواج سفید  که سرتاسر دنیا را فرا کرفته و قستمی از ان کشور ما را هم گرفته به تقلید از فرهنگ غرب میباشد.

این امر خلاف و خارج از شرع کشور ما میباشد بنابراین اگر کسی مقدمات این موضوع را فراهم کند یا به هر نحوی در ان شریک و سهیم باشد و از این کار اطلاع داشته باشد او هم کار غیر قانونی و کار غیر شرعی انجام داده است و به اشاعه فحشا کمک شایانی کرده است و باید به طور مسلم با او برخورد شود و از نظر قانون هم مجازات میشود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *