شناخت همسر قبل از ازدواج

برای تعمیق و تحکیم پیوند خود و ایجاد تغییر در زندگی زناشویی و شناخت بیشتر همسر، در اینجا نکاتی ذکر شده است که کارشناسان ازدواج به زوجین توصیه می کنند قبل از ازدواج با هم انجام دهند تا به شناخت بهتر همسر قبل از ازدواج برسند.

8 کلید برای شناخت بهتر همسر قبل از ازدواج

1-ارزش های یکدیگر را درک کنید.

مدت ها قبل از این که این تعهد را برای گذراندن بقیه زندگی خود در کنار یکدیگر بپذیرید، مهم است که در مورد ارزش ها و اعتقادات فردی خود و شناخت بیشتر یکدیگر ، از قبیل دین، پویایی و تشریفات خانوادگی و سیاست صحبت کنید و در مورد آنها بحث کنید. شما همیشه موافق نیستید، اما باید به دیدگاه های یکدیگر احترام بگذارید و اطمینان حاصل کنید که آنها را قبل از ازدواج حل کرده اید و سپس به بررسی موضوعات دیگر بپردازید.

2-سفر کنید

مسافرت با هم به شما فرصتی می دهد تا ببینید چگونه هر یک از موقعیت های استرس زا را کنترل می کنید، که بینشی ارزشمند برای زندگی مشترک آینده شما است. که این امر می تواند در شناخت همسر قبل از ازداج به شما کمک شایانی کند. مشافرت با همسر خود این به شما امکان می دهد از حالت فشرده خارج شوید بنابراین اگر هنوز با هم از شهر دور نرفته اید، یک سفر را رزرو کنید. نیازی به دور، طولانی یا گران بودن نیست.

سفرهای جاده ای، سفرهای اردوگاهی، استراحت های آخر هفته داخلی در یک خانه اجاره ای، همه اینها روش های خوبی برای زوجین است که می توانند تجارب خارج از روال معمول خود را به اشتراک بگذارند، خاطرات جدیدی بسازند و به حل مشکلات عادت کنند و از همه مهم تر شناخت بیشتری نسبت به هم کسب کنند.

این امر بسیار سرگرم کننده و عاشقانه است و از طرفی به شما در شناخت همسر خود کمک می کند. اگر در حال رزرو اقامت سنتی تر هستید، توصیه می شود که این کار را راحت کرده و یک استراحتگاه همه جانبه را در نظر بگیرید که به شما فرصت می دهد زمان کمتری داشته باشید بدون اینکه پس از رسیدن به آنجا نگران جزئیات باشید.

3-در مورد پول برای شناخت همسر، قبل از ازدواج خود صحبت کنید.

شما و همسرتان باید قبل از ازدواج در مورد موضوعات اساسی مانند امور مالی توافق کنید حتی اگر بحث در آنها همیشه سرگرم کننده نباشد یا آسان باشد. ممکن است 401 کیلوگرم در سن 20 سالگی ذهن شما را درگیر نکند، اما بسیار مهم است که این بحث را زودتر از موعد انجام دهید تا در شرایطی که می توانید به ازدواج شما آسیب برساند، خود را پیدا نکنید.

درباره چگونگی تقسیم هزینه های زندگی، نحوه برنامه ریزی برای زندگی و اینکه آیا هر دو انتظار دارید تا زمان بازنشستگی کار کنید صحبت کنید. اینها مواردی مهمی هستند که به افراد در شناخت همسر می تواند کمک کند. با پرسیدن سوالاتی مهم درباره پول، مکالمه را ادامه دهید تا به یک شناخت کافی از هم برسید.

شناخت بهتر همسر

4-در مورد بچه ها صحبت کنید.

مانند بحث پول، مکالمه در مورد بچه ها نیز یک گفتگوی مهم است. آیا هر دو آنها را می خواهید؟ اگر چنین است، چند؟ قبل از ازدواج در مورد تمامی موارد مربوط به فرزندآوری صحبت کنید تا به شناخت کافی از همسر خود برسید. بچه دار شدن از نظر شخصی و مالی تا آخر عمر تعهدی بزرگ است و رابطه شما را با شریک زندگی خود تغییر می دهد.

زوجین فکر می کنند این چیزی است که بعداً می توانند حل کنند و یا یکی فکر می کند که می تواند نظر طرف مقابل را تغییر دهد، اما این بندرت به پایان می رسد. توافق در مورد این موضوع از ابتدا مهم است. پس سعی کنید تا جای ممکن، در مورد این قبیل سوالات با هم به توافق و شناخت کافی برسید و بعد ازدواج کنید.

5- درمورد نام خانوادگی خود بعد از ازدواج صحبت کنید.

قبل از ازدواج و هر گونه رابطه رسمی خود، درباره هرگونه تغییر نام صحبت کنید. آسان است تصور کنیم کسی قصد دارد مسیر سنتی را طی کند، اما این روزها شاهد راه های مختلف زیادی هستیم، بهتر است زود از این موضوع بازدید کنیم.

خواه تصمیم بگیرید نام خانوادگی همسرتان را ببرید یا نام خانوادگی خود را حفظ کنید، این دو را با هم تلفیق کنید، نام خانوادگی جدیدی ایجاد کنید یا کاملاً چیز دیگری انتخاب کنید، پیامدهای آن را برای هر دو خانواده و فرزندان آینده که ممکن است ناشی از ازدواج شما باشد در نظر بگیرید و در مورد این موضوع تا حد ممکن برای رسیدن به یک شناخت کافی از یکدیگر و شناخت همسر خود انجام دهید تا بعد از ازدواج به مشکلی برنخورید.

6-برای شناخت همسر قبل از ازدواج با افراد مورد علاقه یکدیگر ملاقات کنید.

خواه حلقه نزديك دوستانتان باشد و خواه يك خانواده كامل، شناختن مهم ترين افراد زندگي يكديگر باعث مي شود تا شناخت مناسبی از همسر خود پیدا كنيد. اگر زمان و جغرافیا اجازه می دهد، وقت خود را با هم بگذرانید و واقعاً عزیزان شریک زندگی خود را بشناسید. (در غیر اینصورت، خوشبختانه راههای بیشتری برای برقراری ارتباط مجازی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد).

ایجاد روابط قوی با خانواده نزدیک و دوستان  عامل مهمی است که باعث تعمیق پیوند بین شما خواهد شد. توجه کنید که، اگر خانواده های شما از دو کشور مختلف (یا حتی جهان) می آیند، اکنون مکالمه را در مورد نحوه گذراندن وقت با هرکدام از آنها شروع کنید، به ویژه هنگامی که صحبت از تعطیلات می شود .

7-با هم کلاس بگذرانید.

بیرون رفتن از منطقه راحتی خود و یادگیری چیزهای جدید با هم، چه در کلاسهای آشپزی شرکت کنید، چه یک کارگاه عکاسی دیجیتال را امتحان کنید، چه جلسات یوگای را ادامه دهید، همه این ها می تواند پیوند شما را نسبت به یک تجربه مشترک تقویت می کند تا به شناخت کافی از همسر خود برسید. گذراندن اوقات بیشتر با همسر خود، نه تنها می تواند یک تفریح سرگرم کننده باشد، بلکه به شما امکان می دهد انتخاب های شخصی تری در روز عروسی برای خود و مهمانان خود انجام دهید و بهتر یکدیگر را بشناسید.

8-عکس های نامزدی بگیرید.

اگر مطمئن نیستید که می خواهید قبل از عروسی عکس های نامزدی بگیرید یا خیر، برای این موارد با هم گفت و گو کنید. صحبت های قبل از ازدواج می تواند فرصت مناسبی باشد که در مورد این موارد هم با هم صحبت کنید تا کمی بهتر با هم آشنا شوید.

به هر حال، شما در شرف گذراندن یک روز واقعاً مهم از زندگی خود با او هستید، بنابراین شکستن یخ زود هنگام می تواند روشی هوشمندانه باشد تا با رسیدن روز عروسی احساس راحتی بیشتری داشته باشید.  درنتیجه به کارگیری تمامی این موارد می تواند در شناخت بهتر همسر به شما کمک کند تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *