عدم شادی در زندگی

در حال حاضر مطالعات نشان داده است که  افراد زیادی در جنبه هایی از زندگی خود احساس شادی ندارند و از عدم شادی در زندگی خود رنج می برند. در اینجا دلایل مختلفی ذکر شده است که نشان از عدم شادی افراد در زندگی شان است که به شرح زیر است:

شاد نبودن

دلیل شاد نبودن و عدم شادی در زندگی:

1. نگران هستید

نگرانی، آشفتگی درونی ایجاد می کند. این مانند صندلی گهواره ای است که با تب و تاب حرکت می کند، اما به جایی نمی رود. در واقع نگرانی عملی ایجاد نمی کند و فقط موجب عدم شادی در شما می شود.

بنابراین نمی توانید به روشنی فکر کنید و تغییراتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که نتیجه منفی هرگز اتفاق نمی افتد. انرژی شما بهتر است در تغییر چیزهایی که می توانید کنترل کنید به کار گرفته شود. می توان با انجام برخی موارد احساس شاد بودن را در خود ایجاد کرد، مثل: به سادگی آواز خواند، کارهایی که حس خوبی می دهد انجام داد و…

2. شما کینه دارید.

نگه داشتن کینه تقریباً مثل نوشیدن سم است و به مانند این است که انتظار مرگ شخص مقابل را دارید. شما با حمل تمام آن انرژی منفی به خود آسیب می رسانید و از شاد نبودن در زندگی خود رنج می برید. بگذارید این کینه و تلخی از بین برود، به نفع خودتان است.

شخصی که شما را مورد انتقاد قرار داده است، بدون اینکه فکر دیگری به شما بکند، اوقات خوبی را سپری می کند، در حالی که شما با این افکار بیهوده، زندگی خود را هدر می دهید.

3. شما معتقدید همه باید طبق قوانین شما عمل کنند.

“اگر انتظار دارید که دنیا با شما منصفانه باشد، زیرا منصف هستید، خود را گول می زنید. این مانند این است که از شیر انتظار داشته باشید که شما را نخورد زیرا شما او را نخوردید. این امر اول به خود شما آسیب می رساند و موجب عدم شادی در زندگی شما می شود. دنیا طبق کتاب قانون شما زندگی نمی کند. هرچه زودتر این را بپذیرید، خوشحال تر خواهید شد.

هیچ کس دیگری یادداشت شما را در مورد نحوه انجام کارها، نحوه برخورد آنها با شما و یا اینکه چگونه زندگی خود را بر اساس معیارها و اعتقادات خود انجام داده اند، دریافت نکرده است.

مردم اغلب عصبانی می شوند زیرا کسی ایده آل های عمیق آنها را نقض می کند. به سادگی مردم را همانطور که هستند بپذیرید و طیف رنگارنگ ایده ها و دیدگاه ها را بدانید، به جای اینکه از آنها احساس خستگی کنید و شاد نبودن را با لذت شادی و خوشی عمیق جایگزین کنید.

4. شما خود را با دیگران مقایسه می کنید.

“گفتن کسی زشت است شما را زیباتر نمی کند.”

بیشتر افراد معمولا به مقایسه دیگران می پردازند. معمولاً آنها فقط یک قسمت کوچک از زندگی آن شخص را موشکافی می کنند و می فهمند که این فرد کجای داستان است. با این حال، این تنها یک منطقه کوچک از زندگی افراد است. چه کسی می داند؟

شما خیلی بیشتر از این یک قطعه از زندگی خود هستید که در حال حاضر زیر ذره بین می باشید. این عادت فقط نارضایتی و عدم شادی را در زندگی شما ایجاد می کند.

سایر مواردی که موجب عدم شادی در شما می شود

5. شما فقط زمانی تصمیم گرفتید که خوشحال باشید که همه رویاهای شما تحقق پیدا کند.

“خوشبختی با آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد تعیین نمی شود، بلکه به آنچه در درون شما اتفاق می افتد تعیین می شود. اکثر مردم برای بدست آوردن خوشبختی به دیگران وابسته هستند، اما حقیقت این است که همه چیز از درون ناشی می شود. ”

چه کسی شادتر است، شخصی که تصمیم می گیرد مثلا: “من وقتی 100 میلیون دلار درآمد کسب می کنم خوشحال خواهم شد”، یا کسی که معتقد است، “من با یک شام و یک وقت عالی در کنار خانواده ام خوشحال خواهم شد؟”

داشتن اهداف عالی است. اما هنگامی که خوشبختی خود را به موفقیت های آینده گره می زنید شاد نبودن را ممکن است تجربه کنید و این امر موجب می شود که هرگز در زندگی امروز خود خوشی پیدا نکنید.

6. شما نیمه خالی لیوان هستید.

“شما همان چیزی می شوید که روی آن تمرکز می کنید و افرادی را که با آنها وقت می گذرانید دوست دارید.”

اگر فردی بدبین باشید، متوجه همه موارد بد زندگی خواهید شد. برداشت شما به واقعیت تبدیل می شود. درعوض، انتخاب کنید تا به بهترین ها در افراد، لحظات درخشان و زیبایی و برکات پیرامون خود توجه کنید. هرچه بیشتر روی آفتاب تمرکز کنید، سایه ها کمتر به چشم انداز شما حمله می کنند. پس اگر با شاد نبودن خود را وفق دهید آن را جذب می کنید پس تا جایی که ممکن است لذت شادی را به خود هدیه دهید.

7. تنها هستید.

وحشتناک ترین فقر، تنهایی و عدم احساس دوست داشتن است.

ما به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستیم و روابط پرورشی قسمت عمده ای از زندگی را تشکیل می دهند. اگر هر روز خود را تنها و افسرده می بینید، سعی کنید آن را تغییر دهید. یافتن دوستی قطعاً اشتیاق شما را نسبت به آنچه هر روز به ارمغان می آورد بهبود می بخشد.

چگونه دوستان خوب پیدا می کنید؟ برای ایجاد یک بنیاد مشترک و ایجاد یک رابطه عالی، به دنبال تنظیمات اجتماعی با افرادی باشید که دارای علایق و عقاید مشابه با شما هستند. پس در مجموع تنهایی می تواند عدم شادی و خوشی را از شما دور کند و حس مثبت را در شما تضعیف کند.

پس تا جایی که می توانید لبخند بزنید و به دیگران علاقه واقعی داشته باشید. تعجب خواهید کرد که چقدر این مسئله شما را در ایجاد ارتباطات مادام العمر کمک می کند.

نکات مهم دیگر در بررسی عدم شادی در زندگی

8.شما به دنبال مادیات بیش از هر چیز دیگری در زندگی هستید.

“بسیاری از مردم بسیار فقیر هستند زیرا تنها چیزی که دارند پول است.”

گرچه پول مطمئناً در این زندگی یک سود بزرگ است، اما خوشبختی به همراه ندارد  و گاها با عدم شادی همراه می شود. به این فکر کنید که اگر فردا آخرین روز نفس کشیدن شما باشد چه احساسی خواهید داشت. آیا واقعاً می خواهید درآمد بیشتری کسب کنید یا اینکه تمرکز خود را معطوف به برقراری ارتباط با مردم یا داشتن تجربیات خاص کنید.

9. شما برای کارهای درست وقت نمی گذارید.

“وقتی تعقیب چیزهای اشتباه را متوقف می کنید، به چیزهای درست فرصت می دهید تا شما را بگیرند.”

همه ما بعضی اوقات تمرکز خود را از دست می دهیم که این امر می تواند در شاد نبودن ما تاثیرگذار باشد. با این حال، همسو نگه داشتن فعالیت های خود با ارزش های شما در حفظ دیدگاه مثبت مفید است.

نتیجه گیری:

در واقع امروزه دلایلی زیادی مبنی بر عدم شادی در زندگی افراد وجود دارد که موجب شده این امر بر بسیاری از فعالیت های آنان غالب شود. در واقع شاد نبودن جزو عواملی است که می تواند تاثیرات بسزایی در زندگی افراد داشته باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *