برنامه ریزی رایگان کنکور، همه ما میدانیم که تا کنکور 1400 فرصت زیادی باقی نمانده و اگر در این فرصت باقیمانده یک برنامه ی تحصیلی خوب و ویژه نداشته باشیم نمیتوانیم به نتایج عالی دستیابیم. اما سوال اینجاست که آیا یک مشاوره تحصیلی خوب در فرصت محدود میتواند ما را در رسیدن به رتبه های برتر کنکور نزدیک کند. درادامه میخواهیم تا این موضوع را بررسی کنیم.

برنامه ریزی رایگان کنکور 1400

هرساله شاهد برگزاری کنکور سراسری در کشور هستیم و پس از اعلام نتایج افرادی را میبینیم به عنوان نتایج برتر کنکور شناخته میشوند. اما آیا تمام افرادی که رتبه برتر کنکور شده اند لزوما بیشتر از سایر افراد درس خوانده اند. قطعا فاکتورهای متعددی وجود دارد تا فرد رتبه برتر کنکور بشود. یکی از مهم ترین فاکتورها برنامه ریزی برای مطالعه و پایبندی به آن برنامه است.

معمولا توصیه میشود که افراد به یک مشاوره تحصیلی متخصص مراجعه کنند و برنامه ی درسی متناسب با خود را بگیرند. عمده ترین مسئله ی دانش آموزان معمولا عدم آگاهی آن ها از برنامه ریزی صحیح تحصیلی است. و در فرصت کم نمیتوانند هم در برنامه ریزی حرفه ای شوند و هم به درسهایشان برسند. پس کار را به دست کاردان میسپارند.

یکی از مواردی که در برنامه ریزی مشاوران تاثیر گذار است این است که دانش آموزان در آزمون های آزمایشی شرکت میکنند و نتایج آن را به مشاوره تحصیلی خود نشان میدهند. مشاوران معمولا با درنظر گرفتن عوامل تاثیر گذار در تحصیل فرد، به او برنامه ی مخصوصی میدهد. قطعا پایبندی به برنامه ریزی مشاور میتواند شما را به رتبه های برتر کنکور برساند. درادامه مقاله برنامه ریزی رایگان کنکور 1400 شما را با نحوه ی برنامه ریزی صحیح تا حدودی آشنا میکنیم.

هدف خود را مشخص کنید؟

نکته ی یک: شما زمانیکه ندانید به کجا میخواهید بروید اصولا به راه افتادن شما بی فایده است. درنتیجه میتوان گفت که انتخاب هدف مهم ترین بخش از کار شماست. هدف شما دقیقا آن چیزی است که میخواهید به آن برسید. آیا میخواهید یک پزشک شوید یا یک پرستار یا… این مثال برای دانش آموزان تجربی بود اما درتمامی رشته ها به همین صورت است. شما قطعا یک هدفی دارید، آن را حتما یادداشت کنید.

حال میخواهید این رشته را در چه دانشگاهی بخوانید؟ آن را نیز یادداشت کنید. برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرتان باید چه رتبه ای داشته باشید؟ آن را نیز بدست بیاورید. درنتیجه باید کیفیت مطالعه ی شما به چه صورت باشد تا به نتیجه ی مورد نظرتان برسید. دیدید چقدر ساده بود! قطعا کمی گیج شده اید بهتر است برای کسب آگاهی بیشتر با مشاوران ما در راز ماندگار مشاوره کنید.

نکته ی قبل از یک در انتخاب هدف: ابتدا بررسی کنید که آیا رشته ای که تصمیم به تحصیل در آن را دارید مورد علاقه ی شما است؟ با شما تناسب خانوادگی دارد؟ آینده شغلی مناسبی دارد؟ سپس به نکته ی یک بروید.

نحوه ی صحیح مطالعه در کنکور

کنکور چالش بسیار دشواری است و قبولی در آن بسیار سخت است گاهی در کنکور از مواردی سوال مطرح میشود که شاید در حاشیه و پاورقی به آن اشاره ای ریز شده ی باشد. سعی کنید برای اینکه انگیزه ی مطالعه تان بالاتر برود از دروسی شروع کنید که به آنها علاقه ی بیشتری دارید. سعی کنید در این دروس حسابی حرفه ای شوید. دروس عمومی همچون زبان انگلیسی، عربی، دینی دروسی هستند که احتیاجی به محاسبات ندارند درنتیجه میتوانید سریعتر آن ها را پاسخ دهید و پاسخ به سوالات این دروس میتواند تاثیر زیادی روی رتبه ی کنکور ما بگذارد.

در برنامه ریزی درسی خود یک درس اختصاصی ویک درس عمومی را یکی در میان بخوانید.

زمان مناسب برای مطالعه دروس اختصاصی 2 تا 2و نیم ساعت و دروس عمومی 1 تا 1و نیم ساعت است.

دروسی که احتیاج به محاسبات منطقی دارند بهتر است در صبح مطالعه شود. و همچنین دروس سخت و مشابه را در برنامه ریزی در یک روز درکنار هم مطالعه نکنید. یک درس آسان در کنار یک درس سخت در برنامه ریزی روزانه مناسب است.

به ازای هر یک ساعت مطالعه 10 الی 15 دقیقه استراحت کنید. بلافاصله بعداز مطالعه و 25 ساعت پس از مطالعه درس تست بزنید.

برنامه تان را انعطاف پذیر کنید. یعنی سعی کنید در هر هفته یک نصفه روز برای دروسی که موفق نشده اید طبق برنامه ریزی مطالعه کنید، جا بگذارید.

آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟

مشاوره تحصیلی توصیه میکند که برای محک زدن میزان آمادگی خودمان بهتر است در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم. باید نتایج آزمون های آزمایشی مان را به مشاورمان نشان دهیم تا او بتواند براساس نقاط قوت و ضعف ما، برنامه مان را بهبود دهد. معمولا سوالات آزمون آزمایشی بسیار شبیه به آزمون کنکور هستند. درنتیجه شرکت در این آزمون ها یک چالش بسیار عالی است برای محک زدن خودتان.

آزمون های آزمایشی

آزمون های آزمایشی بسیاری وجود دارد. شما میتوانید با مشورت با مشاوره تحصیلی خودتان در یک یا چند مورد از این آزمون ها شرکت کنید.

آزمون آزمایشی گاج:

سوالات آزمون آزمایشی گاج استاندارد و مشابه با کنکور سراسری است. قیمت این آزمون ها نیز نسبتا مناسب است.

آزمون آزمایشی گزینه دو:

سوالات این آزمون ها در دروس عمومی و تخصصی بسیار مشابه کنکور سراسری است. اما نکته اینجاست که افراد زیادی در این آزمون شرکت نمیکنند و درنتیجه جامعه آماری آن پایین است و نتیجه ی آن قابل استناد نیست. درشهرستان ها و مناطق محروم نیز این آزمون برگزار نمیشود.

آزمون آزمایشی قلم چی:

این آزمون برخلاف آزمون گزینه دو، از جامعه آماری بسیار مطلوبی برخوردار است و نتایج نزدیک تری نسبت به سایر آزمون ها به کنکور سراسری دارد. هزینه ی بالای ثبت نام و سوالات غیر شبیه به کنکور از نکات منفی این آزمون است. دلیل آن طراحی سوالات توسط نفرات برتر کنکورهای سالهای قبل است.

آزمون آزمایشی پیک سنجش:

این آزمون از جامعه ی آماری بالایی برخوردار است و سوالات آن در دروس عمومی بسیار شبیه به سوالات کنکور است. اما این آزمون ها در دروس اختصاصی بسیار سلیقه ای است. برای مثال در درس شیمی سوالات کنکور نسبت به سوالات آزمون آزمایشی پیک سنجش بسیار متفاوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *