مشاوره کارشناسی ارشد

برخی از عناصر اصلی را که باید هنگام انتخاب رشته مشاوره کارشناسی ارشد در نظر بگیرید، به شرح زیر است:

  1. بعد از دوره می خواهید چه نوع شغلی را دنبال کنید.

این شامل، مشاغل “منظم” و اقامت در دانشگاه است. گرچه کاملاً به دلیل علاقه به موضوع برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسیار خوب است، اما شما می خواهید بعد از اتمام مدرک خود مطمئن شوید که برای آن برنامه دارید. و شما می خواهید یک مدرک کارشناسی ارشدی را انتخاب کنید که واقعاً به شما کمک کند تا به فرصت های شغلی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید .

  1. نقاط قوت و ضعف شما چیست.

همانطور که تحصیل در مقطع کارشناسی گام بزرگی نسبت به دوره متوسطه بود، تحصیلات تکمیلی نیز در درجه اول برای شما بسیار متفاوت خواهد بود. از آن جایی که پیشرفت شما یک هدف ارزشمند است، اما نباید در مقطع کارشناسی ارشد متمرکز بر مهارت هایی باشید که در آنها مهارت کمی دارید.

  1. چه گزینه هایی برای مشاوره کارشناسی ارشد موجود است

پس از دانستن اینکه در کجا سرآمد هستید و ایده کوتاهی از مسیر شغلی که می خواهید طی کنید، شروع به جستجوی گزینه های پیش روی خود کنید. وب سایت هایی مانند دوره های QS یک روش عالی برای جستجو در مقاطع کارشناسی ارشد است، که این امکان را برای شما فراهم می کند تا جستجو را بر اساس موضوع خود داشته باشید.

  1. آیا تمام شرایط ورود را برآورد کرده اید

در آخر، مطمئن شوید که شرایط ورود به دوره را بررسی کرده اید. برخی از آنها به مدارک خاصی احتیاج دارند (تقریباً در تمام مقاطع کارشناسی ارشد نیاز به داشتن مدرک کارشناسی به متقاضی است و برخی از آنها تمایل دارند که این مدرک در یک موضوع خاص باشد) و هر یک انتظارات متفاوتی از قدرت علمی متقاضیان دارند. برخی از دوره های کارشناسی ارشد همچنین متقاضیان را مجبور به شرکت در آزمون های پذیرش تحصیلات تکمیلی مانند GMAT یا GRE می کنند. اینجاست که مشاوره کارشناسی ارشد می تواند کمک شایانی به شما در این زمینه نماید.

 

سه نکته برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد متناسب با شما

برنامه های زیادی برای انتخاب رشته وجود دارد و گاهی اوقات احساس نیاز به یک مشاوره کارشناسی ارشد می تواند بسیار کمک دهنده باشد.

  • دریابید که به چه چیزی علاقه دارید

هنگام بررسی اینکه چه برنامه Masters را دنبال می کنید، اولین قدم شما باید این باشد که بفهمید بیشتر به چه چیزی علاقه دارید. صرف نظر از اینکه در چه رشته ای برای تخصص انتخاب می کنید، یک برنامه کارشناسی ارشد شما را ملزم می کند که مقالات علمی زیادی بخوانید و حتی بیشتر مقاله بنویسید، در حالی که بر دانش خود منعکس می کنید. این بدان معناست که شما زمان زیادی را در کلاس ها، سمینارها و کتابخانه خواهید گذرانید و به خود اعتماد کنید که اگر واقعاً به کاری که انجام می دهید علاقه مندید آن را دنبال کنید که این امر ادامه تحصیل شما را آسان تر می کند.

  • سعی کنید هرچه بیشتر اطلاعات کسب کنید

اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که می توانید از برنامه های مورد علاقه خود مطلع شوید و آنها را بر اساس علایق خود مقایسه کنید. برخی از برنامه ها ممکن است به شما فرصت تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور یا گذراندن دوره کارآموزی را بدهند، در حالی که دیگران ممکن است رویکرد نظری بیشتری داشته باشند. قبل از استفاده باید توضیحات دوره و ساختار برنامه را از نزدیک بخوانید و از مشاوره کارشناسی ارشد کمک بگیرید تا بتوانید برای انتخاب رشته خود اطلاعات فراوانی را کسب کنید.

  • فقط به اطلاعاتی که در اینترنت پیدا کرده اید اعتماد نکنید

درست است که اینترنت می تواند راهی عالی و سریع برای کمک به شما باشد، با این وجود اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، قطعاً استفاده از مشاوره کارشناسی ارشد نیز کمک فراوانی به شما خواهد کرد.شما هم چنین این فرصت را خواهید داشت که با اساتید و دانشجویانی ملاقات کنید که بتوانید از تجربیات شخصی آن ها استفاده کنید. غالباً، این فرصت را خواهید داشت که در سخنرانی های آزمایشی شرکت کنید، جایی که می توانید احساس کنید، در یک کلاس معمولی به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد چگونه می توانید باشید.

 

موارد قابل بررسی برای مشاوره در زمینه کارشناسی ارشد

  1. تصمیم بگیرید که کجا می خواهید تحصیل کنید

بنابراین اکنون به آنچه علاقه مند هستید فکر کرده اید و اطلاعاتی را درباره برنامه های مورد علاقه خود جمع آوری کرده اید. وقت آن رسیده است که به این فکر کنید که در آینده می خواهید در کدام شهر تحصیل کنید. رفتن به یک شهر بزرگتر احتمالاً فرصت شغلی و کارآموزی بیشتری برای انتخاب شما فراهم می کند، زیرساخت های بهتری را آماده می کند و زندگی فرهنگی پر جنب و جوشی را برای شما ایجاد می کند. هنگام انتخاب رشته، مشاوره کارشناسی ارشد محل تحصیل، می تواند جزو مواردی باشد که آن را بررسی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

  1. آرامش خود را حفظ کرده و رشته خود را انتخاب کنید

مهمترین توصیه این است که،  آرام باشید و بیش از حد استرس نداشته باشید. مدرک کارشناسی ارشد شما کاری نخواهد کرد که در زندگی بعدی خود انجام می دهید. در بیشتر موارد، این امر شما را به سمت زمینه خاصی از کار راهنمایی می کند، اما فرصت های شغلی متنوعی وجود دارد که احتمالاً فوراً به ذهن شما خطور نمی کند. ممکن است چندین دوست داشته باشید که فوق لیسانس حقوق را گذرانده اند و در نهایت در آژانس های بازاریابی کار می کنند، معلم می شوند، عکاس می شوند و یا حتی رستوران خود را باز می کنند. از این گذشته، شما نه تنها در دوره کارشناسی ارشد خود در مورد رشته تحصیلی خود یاد می گیرید، بلکه مهارت های تحلیلی و سبک تفکر آکادمیک مهمی را کسب می کنید که همه آنها در انواع حرفه های مختلف بسیار مورد توجه هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *