مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی فرصت مناسبی برای شما فراهم خواهد کرد تا بتوانید در زمینه‎های مختلف، از راهنمایی‌های کارشناسان بهره ببرید. در روانشناسی، به طور علمی به بررسی رفتارها و تفکرات فرد پرداخته می‎شود. در طی آن متخصص با توجه به فاکتورهایی نظیر محیط، رفتار و تفکر بیمار تلاش می‎کند تا  مشکلات روحی، روانی و رفتاری  بیمار را درمان نماید.

در این رابطه، زمینه‎های بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال می‎توان به روانشناسی ازدواج، طلاق، مشاوره جنسی، تحصیلی، کودک، شغل، بیماری و یا ترک اعتیاد اشاره کرد. با تغییر و تحولی که در دنیای ارتباطات بوجود آمده است، مشاوره تلفنی روانشناسی نیز بیش از هر زمان دیگر جای خود را در میان مردم باز کرده است.

در مشاوره روانشناسی تلفنی به چه نکاتی باید دقت کنید؟

اولین نکته مهم در مشاوره روانشناسی تلفنی این است که نسبت با تخصص مرکز خدماتی مطمئن باشید. در طی مشاوره باید زمانی خاص و تعریف شده در اختیار شما قرار گیرد. مشاوره باید به‎ گونه‌ای باشد که بتوانید همه پرسش‌هایی را که در ذهن دارید، مطرح کنید و در عین حال پاسخ  مناسبی نیز دریافت نمایید. هدف از این مشاوره، ارائه راه‎حل و یا کمک در حل مشکلاتی است که با آن مواجه هستید.  دقت داشته باشید در این نوع از مشاوره، هدف ارائه راهکارهایی برای درمان نیست، بلکه سعی می‎شود اطلاعات درستی در اختیار متقاضی قرار داده شود.

وجود آرامش و اطمینان در طی جلسه بسیار مهم است. این نوع از مشاوره‎ها تنها یک تماس تلفنی ساده نیست. مرکز مورد نظر باید توانایی پشتیبانی از شما را نیز داشته باشد.

باید بدانید که درمان تنها از طریق ارتباط تلفنی برای همه افراد امکان‌پذیر نیست. گاهی اوقات لازم است پس از داشتن یک مشاوره تلفنی، مشاوره حضوری و چهره به چهره نیر انجام شود. این امر تا حدود زیادی به زمینه روانشناسی و مشکل متقاضی بستگی خواهد داشت.

مشاوره روانشناسی تلفنی برای چه کسانی مناسب است؟

مشاوره روانشناسی تلفنی برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دلیل مشغله زیاد، زمانی برای مراجعه حضوری ندارند. گاهی اوقات نیز به دلیل نوع منطقه سکونت دسترسی به کارشناسان مجرب نیز امکان‎پذیر نیست، در  این شرایط ارتباط تلفنی و آنلاین می‎تواند بسیار راه‌گشا و موثر باشد.

در بسیاری مواقع زمان کافی وجود نداشته و متقاضی برای تصمیم‎گیری فرصت کافی برای مراجعه حضوری نخواهد داشت. برخی از افراد نیز به دلیل داشتن مشکلات فردی و خانوادگی، شرایط مراجعه را ندارند، مشاوره تلفنی برای این افراد به نوعی راه نجات است.

مشکلات برخی از متقاضیان به‎گونه‎ایی است که برای برقراری یک تماس ساده تلفنی، با مشکلات بسیار پیچیده‎ای همراه هستند.  زنان و کودکان  بیشتر در این شرایط قرار می‎گیرند. همچنین برخی افراد از مواجه حضوری ترس داشته و یا خجالت می‎کشند. این نوع از مشاوره‌ها به مراتب هزینه کمتری را به همراه خواهند داشت. بنابراین افراد بیشتری می‎توانند از این خدمات استفاده نمایند.

آیا مشاوره روانشناسی تلفنی کارآمد و موثر است؟

پاسخ به این سوال تا حدود زیادی به مشکل شما، مهارت متخصص و پشتیبانی مرکز ارائه‎دهنده خدمات بستگی خواهد داشت. آنچه مسلم است ملاقات چهره به چهره بسیار تاثیرگذارتر از مشاوره‎های آنلاین و تلفنی است، اما با این حال مسائلی وجود دارد که صرفا با یک مکالمه ساده، به آسانی قابل حل و درمان هستند.

مزایای آن

از جمله مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی می‎توان به راحتی آن اشاره کرد. برای این امر لازم نیست در مکان خاصی حضور داشته باشید و یا مجبور نیستید زمان طولانی را در ترافیک و یا شلوغی شهر سپری کنید. این امر تنها منجر به افزایش استرس در شما خواهد شد.

شما می‎توانید در منزل خود باشید و به دور از هیاهوی شهر  با کارشناس در مورد مشکل خود صحبت نمایید. در مشاوره تلفنی بعد مکانی دیگر اهمیتی ندارد، از هر جای کشور می‎توانید با کارشناس مورد نظر خود ارتباط داشته باشید.

معایب آن

در طی یک جلسه مشاوره، فاکتورهای زیادی وجود دارند که مورد بررسی قرار می‌گیرند. صدا و شنیدن تنها یکی از این فاکتورها است. کارشناس در طی در مشاوره به حرکات بدن متقاضی، نحوه برخورد او با سوالات، نوع بیان جملات، نگاه‎های متقاضی، احساسات او، واکنش‎های متقاضی در شرایط مختلف و… توجه خواهد کرد تا در نهایت بتواند فرد را برای حل مشکل راهنمایی نماید.

در طی مشاوره روانشناسی تلفنی بررسی چنین فاکتورهایی برای کارشناس میسر نیست. همچنین به دلایل مختلف، ارتباط تلفنی قطع شده و برقراری مجدد تماس با مشکل مواجه می‎شود.

1 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید حدود دوسال با مردی متاهل در رابطه هستم که رابطه ایشان با همسرشان قبل من تمام شده بود و با توافق قرار هست جدا بشن برا اینکه مهریه ایشان سنگین است قرار شده در شرایطی که مناسب بود جدا بشن همسر ایشان میدونن که ایشان با زنی زندگی می‌کند من کاملا قبولش دارم ولی دوهفته پیش اتفاقی افتاد که من متوجه شدم که این آقا حدود چندماه پیش با دوست دختر سابقش ملاقات کرده برخورد من بسیار سنگین و کاملا عصبی شدم و با ایشان دعوام شد ولی الان آرومم و دوسش دارم نمیدونم باید چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *