هزینه مشاوره روانشناسی تلفنی

امروزه بسیاری از افراد بنا به دلایلی، از حضور در مراکز مشاوره حضوری سرباز می‌زنند و تمایل ندارند که با کمک مشاوران و روانشناسان حاضر در این مراکز، مشکلاتشان را بر طرف نمایند. چگونه از پس هزینه مشاوره تلفنی روانشناسی بر بیایم.

از جمله این دلایل می‌توان به دوری راه، عدم دسترسی به مشاور با تجربه، هزینه‌های زیاد و و رفت و آمد سخت و .. اشاره کرد.

بعضی از افراد تمایل ندارند که در مورد مشکلاتشان با دیگری آن هم به صورت رو در رو گفتگو کنند. از طرفی پرداخت هزینه روانشناسی و مشاور برایشان سنگین است. مدیریت زمان و زحمت حضور در صف‌های طولانی نوبت‌گیری، نیز دلیل عدم مراجعه حضوری به روانشناس است.

هزینه مشاوره روانشناسی تلفنی

بدین منظور، مراکز مشاوره تلفنی و غیر حضوری برای استفاده چنین افرادی راه اندازی شده‌است.

این مراکز نیاز به حضور مراجع ندارند و هزینه‌های کمتری نیز دارند و به راحتی قابل دسترس هستند و زحمت حضور و عدم دسترسی به روانشناس مجرب را نیز حل نموده‌اند.

مشاوره تلفنی روانشناسی در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره کودک، ازدواج، خانواده و.. وجود دارد.

این نوع مشاوره که به حضور فرد نیازی ندارند، امروزه جایگاه خاصی در میان مردم پیدا کرده‌اند و عده بسیاری با تماس با این مراکز، مشکلات روانشناختی خود را بر طرف می‌نمایند.

این روش برای مشاوران و روانشناسان نیز ارجحیت بیشتری نسبت به مراجعه حضوری دارد چراکه گفت و گو، راحت‌‌تر و بدون مانع، انجام می‌گیرد.

معمولا روش انجام مشاوره تلفنی به این صورت است که مراجعین، در تماس با شماره‌های تماس اعلام شده، به مشاور متصل می‌شوند و در عرض 5 تا 10 دقیقه‌، سوالات و مسایل خود را با مشاور در میان می‌گذارند.

سپس مکالمه پایان می‌یابد و مشاور به تجزیه و تحلیل اطلاعات اقدام می‌کند. در مرحله بعد، تاریخ مشاوره بعدی برای مراجع تلفنی، در نظر گرفته شده به وی اطلاع داده می‌شود  وسپس، دستورالعمل‌هایی برای حل مشکل، به وی ابلاغ می‌شود.

هزینه مشاوره تلفنی روانشناسی

مشاوره تلفنی روانشناسی علی‌رغم مزایای بی‌شمار، امروزه به کانونی برای سوء استفاده نیز تبدیل شده‌است.

طبق یک برآورد آماری، حداقل، 21 درصد مردم ایران از یک اختلال روانی رنج می‌برند و حداقل 60 درصد آنان به نوعی دچار افسردگی هستند. همین مسایل، باعث شده تا عده‌ای سودجو، تحت عنوان مشاوره تلفنی، هزینه‌های بسیاری را بر آنان تحمیل کنند و پول‌های هنگفتی به جیب بزنند بر همین اساس لازم است در این زمینه دقت خاص به کار گرفته شود.

تعرفه‌هایی که هر سال سازمان نظام روانشناسی اعلام می‌کند و توجه مراجعین به آن، خود، می‌تواند راه گشا باشد.

این تعرفه ها در موضوعات مختلف متفاوت است

چنانچه، هزینه روانشناسی آنلاین برای مشاوره روان درمانی(درمان انفرادی) 75 تا 108 هزار تومان، اعلام شده‌است و برای هر یک از انواع مسایل زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، تستهای شخصیتی و دیگر مسایل، هزینه های متفاوتی در نظر گرفته شده است. هم چنین این میزان، با توجه به تجربه و تخصص مشاور نیز متفاو تاست.

این هزینه ها در تهران با شهرستانها نیز متفاوت است

در سال 99 شورای مرکزی نظام روانشناسی، هزینه مشاوره تلفنی روانشناسی در یک جلسه 45 دقیقه ای را 100 تومان اعلام نموده‌است.  این در حالی است که بسیاری از سودجویان، با سوء استفاده از بازار داغ مشاوره و روانشناسی تلفنی، هزینه‌های بسیاری را به مراجعن تحمیل می‌کنند و برای هر 15 دقیقه مشاوره، مبالغ هنگفتی را از آنان درخواست می‌کنند.

اما مساله تنها به هزینه، ختم نمی‌شود چراکه مراجعان اظهار می‌کنند که قبل از مشاوره تلفنی و بعد از آن، اوضاعشان هیچ فرقی نمی‌کند و گفتگو با مشاوران بدون تخصص این مراکز مشاوره تلفنی، فقط شبیه یک دردل ساده است. بعضی زمان گفتگو را نیز زیادتر می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

به طور کلی و با کمی دقت در انتخاب مرکز مشاره تلفنی، هزینه مشاوره تلفنی روانشناسی نسبت به مراجعه حضوری بسیار کمتر است، در حالی‌که اثرات آن با مراجعه حضوری یکسان و گاه حتی بیشتر از آن است چراکه مراجع، به راحتی و بدون شرم حضور، می‌تواند مشکلش را با مشاور در میان بگذارد و آرامش خاطر بیشتری در گفتگو دارد.

از طرفی هزینه رفت و آمد نیز در این نوع مشاوره وجود ندارد.

هزینه مشاوره تلفنی روانشناسی معمولا به دو صورت محاسبه می‌گردد. از طریق پرداخت با کارت بانکی و یا از طریق اضافه شدن بر قبض تلفن، که می‌توان آن را تا آخر ماه پرداخت کرد.

بعضی از مراکز هم با استفاده از شماره تلفن‌های هوشمند، با استفاده از پیش شماره‌هایی از قبیل 909 سعی داشته‌اند جلو سوءاستفاده‌های احتمالی را بگیرند و کانونی امن برای مراجعین تلفنی‌شان باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *